Think Different..
Εγγραφή: Jun 2006
Περιοχή: ΑΛΜΥΡΟΣ
Μηνύματα: 4.208
Thanks: 1.784
Thanked 1.342 Times in 846 Posts
My Mood:
|
F1 - Χρονικό εκδίκασης MacLaren
[right:f1c860804f]http://img516.imageshack.us/img516/5145/secfh4.jpg[/right:f1c860804f]
Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΠΣΜΑ) συνεδρίασε τη 13η Σεπτεμβρίου του 2007 προκειμένου να αποφανθεί ως προς την κατηγορία ότι η Vodafone McLaren Mercedes (McLaren) παραβίασε το Άρθρο 151c του Παγκοσμίου Αθλητικού Κώδικα.
1 Ιστορικό
1.1 Η Scuderia Ferrari Marlboro (Ferrari) έχει καταθέσει ότι κατά την 24η Ιουνίου 2007, παρέλαβε πληροφορίες κατά τις οποίες έγινε παράνομη χρήση συγκεκριμένων εμπιστευτικών της πληροφοριών. Η Ferrari έχει καταθέσει ότι επακολούθως έμαθε ότι οι συγκεκριμένες εμπιστευτικές της πληροφορίες, είχαν περιέλθει στην κατοχή του κ. Michael Coughlan (Coughlan), του τότε αρχισχεδιαστή της McLaren.
1.2 Κατά την 3η Ιουλίου του 2007, στα πλαίσια της δίκης στο Ανώτερο Δικαστήριο της Αγγλίας και της Ουαλίας (Συνεδρίαση του Ανωτέρου Δικαστηρίου) μεταξύ της Ferrari και του Coughlan, έλαβε χώρα έρευνα στην οικία του Coughlan υπό την αρμοδιότητα του εν λόγω δικαστηρίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία όπως παρουσιάστηκαν στο WMSC, κατά τη διάρκεια της έρευνας αποκαλύφθηκε ένα ντοσιέ 780 σελίδων με εμπιστευτικές πληροφορίες και το οποίο ανήκε στη Ferrari.
1.3 Υπό το φως των αποτελεσμάτων της έρευνας, η Ferrari έγραψε στην FIA αργά την 3η Ιουλίουτου 2007, καλώντας την να λάβει υπόψη της την περίπτωση προώθησης έρευνας επί του θέματος.
1.4 Μετά τις προκαταρκτικές έρευνες και κατά τη 12η Ιουλίου 2007, η FIA έγραψε στη McLaren απαιτώντας να εμφανιστεί ενώπιον του WMSC σε μία έκτακτη συνεδρίαση στο Παρίσι και κατά την 26η Ιουλίου του 2007 (συνεδρίαση του WMSC της 26ης Ιουλίου). Η McLaren πληροφορήθηκε ότι κατά τη συνεδρίαση του WMSC της 26ης Ιουλίου, θα εκαλείτο να απαντήσει στην κατηγορία κατά την οποία μεταξύ Μαΐου και Ιουλίου του 2007 και κατά παράβαση του Άρθρου 151c του Παγκοσμίου Αθλητικού Κώδικα, είχε στην κατοχή της παρανόμως, έγγραφα και εμπιστευτικές πληροφορίες, οι οποίες ανήκαν στη Ferrari. Συγκεκριμένα, η McLaren κατηγορήθηκε ως προς την παράνομη κατοχή ενός ή περισσοτέρων από τα ακόλουθα έγγραφα, τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για έναν ή περισσότερους από τους ακόλουθους σκοπούς: σχεδιασμό, κατασκευή, μηχανολογικά, έλεγχο, δοκιμές, παραγωγή και λειτουργία ενός μονοθέσιου Ferrari του 2007, συμπεριλαμβανομένων σχεδίων, σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, τεχνικά έγγραφα και αναφορές και διαδικασίες σχετικές, μεταξύ άλλων, με την κατανομή βάρους, την αεροδυναμική, το σχεδιασμό εξαρτημάτων, τις αναρτήσεις, το κιβώτιο ταχυτήτων, τα υδραυλικά, τα συστήματα νερού, λαδιών και καυσίμων, τα σχέδια συναρμολόγησης και τεχνολογίας.
1.5 Προς απάντηση στην κατηγορία, η McLaren απέστειλε εκτεταμένες έγγραφες καταθέσεις πριν από τη συνεδρίαση του WMSC της 26ης Ιουλίου και προέβαλε λεπτομερή προφορικά επιχειρήματα κατά τις ίδιας συνεδρίασης. Η McLaren δεν αμφισβήτησε το ότι ο Coughlan είχε στην κατοχή του εμπιστευτικές πληροφορίες της Ferrari, όμως επιχειρηματολόγησε μεταξύ άλλων ότι:
Α) οι εν λόγω εμπιστευτικές πληροφορίες της Ferrari δεν είχαν διακινηθεί μέσα στη McLaren
Β) η McLaren δεν χρησιμοποίησε ούτε επωφελήθηκε από τη λήψη των εμπιστευτικών πληροφοριών της Ferrari από τον Coughlan
Γ) οι πράξεις του Coughlan κατά την παραλαβή και διαχείριση των εμπιστευτικών πληροφοριών της Ferrari ήταν ενέργειες ενός κακοπροαίρετου υπαλλήλου και για αυτόν το λόγο η McLaren δεν θα έπρεπε να θεωρηθεί υπεύθυνη.
1.6 Το ΠΣΜΑ μελέτησε τα επιχειρήματα και τα στοιχεία της McLaren στη συνεδρίαση του ΠΣΜΑ της 26ης Ιουλίου, και απεφάνθη ότι η McLaren είχε στην κατοχή της εμπιστευτικές πληροφορίες της Ferrari και για τον λόγο αυτό λειτούργησε κατά παράβαση του το Άρθρου 151c του Παγκοσμίου Αθλητικού Κώδικα.
1.7 Παρότι κατά τις διαβουλεύσεις, παρετέθη ένας αριθμός μη ικανοποιητικών στοιχείων σχετικός με την εκτίμηση της βαρύτητας της παράβασης, το ΠΣΜΑ απεφάνθη ότι τα στοιχεία υπήρξαν ανεπαρκή να αποδείξουν ότι οι πληροφορίες λειτούργησαν με τέτοιο τρόπο ώστε να παρεμποδίσουν την ομαλή λειτουργία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1 της FIA (το Πρωτάθλημα).
1.8 Εντούτοις, γνωρίζοντας μεταξύ άλλων το γεγονός ότι διάφορες άλλες σχετικές διεργασίες βρίσκονταν σε εξέλιξη (συμπεριλαμβανομένης, σημειωτέον, της Συνεδρίασης του Ανωτέρου Δικαστηρίου, μίας δικαστικής έρευνας στην Ιταλία και διαφόρων άλλων εσωτερικών εγκληματολογικών ερευνών στη McLaren και στη Ferrari), το ΠΣΜΑ διατήρησε ρητώς το δικαίωμα να επανεξετάσει τις αποφάσεις του εάν περεταίρω πληροφορίες έλθουν στο φως, συγκεκριμένα πληροφορίες οι οποίες δείχνουν ότι οι εμπιστευτικές πληροφορίες της Ferrari έχουν χρησιμοποιηθεί από τη McLaren και προς ζημίωση του Πρωταθλήματος.
1.9 Επακολούθως αποφασίστηκε το κάτωθι:
«Το ΠΣΜΑ είναι πεπεισμένο ότι η Vodafone McLaren Mercedes είχε στην κατοχή της εμπιστευτικές πληροφορίες της Ferrari και για το λόγο αυτόν παρέβη το Άρθρο 151c του Παγκοσμίου Αθλητικού Κώδικα. Εντούτοις, δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία τα οποία συνηγορούν ως προς τη χρησιμοποίηση των πληροφοριών αυτών κατά τέτοιο τρόπο όπως την παρεμπόδιση της ομαλής λειτουργίας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1 της FIA. Για αυτό τον λόγο δεν επιδικάζουμε καμία ποινή.
