Greek infotainment community

Το Lateam είναι Ε Ν Α Ν Τ Ι Α σε οποιαδήποτε μορφή Π Ε Ι Ρ Α Τ Ε Ι Α Σ
Facebooktwitter
Επιστροφή   Greek infotainment community > ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ > ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ > ΕΠΙ ΤΡΟΧΩΝ

Audi R8 V12 TDI

This is a discussion on Audi R8 V12 TDI within the ΕΠΙ ΤΡΟΧΩΝ forums, part of the ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ category; Dieselάρα -------------------------------------------------------------------------------- Η εποχή των υπερ-αυτοκινήτων με κινητήρα πετρελαίου ανατέλλει σιγά σιγά και το εντυπωσιακό Audi R8 V12 TDI είναι ...

Νέο Θέμα  Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
Παλιά 05-05-2008, 23:15:   #1
antonis
VIP
 
Το avatar του χρήστη antonis
 
Εγγραφή: Jun 2007
Περιοχή: Κόρινθος
Μηνύματα: 1.425
Thanks: 24
Thanked 308 Times in 220 Posts
My Mood:
antonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura about
Προεπιλογή Audi R8 V12 TDI

Dieselάρα
--------------------------------------------------------------------------------

Η εποχή των υπερ-αυτοκινήτων με κινητήρα πετρελαίου ανατέλλει σιγά σιγά και το εντυπωσιακό Audi R8 V12 TDI είναι ο προπομπός της. Το θέμα είναι αν η Ferrari και οι υπόλοιποι θα πρέπει να ανησυχούν. Ε, ναι λοιπόν, θα πρέπει!




Άφησα τον Thomas Krauter να οδηγήσει πρώτος. Το επώνυμό του προφέρεται «Κρόιτερ» και είναι ένας από τους πολλούς αφανείς ήρωες της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ένας από αυτούς δηλαδή που δημιουργούν τα σύγχρονα μηχανικά αριστουργήματα που όλοι θαυμάζουμε και που δεν λαμβάνουν την αναγνώριση που τους αξίζει. Υπάρχουν εκατοντάδες σαν και αυτόν σε όλες τις εταιρείες και αυτό που οι ίδιοι θεωρούν ως ύψιστο bonus είναι το ότι μπορούν να ασχολούνται καθημερινά με το αντικείμενο που λατρεύουν, απολύτως πεπεισμένοι ότι έχουν την καλύτερη δουλειά στον πλανήτη. Τουλάχιστον έτσι ισχυρίζεται ο οδηγός μου που είναι ο υπεύθυνος εξέλιξης του Audi R8 V12 TDI Le Mans Concept το οποίο βλέπετε σε αυτές τις φωτογραφίες και προβλέπεται -αν και επίσημα δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα- να μπει σύντομα στην παραγωγή και να γίνει το πιο καυτό προϊόν της γερμανικής εταιρείας. Μιας εταιρείας που δεν φείδεται καυτών προϊόντων.

«Πρόκειται για κάτι εντελώς νέο» μου λέει ο Thomas καθώς βολεύεται πίσω από το τιμόνι. Ήμουν σίγουρος ότι έχει ήδη βαρεθεί να κάθεται στο δεξί κάθισμα και να απαντά στις ίδιες και στις ίδιες ερωτήσεις των δημοσιογράφων που έφτασαν μέχρι το Μαϊάμι για να πάνε μια πρώτη βόλτα με το νέο καμάρι της Audi. Έτσι θεώρησα ότι το να οδηγήσει λίγο θα ήταν για αυτόν μια ευχάριστη αλλαγή. Και είχα απόλυτο δίκιο. Υπήρχε βέβαια και ένας άλλος -λιγότερο αλτρουιστικός- λόγος για να ξεκινήσω την επαφή μου από το δεξί κάθισμα. Είχα αποφασίσει ότι θα πρέπει να αξιολογήσω ένα από τα πιο καθοριστικά στοιχεία που μπορεί να κρίνει κανείς σε ένα υπερ-αυτοκίνητο χωρίς κάτι άλλο να μου αποσπά την προσοχή: Τον ήχο του!

