Θέμα: F1 2010
Εμφάνιση ενός μόνο μηνύματος
Παλιά 14-03-2010, 13:35:   #2
mpcom
Moderator
 
Το avatar του χρήστη mpcom
 
Εγγραφή: Nov 2006
Περιοχή: Θεσσαλονικη
Μηνύματα: 475
Thanks: 84
Thanked 122 Times in 78 Posts
My Mood:
mpcom is on a distinguished roadmpcom is on a distinguished roadmpcom is on a distinguished roadmpcom is on a distinguished roadmpcom is on a distinguished road
Προεπιλογή

οι αλλαγες στους κανονισμους

ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟΣ
Η μεγαλύτερη αλλαγή για τη σεζόν του 2010 είναι η απαγόρευση του ανεφοδιασμού στη διάρκεια των γκραν πρι, για πρώτη φορά από το 1993. Παρ΄ όλα αυτά, οι οδηγοί θα μπαίνουν στα πιτ για αλλαγές ελαστικών, ωστόσο αυτές οι στάσεις θα είναι πιο σύντομες, ενώ ενδέχεται να διαρκούν λιγότερο από τέσσερα δευτερόλεπτα.

Η αλλαγή αυτή απαιτεί τα μονοθέσια να διαθέτουν πολύ μεγαλύτερη δεξαμενή καυσίμων, η χωρητικότητα του οποίου αυξάνεται από περίπου 80 λίτρα και φτάνει κοντά στα 250, ενώ επηρεάζει σημαντικά και τη στρατηγική του αγώνα, καθώς οι οδηγοί θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί με τα ελαστικά και τα φρένα τους. Προκειμένου να υπάρξει προσαρμογή στη μεγαλύτερη δεξαμενή, το όπισθεν «σώμα» των μονοθεσίων θα είναι πλατύ, ενώ θα είναι μεγαλύτερο το μεταξόνιο. Αποτέλεσμα αυτού είναι η κατανομή βάρους να είναι αρκετά διαφορετική σε σχέση με το μονοθέσιο του 2009.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ
Αντικαθιστώντας το προηγούμενο σύστημα, βάσει του οποίου οι πρώτοι οκτώ οδηγοί βαθμολογούνταν (με σύστημα 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 και 1 βαθμό), από το 2010 θα παίρνουν βαθμούς οι πρώτοι δέκα οδηγοί σε κάθε γκραν πρι. Η αλλαγή τίθεται σε εφαρμογή λόγω του μεγαλύτερου αριθμού ομάδων, ενώ βάσει του νέου συστήματος ο νικητής θα παίρνει 25 βαθμούς. Ο δεύτερος θα παίρνει 18 και ο τρίτος 15 βαθμούς, ενώ οι υπόλοιποι επτά βαθμολογούνται ως εξής: 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1.

ΒΑΡΟΣ
Το ελάχιστο βάρος του μονοθεσίου αυξήθηκε από τα 605 στα 620 κιλά. Η αρχική σκέψη πίσω από αυτήν την αλλαγή ήταν να αντισταθμιστεί το μειονέκτημα που αντιμετωπίζουν οι ψηλότεροι και βαρύτεροι οδηγοί στα μονοθέσια, τα οποία είναι εφοδιασμένα με το σύστημα KERS (το επιπλέον βάρος του Συστήματος Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας σημαίνει ότι είναι λιγότερο ευέλικτοι ως προς την κατανομή βάρους σε σχέση με τους ελαφρύτερους αντιπάλους τους). Ωστόσο, με κοινή συμφωνία οι ομάδες δεν αναμένεται να χρησιμοποιήσουν το KERS το 2010.

ΣΤΕΝΟΤΕΡΑ ΕΜΠΡΟΣ ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Όταν τα «σλικ» ελαστικά επέστρεψαν στους αγώνες της Φόρμουλα Ένα το 2009, το μέγεθος των ελαστικών παρέμεινε αναλλοίωτο. Όσον αφορά την περιοχή επαφής, αυτό σήμαινε ότι τα μπροστινά είχαν αναλογικά μεγαλύτερη πρόσφυση από τα πίσω. Αυτό αντιμετωπίστηκε για το 2010 με τη μείωση του πλάτους των εμπρός ελαστικών από 270 σε 245 χιλιοστά, προκειμένου να υπάρχει καλύτερη ισορροπία πρόσφυσης. Επίσης, η απαγόρευση του ανεφοδιασμού σημαίνει ότι τα μονοθέσια θα είναι περίπου 100 κιλά βαρύτερα στην έναρξη ενός γκραν πρι σε σχέση με το 2009, επομένως η Bridgestone θα χρησιμοποιήσει ελαφρώς πιο σκληρά υλικά στα ελαστικά, προκειμένου αυτά να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις των αγώνων.

Ο αριθμός των στεγνών σετ ελαστικών, τα οποία είναι διαθέσιμα σε κάθε οδηγό, μειώθηκαν από 14 σε 11 ανά αγωνιστικό Σαββατοκύριακο και κάθε «πιλότος», ο οποίος μετέχει στο τρίτο και τελευταίο μέρος των χρονομετρημένων δοκιμαστικών, πρέπει να εκκινήσει με τα ίδια ελαστικά, με τα οποία σημείωσε τον χρόνο κατάταξής του στο γκριντ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΟΜΑΔΕΣ
Δώδεκα ομάδες με 24 μονοθέσια θα βρίσκονται στο γκριντ το 2010. Αυτό επιφέρει μία μικρή αλλαγή στο σύστημα διεξαγωγής των χρονομετρημένων δοκιμαστικών. Και αυτό γιατί πλέον επτά οδηγοί (έναντι πέντε) θα «κόβονται» μετά το τέλος του πρώτου και του δεύτερου μέρους των επίσημων δοκιμαστικών, αφήνοντας δέκα «πιλότους» να δώσουν «μάχη» για την πρώτη θέση της εκκίνησης στο τρίτο μέρος. Επίσης, λόγω της απαγόρευσης των ανεφοδιασμών, τα μονοθέσια θα τρέχουν με λίγα καύσιμα και στα τρία «κομμάτια» της διαδικασίας.

ΔΟΚΙΜΕΣ
Εάν μία ομάδα δηλώσει ότι ένας από τους νυν αγωνιστικούς οδηγούς της πρόκειται να αντικατασταθεί από έναν οδηγό, ο οποίος δεν έχει «τρέξει» σε αγώνα της Φόρμουλα Ένα μέσα στα προηγούμενα δύο χρόνια, θα επιτραπεί μία ημέρα δοκιμών σε εγκεκριμένη πίστα, η οποία δεν χρησιμοποιείται στην τρέχουσα σεζόν για γκραν πρι.
(πηγη inews.gr)
__________________

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη mpcom : 14-03-2010 στις 13:39:
Ο χρήστης mpcom δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
The Following User Says Thank You to mpcom For This Useful Post:
Smell (14-03-2010)