‘Όμως, εάν αποδειχθεί στο μέλλον ότι οι πληροφορίες της Ferrari έχουν χρησιμοποιηθεί προς ζημίωση του Πρωταθλήματος, διατηρούμε το δικαίωμά μας να καλέσουμε ξανά τη Vodafone McLaren Mercedes ενώπιον του ΠΣΜΑ, όπου θα αντιμετωπίσει την πιθανότητα του αποκλεισμού, όχι μόνο από το πρωτάθλημα του 2007 αλλά και από το πρωτάθλημα του 2008 επίσης.
Το ΠΣΜΑ θα καλέσει επίσης τον κύριο Stepney και τον κύριο Coughlan προκειμένου να εξηγήσουν γιατί δεν θα έπρεπε να αποκλειστούν από τον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό επί μακρόν καθώς επίσης το ΠΣΜΑ έχει ορίσει το αρμόδιο συμβούλιο το οποίο θα αναλάβει το συγκεκριμένο ζήτημα στο νομικό τμήμα της FIA.»
2 Η επανασύγκλιση του ΠΣΜΑ
2.1. Κατόπιν της αποφάσεως της 26ης Ιουλίου 2007 του ΠΣΜΑ (απόφαση της 26ης Ιουλίου), νέα στοιχεία ήρθαν στο φως τα οποία, κατά την κρίση της FIA, αξίζουν να εξεταστούν από το ΠΣΜΑ.
2.2. Για τον παραπάνω λόγο, μία νέα συνεδρίαση συγκαλείται για τη 13η Σεπτεμβρίου του 2007 (συνεδρίαση του ΠΣΜΑ της 13ης Σεπτεμβρίου).
2.3. Όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (συμπεριλαμβανομένης της McLaren και της Ferrari) πληροφορήθηκαν για τη νέα συνεδρίαση και παρέλαβαν αντίγραφα των νέων στοιχείων τα οποία περιήλθαν υπό το ΠΣΜΑ (σε κάποιες περιορισμένες περιπτώσεις, ύστερα από αφαίρεση των εμπιστευτικών πληροφοριών). Η McLaren και η Ferrari εκλήθησαν να καταθέσουν γραπτές επιστολές τις οποίες με ικανοποίηση δέχθηκε το ΠΣΜΑ.
2.4. Προφορικές καταθέσεις και εξηγήσεις δόθηκαν εκ μέρους της McLaren και της Ferrari και στη συνεδρίαση του ΠΣΜΑ της 13ης Σεπτεμβρίου το ΠΣΜΑ έθεσε ερωτήσεις στους ενδιαφερόμενους. Δόθηκαν και λήφθηκαν ευκαιρίες στη McLaren και στη Ferrari, προκειμένου να εξετάσουν η μία τους μάρτυρες της άλλης.
2.5. Κάποια από τα στοιχεία-******* τα οποία το ΠΣΜΑ εξέτασε παρατίθενται πιο κάτω. Υπό το φως της ισχυρώς επιβεβλημένης ως προς το συμφέρον του αθλήματος έκδοσης μίας άμεσης απόφασης, το ακόλουθο δεν αποτελεί μία πλήρη λίστα των στοιχείων υπό εξέταση, ούτε φέρεται ως μία περίληψη όλων των στοιχείων τα οποία προσκομιστήκαν στο ΠΣΜΑ.
3. Νέες αποδείξεις – email μεταξύ των πιλότων της McLaren
3.1 Την περίοδο μετά την απόφαση της 26ης Ιουλίου γνωστοποιηθήκαν στην FIA συγκεκριμένοι ισχυρισμοί πως υπήρξε ανταλλαγή email σχετικών με την έρευνα της FIA, μεταξύ συγκεκριμένων πιλότων.
3.2 Για αυτόν το λόγο η FIA ενημέρωσε τους τρεις πιλότους της McLaren (κ. Alonso, κ. Hamilton και κ. de la Rosa) να διακριβώσουν αν αυτοί οι ισχυρισμοί είχαν κάποια βάση ή όχι και τους ζήτησε να κάνουν αντίγραφα οποιωνδήποτε σχετικών εγγράφων, συμπεριλαμβανομένων και ηλεκτρονικών μηνυμάτων (τα οποία έχουν σταλθεί ή αποθηκευτεί) και τα οποία ενδεχομένως είχαν σχέση με την υπόθεση ή είχαν αντιστοιχίες στη Ferrari, στον υπάλληλο της Ferrari, κ. Nigel Stepney ή περιείχαν οποιαδήποτε τεχνική ή άλλη πληροφορία προερχόμενη ή συνδεόμενη είτε με τη Ferrari, είτε με τον Stepney.
3.3 Υπενθυμίστηκε στους πιλότους της McLaren η υποχρέωσή τους ως αγωνιζόμενοι και κάτοχοι Super License (αγωνιστικής άδειας για την F1), ώστε να διασφαλίσουν την εγκυρότητα και τη νομιμότητα του Πρωταθλήματος της Formula 1. Γνωστοποιώντας τους τη σημασία της εξακρίβωσης των γεγονότων και πως οι πληροφορίες δεν θα μπορούσαν να έχουν γίνει γνωστές με άλλον τρόπο, η FIA προσέφερε τη διασφάλιση πως οποιαδήποτε πληροφορία γινόταν γνωστή από τα έγγραφα που θα παρείχαν δεν θα απέφερε καμία ενέργεια εναντίον τους υπό τον Διεθνή Αθλητικό Κώδικα ή τους κανονισμούς του πρωταθλήματος. Παρόλα αυτά, οι πιλότοι ενημερώθηκαν πως αν αργότερα αποδεικνυόταν πως είχαν αποκρύψει οποιαδήποτε πιθανά σχετική πληροφορία θα μπορούσαν να έχουν σοβαρές συνέπειες.
3.4 Και οι τρεις πιλότοι απάντησαν. Ο κ. Hamilton απάντησε πως δεν είχε καμία πληροφορία σχετική με την έρευνα της FIA. Οι κ. Alonso και de la Rosa κατέθεσαν αμφότεροι ηλεκτρονικά μηνύματα τα οποία το ΠΣΜΑ έκρινε απολύτως σχετικά. Επακολούθως (έπειτα από αίτημα της McLaren) αμφότεροι οι κ. Alonso και de la Rosa κατέθεσαν έγγραφες δηλώσεις τους στο ΠΣΜΑ, πιστοποιώντας πως τα ηλεκτρονικά μηνύματα στάλθηκαν και παραλήφθησαν και παρέχοντας επιπλέον πληροφορίες και εξηγήσεις για αυτά. Στα email φαινόταν κατηγορηματικά πως ο κ. Alonso και ο κ. de la Rosa παρέλαβαν εμπιστευτικές πληροφορίες της Ferrari μέσω του Coughlan. Ότι και οι δύο πιλότοι γνώριζαν ότι αυτές οι πληροφορίες ήταν εμπιστευτικές πληροφορίες της Ferrari και πως και οι δύο γνώριζαν ότι αυτές οι πληροφορίες λαμβάνονταν από τον Coughlan ο οποίος τις είχε παραλάβει από τον Stepney.
Κατανομή βάρους
3.5 Στις 21 Μαρτίου του 2007 στις 09:57 ο κ. de la Rosa έγραψε στον Coughlan με τον ακόλουθο τρόπο:
«Γεια σου Mike, γνωρίζεις την κατανομή βάρους των κόκκινων μονοθεσίων; Θα ήταν σημαντικό για εμάς να τη γνωρίζουμε, ώστε να τη δοκιμάσουμε στον εξομοιωτή. Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων, Pedro.
Υ.Γ. Θα είμαι στον εξομοιωτή αύριο»
3.6 Στις αποδείξεις που παρέδωσε στο ΠΣΜΑ ο κ. de la Rosa επιβεβαίωσε πως ο Coughlan απάντησε με γραπτό μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο, στέλνοντας ακριβείς πληροφορίες για την κατανομή βάρους της Ferrari.
