Μερικούς μόνο μήνες μετά το λανσάρισμα της νέας γενιάς του Mondeo, η Ford κάνει ένα σημαντικό "δώρο" στο μεσαίο της μοντέλο. Το "δώρο" δεν είναι άλλο από την προσθήκη του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα 2,5 λίτρων, που πρωτογνωρίσαμε κάτω από το καπό του Focus ST.
Στην περίπτωση του νέου Mondeo, ο κινητήρας αποδίδει 214 δυναμομετρημένους ίππους, ενώ η ροπή είναι ίση με 312/3.120 σ.α.λ. Nm. Η λειτουργία του είναι ιδιαίτερα πολιτισμένη, με χαμηλά επίπεδα θορύβου και πολύ καλή ελαστικότητα, ενώ τα υψηλά αποθέματα ροπής που διαθέτει, γίνονται έντονα αντιληπτά, χάρη και στην κοντή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων, με το οποίο συνεργάζεται ο εν λόγω κινητήρας.
Αισθητικά, το νέο Μοndeo 2,5 Τ δε διαφέρει ιδιαίτερα από τις εκδόσεις αντίστοιχου κυβισμού. Αν εξαιρέσει κανείς το λογότυπο 2,5Τ στα φτερά, μόνο οι πολλοί "ψαγμένοι" θα προσέξουν τη δεύτερη και επίσης μικρή απόληξη της εξάτμισης, αλλά και τις ζάντες αλουμινίου με διάσταση 18 ιντσών. Άλλωστε, προφανής στόχος της Ford ήταν να διατηρήσει τον οικογενειακό χαρακτήρα του μοντέλου της, προσανατολίζοντάς το αποκλειστικά σε όσους δεν αρκούνται από τη δύναμη του δίλιτρου κινητήρα, με τους 145 ίππους που γνωρίζαμε μέχρι τώρα.
Οδική συμπεριφορά
Η ασφαλής οδική συμπεριφορά είναι σπουδαίο ζήτημα για κάθε οικογενειακό αυτοκίνητο και ειδικά για ένα μοντέλο με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2,5 λίτρων. Το Mondeo, με τον εν λόγω κινητήρα, αν και δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να χαρακτηριστεί ούτε καν σπορτίφ, δύναται να κινηθεί σε αρκετά γρήγορους ρυθμούς, τόσο στην εθνική οδό, όσο και σε κομμάτια με στροφές. Οι ικανότητες αυτές προέρχονται κυρίως από τη βελτιωμένη ακαμψία του πλαισίου (ενισχυμένα υποπλαίσια στην εμπρός και πίσω ανάρτηση). Το τιμόνι ανταποκρίνεται σωστά στις επιταγές του οδηγού, αν και η πληροφόρηση που παρέχει δεν είναι κορυφαία. Σε κάθε περίπτωση όμως, το μεσαίο Ford επιδέχεται αρκετής πίεσης, αφού ακόμα και τότε παραμένει σταθερό, προβλέψιμο και ασφαλές, χάρη και στα αποτελεσματικά φρένα που διαθέτει. Μικρές τάσεις υποστροφής κάνουν την εμφάνισή τους προοδευτικά και, όταν τα πράγματα δυσκολέψουν, το ESP αναλαμβάνει να διορθώσει τα "κακώς κείμενα" που δεν προέβλεψε ο οδηγός. Όσο για την ανάρτηση, αυτή ικανοποιεί πολύ με την απόσβεσή της, ακόμη και σε σημεία με συνεχόμενες ανωμαλίες. Γενικότερα, το Mondeo 2,5T δείχνει πως το φυσικό του περιβάλλον είναι τόσο οι στροφές, όσο και ο αυτοκινητόδρομος, αφού το βασικό του χαρακτηριστικό είναι ότι, χάρη στον κινητήρα αυτό, καταπίνει με χαρακτηριστική ευκολία και δίχως ίχνος κόπωσης τις χιλιομετρικές αποστάσεις.
Εσωτερικό
Το εσωτερικό του νέου Mondeo διακρίνεται για τα μαλακά υλικά που διαθέτει κατά μήκος του ταμπλό, ακόμη και σε "κρυφά" σημεία. Το φινίρισμα ικανοποιεί, ενώ οι μοναδικές διαφορές σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μεσαίου μοντέλου εντοπίζονται στον πίνακα οργάνων. Εκεί, το ταχύμετρο και το στροφόμετρο είναι μικρότερα και ανασχεδιασμένα, ενώ ανάμεσά τους η οθόνη πληροφόρησης του οδηγού έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις. Όσο για τους χώρους, θυμίζουμε ότι η νέα γενιά του Mondeo μπορεί με άνεση να φιλοξενήσει πέντε ενήλικες, με το χώρο αποσκευών στην 5θυρη έκδοση να έχει όγκο 528 λίτρων (με ρεζέρβα ανάγκης ή 540 λτ. με κιτ επισκευής).
Πηγή=autotriti.gr