3.7 Στις 25 Μαρτίου του 2007 στις 01:43 ο κ. de la Rosa έστειλε ένα email στον κ. Alonso στο οποίο του υποδεικνύει την κατανομή βάρους της Ferrari με ακρίβεια δύο δεκαδικών για κάθε ένα από τα δύο μονοθέσια της Ferrari όσον αφορά το στήσιμο για τον αγώνα της Αυστραλίας.
3.8 Ο κ. Alonso απάντησε σε αυτό το email στις 25 Μαρτίου του 2007 στις 12:31 (βρίσκονταν σε χώρες διαφορετικής ζώνης ώρας). Το email του περιλαμβάνει μια παράγραφο με τίτλο «Ferrari» στην οποία αναφέρει, «η κατανομή βάρους τους με εκπλήσσει. Δεν γνωρίζω αν είναι 100% αξιόπιστο, αλλά σίγουρα χρήζει προσοχής». Το email συνεχίζεται με αναφορές σύγκρισης της κατανομής βάρους της Ferrari με εκείνη της McLaren.
3.9 Ο κ. de la Rosa απάντησε στις 25 Μαρτίου του 2007 στις 13:02 αναφέροντας τα εξής:
«Όλες οι πληροφορίες από τη Ferrari είναι πολύ αξιόπιστες. Προέρχονται από τον Nigel Stepney, τον πρώην επικεφαλής μηχανικό της, δεν γνωρίζω τι θέση κατέχει τώρα. Είναι ο ίδιος άνθρωπος που μας είπε στην Αυστραλία ότι ο Kimi θα κάνει pit stop στον 18ο γύρο. Είναι πολύ φίλος με τον Mike Coughlan, τον αρχισχεδιαστή μας και εκείνος του το είπε αυτό».
3.10 Το email του κ. de la Rosa προς τον Coughlan αναφέρει συγκεκριμένα πως επιθυμεί να μάθει την κατανομή βάρους της Ferrari προκειμένου να την δοκιμάσει στον εξομοιωτή την επόμενη ημέρα. («Θα ήταν σημαντικό για εμάς να την γνωρίζουμε, ώστε να την δοκιμάσουμε στον εξομοιωτή»). Ο κ. de la Rosa εξήγησε στην συνεδρίαση του ΠΣΜΑ στις 13 Σεπτεμβρίου πως όταν ο Coughlan απάντησε με τις ακριβείς λεπτομέρειες, εκείνος αποφάσισε πως η κατανομή βάρους ήταν τόσο πολύ διαφορετική από εκείνη της McLaren, που δεν θα δοκιμαζόταν στον εξομοιωτή. Ο κ. de la Rosa είπε πως από εκεί και έπειτα θεώρησε την πληροφορία ασήμαντη. Μοιάζει εξαιρετικά απίθανο στο ΠΣΜΑ πως ένας δοκιμαστής πιλότος θα έπαιρνε την πρωτοβουλία για μια τέτοιου είδους απόφαση. Επίσης είναι ασαφές για ποιο λόγο, από τη στιγμή που ο κ. de la Rosa θεώρησε ασήμαντη την πληροφορία, τη μετέδωσε στον κ. Alonso και τη συζήτησε μαζί του πέντε ημέρες αργότερα στο ηλεκτρονικό μήνυμα που του έστειλε. Οι αποδείξεις του κ. de la Rosa καθιστούν σαφές πως δεν υπήρχε καμία απροθυμία ή δισταγμός στο να δοκιμαστεί η πληροφορία της Ferrari προς όφελος αλλά αυτό δεν συνέβη μόνο για τεχνικούς λόγους.
3.11 Οι αποδείξεις του επικεφαλής του μηχανολογικού τμήματος κ. Lowe ξεκαθαρίζουν πως οι αποφάσεις που αφορούν τις δοκιμές στον εξομοιωτή συνήθως αφορούν ένα πλήθος μηχανικών και άλλων υπαλλήλων (όπως εξάλλου και το να γίνουν αυτές οι δοκιμές). Μοιάζει εξαιρετικά απίθανο πως οι αποφάσεις για τι δοκιμές θα γίνουν στον εξομοιωτή λαμβάνονται από έναν δοκιμαστή πιλότο.
Κινούμενη πτέρυγα και αεροδυναμική ισορροπία
3.12 Στην ίδια ανταλλαγή email της 25ης Μαρτίου ο κ. de la Rosa αναφέρει πως έγιναν δοκιμές σε μια κινούμενη πίσω πτέρυγα για την οποία ο κ. de la Rosa λέει πως «είναι ένα αντίγραφο του συστήματος που νομίζουμε πως διαθέτει η Ferrari». Επίσης έχει γίνει γνωστή η ακριβής αεροδυναμική ισορροπία της Ferrari στα 250 χιλιόμετρα. Παρά το ότι πιθανό το παραπάνω τμήμα να έχει αντιγραφεί από την παρατήρηση του μονοθεσίου της Ferrari, είναι ξεκάθαρο από τα συμφραζόμενα της ανταλλαγής μηνυμάτων (κομμάτι των πληροφοριών τις οποίες ο κ. de la Rosa περιγράφει ως απολύτως αξιόπιστες καθώς προέρχονται από τον Stepney) πως το συγκεκριμένο τμήμα του μονοθεσίου είναι εμπιστευτικό της Ferrari και παραδόθηκε στον κ. de la Rosa από τον Coughlan ο οποίος το πήρε από τον Stepney.
Αέριο ελαστικών
3.13 Στο email του κ. de la Rosa προς τον κ. Alonso στις 25 Μαρτίου είναι γνωστό ένα αέριο που χρησιμοποιεί η Ferrari για να φουσκώσει τα ελαστικά της με στόχο να μειωθεί η εσωτερική θερμοκρασία και φθορά. Το email καταλήγει με μια δήλωση (σε σχέση με το αέριο) πως «θα προσπαθήσουμε να το αποκτήσουμε, είναι εύκολο».
3.14 Ο κ. Alonso απάντησε στις 12:31 πως είναι «πολύ σημαντικό» η McLaren να δοκιμάσει το αέριο που χρησιμοποιεί η Ferrari στα ελαστικά καθώς «έχουν κάτι διαφορετικό σε σχέση με τους άλλους» και «όχι μόνο φέτος. Υπάρχει κάτι διαφορετικό και ίσως αυτό είναι το κλειδί. Ας ελπίσουμε να μπορούμε να το δοκιμάσουμε κατά την διάρκεια αυτών των δοκιμών και πως θα είναι προτεραιότητά μας».
3.15 Ο κ. de la Rosa απάντησε στις 25 Μαρτίου στις 13:02 τονίζοντας τα εξής: Συμφωνώ 100% πως πρέπει να δοκιμάσουμε αυτό (το αέριο ελαστικών) πολύ σύντομα.
3.16 Παρά το γεγονός πως η ανταλλαγή των μηνυμάτων ανάμεσα στους κ. Alonso και de la Rosa καθιστά σαφή τον ενθουσιασμό τους για την δοκιμή του αερίου που προφανώς χρησιμοποιεί η Ferrari, ο κ. de la Rosa κατέθεσε αποδείξεις στο ΠΣΜΑ πήρε την πρωτοβουλία, να ελέγξει με έναν μηχανικό της Bridgestone, το αν η McLaren έπρεπε ή όχι να δοκιμάσει το αέριο. Κατέθεσε πως δεν είχε καμία άλλη συζήτηση με κανέναν άλλον τεχνικό από τους υπαλλήλους της McLaren. Στα στοιχεία του αναφέρεται πως ο μηχανικός της Bridgestone ο οποίος ερωτήθηκε για το θέμα κατέληξε πως είχε αμφιβολίες για το αν θα προσέφερε κάτι στην McLaren το αέριο. Σύμφωνα με τον κ. de la Rosa χωρίς καμία περαιτέρω συμβουλή μέσα από τη McLaren και παρά το γεγονός πως το αέριο είχε χρησιμοποιηθεί με επιτυχία στη Ferrari, η ιδέα να δοκιμαστεί στα ελαστικά που χρησιμοποιεί η McLaren απορρίφθηκε και δεν έγινε καμία προσπάθεια για αυτό.
3.17 Μοιάζει απίθανο στο ΠΣΜΑ πως ένας δοκιμαστής πιλότος θα κατέφευγε μόνος του σε τέτοια διερεύνηση ενός θέματος χωρίς να το συζητήσει περισσότερο με κάποιον άλλον μέσα στην ομάδα. Επιπλέον μοιάζει απίθανο πως η απόφαση για το αν θα εξεταστεί το θέμα περισσότερο, θα λαμβανόταν από έναν δοκιμαστή πιλότο. Τέλος οι αποδείξεις του κ. de la Rosa καθιστούν σαφές πως δεν υπήρχε καμία απροθυμία ή δισταγμός στο να δοκιμαστεί η πληροφορία της Ferrari, αλλά στην προκειμένη περίπτωση αυτό συνέβη γιατί αποφασίστηκε πως δεν θα υπήρχε κανένα πλεονέκτημα από την χρήση της.
Σύστημα φρένων
3.18 Στις 12 Απριλίου του 2007 και ώρα 12:25 ο κ. de la Rosa έγραψε στον Coughlan και τον ρώτησε «μπορείς να μου εξηγήσεις όσο περισσότερο μπορείς το σύστημα φρένων της Ferrari με το… (αναφορά σε τεχνικές λεπτομέρειες που δεν υπήρχαν στο επίσημο έγγραφο της απόφαση της FIA). Ρυθμίζονται από το εσωτερικό του μονοθεσίου…;
3.19 Έπειτα από μια σειρά μηνυμάτων σχετικά με το αν οι τεχνικές λεπτομέρειες είναι ιδιαιτέρως πολύπλοκες για να εξηγηθούν μέσω email, o κ. Coughlan απάντησε στις 14 Απριλίου και ώρα 14:40 με μια τεχνική περιγραφή που φέρεται να είναι η περιγραφή των πρακτικών εφαρμογών για την στήριξη του συστήματος φρένων. Ο Coughlan καταλήγει με μια δήλωση πως «κινούμαστε σε μια παρόμοια λύση». Αυτή η τελευταία δήλωση ενισχύει το γεγονός πως το σύστημα φρένων της McLaren επεξεργάστηκε από ένα σημείο που είχε προκύψει από την γνώση των λεπτομερειών του συστήματος της Ferrari, το οποίο (σύστημα της Ferrari) ακόμη και αν δεν είναι επακριβώς αντιγραμμένο, θα πρέπει να δίνει στην McLaren το πλεονέκτημα να σχεδιάσει ένα σύστημα χωρίς την απαραίτητη τεχνογνωσία.
3.20 Στην ανταλλαγή των ηλεκτρονικών μηνυμάτων ανάμεσα στους κ. de la Rosa και Alonso της 25ης Απριλίου, την 01:43 περιγράφονται επίσης ορισμένα στοιχεία του συστήματος φρένων της McLaren, με την δήλωση πως «με βάση τις πληροφορίες που έχουμε, πιστεύουμε πως η Ferrari έχει ένα παρόμοιο σύστημα» και συνεχίζοντας αναφέρονται εξαιρετικής λεπτομέρειας εξαρτήματα του συστήματος της Ferrari (τα οποία δεν μπορούν να περιγραφούν στο παρόν έγγραφο για εμπιστευτικούς λόγους, όμως δείχνουν ξεκάθαρα την γνώση των εμπιστευτικών πληροφοριών της Ferrari).
Στρατηγική ανεφοδιασμών
3.21 Όπως αναφέρθηκε παραπάνω το email του κ. de la Rosa της 25ης Μαρτίου την 13:02 γράφει: «Όλες οι πληροφορίες από την Ferrari είναι πολύ αξιόπιστες. Προέρχονται από τον Nigel Stepney, τον πρώην επικεφαλής μηχανικό της, δεν γνωρίζω τι θέση κατέχει τώρα. Είναι ο ίδιος άνθρωπος που μας είπε στην Αυστραλία ότι ο Kimi θα κάνει pit stop στον 18ο γύρο. Είναι πολύ φίλος με τον Mike Coughlan, τον αρχισχεδιαστή μας και εκείνος του το είπε αυτό».
3.22 Τα στοιχεία του ΠΣΜΑ δείχνουν πως ο κ. Raikkonen (Kimi) έκανε τον ανεφοδιασμό του στον 19ο γύρο του Grand Prix της Αυστραλίας. Γεγονός παραμένει πως ο κ. de la Rosa τόνισε την πληροφορία ως έναν λόγο να χρίζει εμπιστοσύνης ως πηγή πληροφοριών ο Stepney. Αυτό ενισχύει την άποψη πως η McLaren είχε λάβει υπόψην της την πληροφορία ώστε να καταλήξει στην δική της στρατηγική.
3.23 Τα στοιχεία που έχει το ΠΣΜΑ δείχνουν επίσης πως ο Stpeney είχε δώσει πληροφορίες μέσω του Coughlan για τον γύρο στον οποίον θα έκαναν τον ανεφοδιασμό τους ένας ή περισσότεροι από τους πιλότους της Ferrari στο Grand Prix του Bahrain. Η McLaren προσπάθησε να θεωρηθεί αυτή η πληροφορία ως ασήμαντη, καθώς αποδείχτηκε ανακριβής. Παρόλα αυτά τα στοιχεία που έχει το ΠΣΜΑ είναι πως το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε νωρίς στον αγώνα και το γεγονός πως η πρόβλεψη για τους ανεφοδιασμούς της Ferrari αποδείχτηκε ανακριβής δεν δείχνει ότι η McLaren δεν είχε λάβει σοβαρά υπόψην της την πληροφορία στο να καταλήξει στην δική της στρατηγική.
3.24 Σε κάθε περίπτωση, από την στιγμή που δεν προκύπτει κάποιος νόμιμος τρόπος να αποκαλύφθηκε στην McLaren η στρατηγική ανεφοδιασμών μιας άλλης ομάδας πριν τον αγώνα, είναι σαφές πως αμφότεροι οι πιλότοι γνώριζαν ότι λάμβαναν εμπιστευτικές και παράνομες πληροφορίες. Κατά πόσο είναι σε θέση να γνωρίζει το ΠΣΜΑ καμία προσπάθεια δεν έγινε να αναφερθεί ή να εμποδιστεί αυτή η ροή πληροφοριών.
4. Νέα στοιχεία – Επικοινωνία ανάμεσα σε Coughlan και Stepney
4.1 Τα αποδεικτικά στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη συνεδρίαση του ΠΣΜΑ της 26ης Ιουλίου έδειχναν ότι υπήρχε περιορισμένος αριθμός επαφών ανάμεσα σε Coughlan και Stepney. Η ένορκη κατάθεση του Coughlan (που παραδόθηκε σε συμφωνία με το Ανώτερο Δικαστήρίο) ταυτοποιούσε κάποιες από αυτές τις επαφές και περίγραφε περιστατικά που συγκεκριμένες απόρρητες πληροφορίες της Ferrari του μεταφέρθηκαν. Το ΠΣΜΑ εξέτασε αυτές τις επαφές και δεν είχε στοιχεία για περεταίρω επαφές. Το συμβούλιο της 26ης Ιουλίου επικεντρώθηκε στις καταστάσεις σχετικά με τη μεταφορά του φακέλου των 780 σελίδων που βρέθηκε στο σπίτι του Coughlan.
4.2 Νέα στοιχεία ήρθαν στο φως, τα οποία δείχνουν ότι η μεταφορά εμπιστευτικών πληροφοριών της Ferrari από τον Stepney στον Coughlan δεν περιορίστηκε στο ντοσιέ των 780 σελίδων. Τα στοιχεία δείχνουν ότι υπήρχε πολύ μεγαλύτερο επίπεδο επικοινωνίας ανάμεσα σε Couglan και Stepney από εκείνο που φάνηκε στη συνεδρίαση της 26ης Ιουλίου. Τα στοιχεία παραδόθηκαν από τη Ferrari και κρίθηκαν αξιόπιστα, καθώς προέρχονται από την Ιταλική Αστυνομία και είναι αποτέλεσμα επίσημης ανάλυσης τηλεφωνικών αρχείων , SMS και email ανάμεσα σε Couglan και Stepney. Τα στοιχεία περιλάμβαναν τα ακόλουθα:
4.3 Στην αναφορά της «Allegato 18» η Ιταλική Αστυνομία απέδειξε ότι στην περίοδο 21/3 – 3/7 2007, ο Coughlan έλαβε 23 κλήσεις από το προσωπικό κινητό τηλέφωνο του Stepney και έκανε 4 κλήσεις σε αυτό. Στην ίδια περίοδο ο Coughlan έλαβε 124 μηνύματα SMS από τον Stepneny και του έστειλε 66 μηνύματα.
4.4 Στην αναφορά της «Allegato 19» η Ιταλική Αστυνομία βρήκε αρχεία καταγραφής που αντάλλαξαν οι Coughlan και Stepney μεταξύ 1/3 και 14/4/2007.
4.5 Στην αναφορά της «Allegato 10» η Ιταλική Αστυνομία εντόπισε άλλα 98 μηνύματα SMS και άλλα 8 τηλεφωνήματα (σε διαφορετικά τηλέφωνα) ανάμεσα σε Cougjlan και Stepney μεταξύ 11/3 και 14/4/2007.
4.6 Συνολικά, τουλάχιστον μηνύματα 288 SMS και 35 τηλεφωνικές κλήσεις φαίνεται να έχουν γίνει ανάμεσα σε Cougjlan και Stepney μεταξύ 11/3 και 3/7/2007.
4.7 ο αριθμός των επαφών αυξήθηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια ιδιωτικών δοκιμών που έκανε η Ferrari στη Μαλαισία στο τέλος του Μαρτίου 2007 και τις παραμονές και τις ημέρες του Grand Prix σε Αυστραλία στις 18 Μαρτίου 2007, Μαλαισία στις 8 Απριλίου 2007, Μπαχρέιν στις 15 Απριλίου και Ισπανία στις 13 Μαΐου 2007.
4.8 Τα στοιχεία της Ιταλικής Αστυνομίας επίσης δείχνουν ότι ο Stepney είδε τεχνικές λεπτομέρειες από τον αρχιμηχανικό της Ferrari κ. Uguzzoni, σχετικά με δοκιμές που έκανε η Ferrari στη Μαλαισία, με τρόπο που τράβηξε την προσοχή της Ferrari εκείνη τη στιγμή.
4.9 Επιπροσθέτως, στη συνεδρίαση του ΠΣΜΑ της 13ης Σεπτεμβρίου παρουσιάστηκαν email (βλ. παραπάνω) ότι που δείχνουν καθαρά ότι ο Coughlan είχε δεχτεί πληροφορίες από τον Stepney σχετικά με το μονοθέσιο της Ferrari και προώθησε τις πληροφορίες αυτές προς τρίτους μέσα στην ομάδα της McLaren.
4.10 Οι Ferrari και McLaren δεν έχουν διαφωνήσει (είτε στη συνεδρίαση της 26ης Ιουλίου είτε αργότερα) ότι εμπιστευτικές πληροφορίες της Ferrari πέρασαν από τον Stepney στον Coughlan κατά την επίμαχη περίοδο. Ωστόσο, τα νέα στοιχεία σχετικά με τον αριθμό και το χρόνο των επαφών κάνει πιο πιθανό το ότι υπήρχε συστηματική ροή εμπιστευτικών πληροφοριών της Ferrari προς τον Coughlan, οδηγώντας στο συμπέρασμα ότι η αθέμιτη μεταφορά πληροφοριών κατά πάσα πιθανότητα δεν περιοριζόταν στην παράδοση του ντοσιέ της Ferrari που βρέθηκε στο σπίτι του Coughlan στις 3 Ιουλίου 2007. Αυτό το συμπέρασμα επιβεβαιώνεται από την ανταλλαγή email μεταξύ των οδηγών της McLaren (βλ. παραπάνω).
4.11 Η McLaren δήλωσε στο υπόμνημά της για τη συνεδρίαση της 13ης Σεπτεμβρίου του ΠΣΜΑ ότι ο αριθμός και ο χρόνος των επαφών που επιβεβαιώνονται ήταν ήδη γνωστά: ότι ο Coughlan και ο Stepney μοιράζονταν με αθέμιτο τρόπο εμπιστευτικές πληροφορίες της Ferrari. Δηλώθηκε επίσης από τη McLaren ότι οι Coughlan και Stepney δρούσαν για δικό τους λογαριασμό και πιθανόν σχεδίαζαν να αναζητήσουν μαζί εργασία αλλού.
4.12 Χωρίς να φτάνει σε οριστικό συμπέρασμα σε αυτό το σημείο, το ΠΣΜΑ θεώρησε ότι ήταν δύσκολο να συνδυάσει αυτήν την εκδοχή των γεγονότων με τον αριθμό και το χρόνο των επαφών που περιγράφηκαν παραπάνω, καθώς αν οι Coughlan και Stepney απλώς μοιράζοντας πληροφορίες για να καταστρώσουν ένα σχέδιο να βρουν νέα εργασία δεν θα υπήρχε ιδιαίτερος λόγος οι επαφές τους να ενταθούν γύρω στις δοκιμές και στα Grand Prix και κανένας λόγος για τον Coughlan να μοιραστεί τις πληροφορίες με τους οδηγούς της McLAren. Αντιθέτως, φαινόταν πιθανότερο ότι οι πληροφορίες που ανταλλάσσονταν είχαν σχέση με τις δοκιμές και τα Grand Prix.
4.13 Επιπλέον, υπό το φως του ρόλου που είχε ο Coughlan μέσα στην ομάδα της McLaren, στο ΠΣΜΑ, στη συνεδρίαση της 26ης Ιουλίου, φάνηκε απίθανο ότι ο ίδιος θα μπορούσε να κάνει άμεση χρήση (είτε προσωπική είτε μέσω του ρόλου του στη McLaren) σύγχρονες πληροφορίες σχετικές με το μονοθέσιο της Ferrari επί τόπου σε διάφορα Grand Prix. Όμως, όπως αναλύθηκε παραπάνω, στη συνεδρίαση της 13ης Σεπτεμβρίου το ΠΣΜΑ εξέτασε νέα στοιχεία που έλεγαν ότι δεν ίσχυε αυτό και ότι ο Coughlan στην πραγματικότητα μετάδωσε σε τουλάχιστον έναν οδηγό της McLaren στοιχεία από τον Stepney σχετικά με το σε ποιο γύρο οι οδηγοί της Ferrari θα σταματούσαν σε αμφότερα το Αυστραλιανό και το GP του Μπαχρέιν. Αυτές οι επικοινωνίες ανάμεσα στον Coughlan και τουλάχιστον έναν οδηγό της McLaren συνέπεσαν ακριβώς με ορισμένες από τις περιόδους με την πιο έντονη επικοινωνία ανάμεσα σε Coughlan και Stepney, όπως περιγράφηκε παραπάνω.
4.14. Απούσας κάποιας άλλης εξήγησης, υπό το φως του αριθμού και του χρόνου των επαφών ανάμεσα σε Coughlan και Stepney και την ανταλλαγή email μεταξύ των οδηγών της McLaren (βλ. παραπάνω), το ΠΣΜΑ θεωρεί λογικό να συμπεραίνει ότι ο Coughlan ήταν ο δέκτης μιας ροής εμπιστευτικών πληροφοριών της Ferrari από τον Stepney και τουλάχιστον κάποιες από τις πληροφορίες αυτές μεταδόθηκαν σε άλλους μέσα στη McLaren (π.χ. κ. de la Rosa και κ. Alonso)
5.15 Συνολικά, οι νέες πληροφορίες για τον αριθμό και το χρόνο των επαφών ανάμεσα σε Coughlan και Stepney αναπόφευκτα είχαν επίδραση στην εκτίμηση του ΠΣΜΑ για τη φύση των επαφών αυτών, στην εκτίμησή του για τα email μεταξύ των οδηγών και για την πιθανότητα οι εμπιστευτικές πληροφορίες της McLaren να είχαν επιρροή στη δουλειά του στη McLaren.
5 Ο ρόλος του Coughlan στην McLaren
5.1 Στην κατάθεση της McLaren η οποία φτιάχτηκε για την συνεδρίαση του ΠΣΜΑ της 26ης Ιουλίου και κατατέθηκε σε αυτό παρουσιάζεται πως ο Coughlan είχε έναν περιορισμένο διαχειριστικό ρόλο και πως δεν θα ήταν δυνατόν για εκείνον να παρουσιάσει ιδέες χωρίς να αναφέρεται στην πηγή τους. Στην κατέθση της McLaren αυτό που παρουσιάστηκε ήταν πως παρά το γεγονός πως εκείνος διέθετε λεπτομερείς τεχνικές πληροφορίες της Ferrari δεν θα μπορούσε να της χρησιμοποιήσει προς όφελος της McLaren χωρίς να της γνωρίζει ένας σημαντικός αριθμός άλλων υπαλλήλων της ομάδας. Η McLaren κατέθεσε δηλώσεις πλήθους άλλων υπαλλήλων της πως δεν γνώριζαν ότι οι αλλαγές που γίνονταν στο μονοθέσιο της ομάδας ήταν από εμπιστευτικές πληροφορίες της Ferrari.
5.2 Οι καταθέσεις που έγιναν στην συνεδρίαση της 13ης Σεπτεμβρίου δείχνουν πως ο Coughlan ενδεχομένως είχε πιο σημαντικό ρόλο στην σχεδίαση του μονοθεσίου της ομάδας από ό,τι αρχικά είχε εκτιμηθεί από το ΠΣΜΑ
5.3 Το ΠΣΜΑ δεν διαθέτει στοιχεία πως αντιγράφηκε κάποιο πλήρες σχέδιο του μονοθεσίου της Ferrari, από εκείνα που χορήγησε στην ομάδα ο Coughlan και τα οποία είχε πάρει από τον Stepney και ακολούθως τοποθετήθηκε στο μονοθέσιο της McLaren. Παρόλα αυτά είναι δύσκολο να γίνει αποδεκτό το ότι οι μυστικές πληροφορίες της Ferrari τις οποίες είχε εις γνώση του ο Coughlan δεν επηρέασαν την κρίση του και την απόδοσή του όσον αφορά τα καθήκοντά του. Δεν είναι απαραίτητο για την McLaren να έχει αντιγράψει ένα πλήρες σχέδιο της Ferrari, ώστε να επωφεληθεί από τις γνώσεις του Coughlan. Επί παραδείγματι οι μυστικές πληροφορίες της Ferrari δεν μπορεί παρά να επηρέασαν τις απόψεις που παρουσίασε ο Coughlan στα υπόλοιπα μέλη του τμήματος σχεδίασης, όπως για παράδειγμα το ποιο σχέδιο θα τεθεί σε προτεραιότητα ή σε ποια κατεύθυνση θα κινηθούν όσον αφορά την έρευνα. Το πλεονέκτημα που υπήρξε ενδεχομένως είναι τόσο ανεπαίσθητο, όσο το ότι ο Coughlan είναι σε θέση να προτείνει εναλλακτικές λύσεις στην προσέγγιση διαφόρων σχεδιαστικών θεμάτων.
6 Στοιχεία από τον κ. Neale
6.1 Στη συνεδρίαση του ΠΣΜΑ της 26ης Ιουλίου (και τα στοιχεία επαναλήφθηκαν στη συνεδρίαση της 13ης Σεπτεμβρίου) σημειώθηκε ότι ο Coughlan είχε αποκαλύψει στον προϊστάμενό του στη McLaren, κ. Neale, ότι ο Stepney είχε επιχειρήσει να του δώσει εμπιστευτικές πληροφορίες της Ferrari. Εγκαταστάθηκε ένα firewall με την παρέμβαση του κ. Νeale για να εμποδίσει περεταίρω επαφές του Stepney προς τον Coughlan και δόθηκε εντολή στον Coughlan να πάψει όλες τις επαφές του με τον Stepney. Ύστερα από ορισμένες εβδομάδες, ο Coughlan επιχείρησε να δείξει κάποιες φωτογραφίες οι οποίες σύμφωνα με τον κ. Νeale, λόγω του τρόπου με τον οποίο είχα παραχθεί, έδειχναν στον κ. Νeale ότι δεν θα έπρεπε να είναι στην κατοχή του Coughlan. Αντί να εξακριβώσει τα γεγονότα και να λάβει τα αναγκαία μέτρα ως προϊστάμενός του στη McLaren, o κ. Νeale συμβούλεψε τον Coughlan να καταστρέψει τις φωτογραφίες. Ύστερα από το ότι η McLaren αναγκάστηκε να εγκαταστήσει firewall και διέταξε τον ίδιο υπάλληλο να σταματήσει τις επαφές του με μια γνωστή πηγή εμπιστευτικών πληροφοριών της McLaren, το ΠΣΜΑ σημειώνει ότι είναι πολύ απογοητευτικό ότι καμία περαιτέρω ενέργεια δεν πραγματοποιήθηκε για να διερευνηθεί αυτό το θέμα και να γίνει η απαραίτητη γνωστοποίηση στη FIA ως ρυθμιστή.
7 Φύση των πληροφοριών που κατείχε η McLaren
7.1 Το ΠΣΜΑ πιστεύει ότι οι πληροφορίες που κατείχε παράνομα η McLaren, ήταν πληροφορίες που αν χρησιμοποιούνταν ή αν λαμβάνοντας υπόψη υπό οποιονδήποτε τρόπο, θα μπορούσαν να αποφέρουν σημαντικό αγωνιστικό πλεονέκτημα στη McLaren.
7.2 Στη συνεδρίαση του ΠΣΜΑ στις 13 Σεπτεμβρίου, κατατέθηκαν αποδείξεις από τον επικεφαλής μηχανολογίας της McLaren, Κος. Lowe, ότι το ντοσιέ πληροφοριών της Ferrari που βρέθηκε στην κατοχή του Coughlan, δεν περιείχε πληροφορίες που θα μπορούσαν να χρησιμέψουν ή να ενδιαφέρουν τη McLaren, υπό τη βάση ότι το μονοθέσιο ήταν εντελώς διαφορετικό από εκείνο της Ferrari. Αυτή άποψη κατατέθηκε με βάση την πληροφόρηση για το περιεχόμενο του ντοσιέ με τα στοιχεία της Ferrari (Ο Κος. Lowe δήλωσε ότι δεν έχει δει το εν λόγω ντοσιέ).
7.3 Το ΠΣΜΑ δεν αποδέχεται τα παραπάνω. Τόσο από τις ακροαματικές διαδικασίες όσο και από τις γραπτές καταθέσεις αλλά και με βάση τα όσα γνωρίζουν τα μέλη του ΠΣΜΑ, οι ομάδες της Formula 1 ενδιαφέρονται πολύ γιατί την τεχνολογία που χρησιμοποιούν οι άλλες ομάδες και χρησιμοποιούν κάθε διαθέσιμο (εντός των κανονισμών) μέσο για την εξέταση σχεδιαστικών λύσεων και καινοτομιών άλλων ομάδων. Αυτό μπορεί να γίνει με απ’ ευθείας παρατήρηση τους, εξέταση φωτογραφιών ή άλλων μέσων. Επίσης, οι τεχνικές πληροφορίες που βρίσκονταν στην κατοχή του Coughlan, ήταν κατά την εκτίμηση του ΠΣΜΑ, εξαιρετικά σημαντικές και μπορούσαν να αποφέρουν αγωνιστικό πλεονέκτημα χρησιμοποιώντας ή ακόμα και μελετώντας τις.
8 Η εκτίμηση του ΠΣΜΑ
8.1 Το ΠΣΜΑ εξέτασε προσεκτικά τα αποδεικτικά στοιχεία και τους ισχυρισμούς όλων των πλευρών.
8.2 Κατέληξε (και σκοπεύει να επιβεβαιώσει εκ νέου) ότι υπήρξε παράβαση του άρθρου 151(c).
8.3 Στην απόφαση της 26ης Ιουλίου, το ΠΣΜΑ διαπίστωσε παράβαση του άρθρου 151(c). Εκτιμώντας τη βαρύτητα αυτής της παράβασης, έλαβε υπόψη σειρά παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων οποιονδήποτε στοιχείων (ή την έλλειψη αυτών τη δεδομένη χρονική στιγμή) υποδήλωναν ότι στοιχεία της Ferrari βρίσκονταν παράνομα στην κατοχή άλλης ομάδας, δίνοντας της αγωνιστικό πλεονέκτημα. Άλλοι παράγοντες που λήφθηκαν υπόψη, ήταν η αμφιβολία λόγω των ελλιπών στοιχείων σχετικά με το αν οι εν λόγω πληροφορίες υπήρξαν στη διάθεση και άλλων στη McLaren.
8.4 Η McLaren έχει ισχυριστεί ότι καμία από τις πληροφορίες που είχε στην κατοχή της, δεν χρησιμοποιήθηκαν στο μονοθέσιο της. Η McLaren είπε στο ΠΣΜΑ ότι εκτός αν αποδειχθεί και τεκμηριωθεί, πέραν κάθε αμφιβολίας (με διαδικασίες ανάλογες του ποινικού δικαίου) ότι πράγματι χρησιμοποίησε τις πληροφορίες αυτές, τότε το ΠΣΜΑ δεν δικαιούται βάση νόμου να της επιβάλει ποινή.
8.5 Το ΠΣΜΑ απέρριψε αυτόν τον ισχυρισμό. Το ΠΣΜΑ έχει πλήρη δικαιοδοσία να επιβάλλει το άρθρο 151(c) και τονίζει ότι δεν είναι απαραίτητο να αποδείξει ότι οποιεσδήποτε απόρρητες πληροφορίες της Ferrari, αντιγράφηκαν από τη McLaren ή χρησιμοποιήθηκαν άμεσα στο μονοθέσιο της, ώστε να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η McLaren παρενέβη το άρθρο 151(c) και να της επιβάλλει ποινή. Ούτε πρέπει να αποδείξει ότι οι όποιες πληροφορίες που παρανόμως βρίσκονταν στην κατοχή της, οδήγησαν σε αγωνιστικό πλεονέκτημα. Αντίθετα, το ΠΣΜΑ έχει τη δικαιοδοσία να θεωρήσει την κατοχή πληροφοριών μίας άλλης ομάδας, ως αδίκημα που επιφέρει ποινή την οποία το ΠΣΜΑ καθορίζει.
8.6 Το δεδομένο ότι στην απόφαση που πήρε στις 26 Ιουλίου, βασιζόμενο σε περιορισμένα αποδεικτικά στοιχεία, το συμβούλιο έχει διαφορετική εκτίμηση σε ότι αφορά στη βαρύτητα της παράβασης των κανονισμών από τη McLaren, δεν οδηγεί στην νομική αμφισβήτηση των αποφάσεων του ΠΣΜΑ. Το ΠΣΜΑ θα μπορούσε να επιβάλει ποινή και στις 26 Ιουλίου, βάση των αποδεικτικών στοιχείων που υπήρχαν τότε αλλά επέλεξε να μην το κάνει (βασιζόμενο στους ισχυρισμούς της McLaren ότι οι απόρρητες πληροφορίες της Ferrari δεν μεταφέρθηκαν σε άλλα μέλη της ομάδας, πλην του Κου Coughlan).
8.7 Το ΠΣΜΑ έλαβε υπόψη τη θέση της McLaren ότι θα ήταν άδικο να της επιβληθεί ποινή, χωρίς η FIA να έχει αποδεχθεί την πρόταση της McLaren να εξετάσεις τις εγκαταστάσεις και τα σχέδια της, αναζητώντας αποδείξεις ότι έχει αντιγραφεί τεχνολογία που ανήκει στη Ferrari. Ωστόσο, όπως έχει ήδη αναφερθεί νωρίτερα, ούτε η εύρεση παρανομίας, ούτε η επιβολή ποινής απαιτούν αποδεικτικά στοιχεία ότι η McLaren έχει χρησιμοποιήσει άμεσα τεχνολογία της Ferrari. Πάντως το ΠΣΜΑ έχει λάβει υπόψη του και την ανοιχτή και με διάθεση συνεργασίας προσφορά της McLaren, προτού φτάσει σε αυτή την απόφαση.
8.8 Με την παρουσίαση των νέων στοιχείων, το ΠΣΜΑ δεν αποδέχεται ότι οι μόνες πράξεις της McLaren που επιφέρουν ποινή, ήταν αυτές του Coughlan. Παρότι αυτή η κατάσταση μπορεί να έχει ξεκινήσει από τις αυτόνομες πράξεις ενός υπαλλήλου της McLaren και χωρίς τη γνώση ή συγκατάθεση της McLaren, υπάρχουν πια αποδείξεις που ξεκαθαρίζουν ότι:
- Ο Coughlan είχε περισσότερες πληροφορίες απ’ ότι είχε αρχικά εκτιμηθεί και λάμβανε συστηματικά νέες πληροφορίες επί μήνες
- οι πληροφορίες αυτές είχαν μεταφερθεί και σε άλλους εργαζομένους στη McLaren, τουλάχιστον μέχρι ενός βαθμού (για παράδειγμα στους Κους de la Rosa και Alonso)
- οι πληροφορίες αυτές δεν περιελάμβαναν μόνο πολύ ευαίσθητες τεχνικές πληροφορίες αλλά ακόμα και απόρρητες πληροφορίες σχετικά με την αγωνιστική στρατηγική της Ferrari
- ο Κος de la Rosa, στο πλαίσιο της εργασίας του στη McLaren, ζήτησε και έλαβε απόρρητες πληροφορίες της Ferrari από μία πηγή που γνώριζε ότι ήταν παράνομη και δήλωσε καθαρά ότι σκοπός της ερώτησης του ήταν να κάνει σχετικές δοκιμές στον προσομοιωτή
- οι απόρρητες πληροφορίες έχουν γνωστοποιηθεί και στον Κο Alonso
- υπήρξε σαφής πρόθεση μέρους του προσωπικού της McLaren, να χρησιμοποιήσει μέρος των απόρρητων πληροφοριών της Ferrari, στις δικές της δοκιμές. Αν αυτό τελικά δεν πραγματοποιήθηκε, ήταν λόγω τεχνικών προβλημάτων και μόνο
- ο ρόλος του Coughlan στη McLaren (όπως τώρα τον αντιλαμβάνεται το ΠΣΜΑ) του έδινε τη δυνατότητα να επηρεάσει την απόδοση στην εργασία του, χάρη στη γνώση των μυστικών της Ferrari
8.9 Είναι σαφές στο ΠΣΜΑ ότι οι πράξεις του Coughlan είχαν ως στόχο να δώσουν αγωνιστικό πλεονέκτημα στη McLaren. Έδωσε πληροφορίες σχετικά με τη στρατηγική ανεφοδιασμών της Ferrari, το σύστημα πέδησης, την κατανομή βάρους και άλλα στοιχεία, στον δοκιμαστή της McLaren. Επιπλέον, με δεδομένη την αναμφισβήτητη εμπειρία του Coughlan, είναι πολύ πιθανό να ήξερε πως να μετατρέψει τη γνώση των παραπάνω σε πλεονέκτημα. Επίσης μοιάζει απίθανο το να μην έχει επηρεαστεί σε κάποιο βαθμό η δική του δουλειά, με δεδομένα τα στοιχεία της Ferrari που είχε στην κατοχή του.
8.10 Επιπλέον, φαντάζει εξαιρετικά απίθανο στο ΠΣΜΑ οποιοδήποτε οδηγός να μπορούσε να αντέξει μόνος του την ευθύνη, να διαχειριστεί και να εκμεταλλευτεί αυτές τις πληροφορίες (όπως για παράδειγμα της ουσίες που χρησιμοποιούνταν για το φούσκωμα των ελαστικών ή την κατανομή βάρους). Δεδομένης της εμπειρίας του, ο Coughlan θα το γνώριζε αυτό και εφόσον είχε σκοπό να αποκαλύψει τις πληροφορίες αυτές στη McLaren, μοιάζει απίθανο να το έχει κάνει μόνο στον Κο de la Rosa.
8.11 Ως αποτέλεσμα, το ΠΣΜΑ διαπιστώνει ότι ένας αριθμός υπαλλήλων της McLaren κατείχαν παράνομα ή γνώριζαν ή θα έπρεπε να γνωρίζουν ότι άλλοι εργαζόμενοι στη McLaren είχαν στην κατοχή τους απόρρητες τεχνικές πληροφορίες της McLaren. Επιπλέον, το ΠΣΜΑ διαπιστώνει ότι υπήρχε πρόθεση από ένα μέρος των εργαζομένων στη McLaren, να χρησιμοποιηθούν οι πληροφορίες αυτές στις δικές τους δοκιμές.
8.12 Τα αποδεικτικά στοιχεία οδηγούν το ΠΣΜΑ στο συμπέρασμα ότι υπήρξε αγωνιστικό πλεονέκτημα κάποιου βαθμού, αν και μάλλον θα είναι εσαεί αδύνατο να αποδειχθεί σε ποιο βαθμό.
8.13 Αυτοί οι παράγοντες οδήγησαν το ΠΣΜΑ στην εκτίμηση της βαρύτητας της παρανομίας της McLaren, εκτίμηση η οποία διαφέρει σημαντικά σε σχέση με εκείνη της 26ης Ιουλίου. Με δεδομένα τα παραπάνω, τα ΠΣΜΑ πιστεύει ότι πρέπει να επιβληθεί ποινή.
8.14 Έχοντας υποδείξει στη McLaren ότι πιθανότατα θα της επιβληθεί ποινή, το ΠΣΜΑ άκουσε ισχυρισμούς σχετικά με την ορθότητα των ποινών, από τη McLaren και τους νομικούς συμβούλους του Κου Hamilton. Το ΠΣΜΑ έλαβε την απόφαση του λαμβάνοντας υπόψη αυτούς τους ισχυρισμούς.
9 Απόφαση
9.1 Για όλους τους παραπάνω αναφερόμενους λόγους, το ΠΣΜΑ αποφάσισε ότι η McLaren παρανόμησε σε ότι αφορά στο άρθρο 151(c) του Διεθνούς Αγωνιστικού Κώδικα.
9.2 Γι’ αυτό το ΠΣΜΑ, σε αρμονίας με τις διατάξεις του Διεθνούς Αγωνιστικού Κώδικα, επιβάλλει τις παρακάτω ποινές σε ότι αφορά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 της FIA για το 2007:
- ποινή που αφορά την ακύρωση όλων των βαθμών που έχει πάρει η McLaren, σε όλους τους αγώνες του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών του 2007. Προς αποφυγή αμφιβολιών, θα επιτραπεί στη McLaren να συμμετάσχει στους εναπομείναντες αγώνες του πρωταθλήματος του 2007 αλλά δεν θα της επιτραπεί να πάρει βαθμούς για το πρωτάθλημα κατασκευαστών ή να αντιπροσωπευθεί στο βάθρο σε πε΄ριπτωση που οι οδηγοί της τερματίσουν στους πρώτους τρεις σε οποιονδήποτε από τους εναπομείναντες αγώνες της σεζόν του 2007. Οι βαθμοί τους οποίους οι υπόλοιποι συμμετέχοντες στο πρωτάθλημα έχουν κερδίσει έως τώρα, δεν θα επηρεαστούν από τον μηδενισμό των βαθμών της McLaren.
- πρόστιμο 100 εκατομμυρίων δολαρίων (από το οποίο θα αφαιρεθεί το ποσό που θα έπρεπε να καταβάλει στη McLaren βάση των αποτελεσμάτων της στο πρωτάθλημα κατασκευαστών του 2007, η Formula One Management Limited, εφόσον η McLaren δεν αποβαλλόταν). Αυτό το πρόστιμο θα πρέπει να καταβληθεί εντός τριών μηνών από την ημερομηνία της Απόφασης.
9.3 Κατ’ εξαίρεση, επειδή η αρχική ευθύνη ανήκει στη McLaren, για το καλό του σπορ αλλά και επειδή προτάθηκε ασυλία στους οδηγούς της McLaren από τον Πρόεδρο της FIA στο γράμμα του της 30 Αυγούστου 2007, το ΠΣΜΑ κρίνει ότι δεν είναι σωστό να επιβάλλει ατομικές κυρώσεις σε αυτούς ή να επιβάλλει ποινές στη McLaren που θα επηρεάσουν τις ατομικές τους βαθμολογίες στο πρωτάθλημα οδηγών. Έτσι, αμφότεροι οι οδηγοί τη McLaren, θα διατηρήσουν τους βαθμούς που έχουν κερδίσει έως τώρα στο πρωτάθλημα οδηγών και θα τους επιτραπεί να κερδίσουν βαθμούς αλλά και να ανέβουν στο βάθρο στους εναπομείναντες αγώνες του 2007.
9.4 Επιπρόσθετα, με σκοπό τη διασφάλιση του ότι η McLaren δεν θα έχει αδίκως πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της στο πρωτάθλημα του 2008, το ΠΣΜΑ δίνει εντολή στο τεχνικό τμήμα της FIA να διεξάγει έρευνα στις εργασίες που έχουν γίνει από τη McLaren πάνω στο μονοθέσιο του 2008, ώστε να αποφασίσει εάν το μονοθέσια αυτό περιέχει κάποιες από τις απόρρητες πληροφορίες της Ferrari και να δώσει σχετική αναφορά στη συνεδρίαση του ΠΣΜΑ τον Δεκέμβριο του 2007. Όταν το ΠΣΜΑ αξιολογήσει την αναφορά αυτή, θα ληφθεί ξεχωριστή απόφαση σχετικά με τη συμμετοχή της McLaren στο πρωτάθλημα του 2008, συμπεριλαμβανομένου και του ενδεχόμενου να της επιβληθεί ποινή. Η παρούσα απόφαση δεν επηρεάζει καθόλου το δικαίωμα της McLaren να συμμετάσχει στο πρωτάθλημα του 2008.
9.5 Υπενθυμίζεται στη McLaren ότι έχει το δικαίωμα να ασκήσει έφεση. Εφόσον κατατεθεί έφεση στο Διεθνές Εφετείο της FIA, τα αποτελέσματα αυτής της Απόφασης, δεν θα ανασταλούν σε αναμονή τους αποτελέσματος της έφεσης αυτής.
Υπογράφει:
Max Mosley Πρόεδρος FIA
Παρίσι, 13 Σεπτεμβρίου 2007
πηγη : msfree.gr
|