Σε αυτή την περίπτωση μάλιστα κινούμαστε σε μάλλον άγνωστα νερά, καθώς το R8 TDI είναι το πρώτο αυτοκίνητο του είδους του, και τα πάντα χρειάζονται μεγαλύτερη προσοχή. Το νέο Audi λοιπόν διαθέτει αρκετά στοιχεία που θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς ως «κανονικά»: Έχει έναν 6λιτρο V12 με περιεχόμενη γωνία 60° τοποθετημένο πίσω από τις πλάτες των καθισμάτων του, ο οποίος με τη βοήθεια 2 υπερσυμπιεστών αποδίδει τους 500 ίππους του και τα 102 Kgm της ροπής του. Τιμές που αν τις συγκρίνει κανείς με αυτές του κανονικού R8 θα σημειώσει +80 ίππους και +58,2 Kgm, ενώ αξίζει να πούμε πως ο συγκεκριμένος κινητήρας βασίζεται στο σύνολο που κέρδισε δύο φορές στο Le Mans, ενώ στο μέλλον θα τοποθετηθεί και σε άλλα μοντέλα του ομίλου με πρώτο και καλύτερο πιθανότατα το Q7. Εδώ όμως έχουμε να κάνουμε με ένα υπερ-αυτοκίνητο και όπως σας είπα το δικό μου κόλλημα είναι να ακούσω τον ήχο του. Ο Thomas πιέζει το start button, που βρίσκεται στο τιμόνι όπως και το manettino της Ferrari, και ο V12 ζωντανεύει κάνοντας ένα σύντομο βόμβο στην αρχή και απελευθερώνοντας μετά όλο το ηχητικό του μεγαλείο. Είναι κάτι που δύσκολα μπορώ να περιγράψω, αλλά θα αποπειραθώ να πω ότι έμοιαζε με μια τεράστια και πανίσχυρη ραπτομηχανή που έχει πιάσει το γρήγορο διχαλωτό ρυθμό της. Ο ήχος φτάνει σε εμάς ξεκινώντας πίσω από τα κεφάλια μας και παρά το ότι σε καμιά περίπτωση δεν είναι τόσο ωμός όσο σε κάποια άλλα «τέρατα», είναι σε θέση να σε πείσει πριν καν ξεκινήσεις για το ιδιαίτερο που πρέπει να συμβαίνει εκεί πίσω. O Thomas ξεκινά το αυτοκίνητο σχεδόν χωρίς να ανεβάζει καθόλου στροφές και αρχίζουμε να τσουλάμε σε έναν άδειο και ήσυχο δρόμο κοντά στο λιμάνι του Μαϊάμι. Όταν πια έχει περάσει την 3η στο κιβώτιο, πατά λίγο παραπάνω το γκάζι και ο ήχος αρχίζει να γίνεται πιο έντονος αλλά πάντα χαρακτηριστικά υψίσυχνος, ενώ ο βαθύς συριγμός των turbo κυριαρχεί στα αυτιά μου σε τακτά διαστήματα.

Τώρα όμως ήρθε η ώρα να κάτσω και εγώ πίσω από το πανέμορφο flat bottom τιμόνι, αλλά πριν να το κάνω προσπαθώ να δω πόσο πιθανό είναι να πείσω τον Thomas να πιάσει το laptop του και να βάλει τον κινητήρα σε full mode. Ξέχασα να σας πω ότι ο τεράστιος V12 έχει ρυθμιστεί ηλεκτρονικά -περιοριστεί είναι μάλλον ο πιο σωστός όρος- ώστε να αποδίδει μόνο τη μισή μόλις ροπή του. Ο ένας και μοναδικός λόγος είναι το ότι το κιβώτιο που φορά το δικό μας R8 είναι ένα απλό 6άρι από A4 που τα 100+ kgm ροπής του diesel απλά θα το εξα-ΰλωναν. Κατανοώντας πλήρως το θέμα, βιάζομαι να συμπληρώσω ότι δεν χρειάζεται να το πιέσουμε και ότι θέλω μόνο να νιώσω τα τεράστια αποθέματα ροπής χαμηλά. Η παράκλησή μου αντιμετωπίστηκε με άλλο ένα σαρδόνιο χαμόγελο και την εξής δήλωση. «Βλέπεις εκείνη την πινακίδα», μου λέει δείχνοντας ένα στοπ που υπάρχει γύρω στα 50 μέτρα μπροστά μας. «Όσο προσεκτικός και αν είσαι, αν κάνω ό,τι μου λες, το κιβώτιο θα έχει διαλυθεί πριν να φτάσουμε εκεί».

Κάθομαι στη θέση του οδηγού και αποφασίζω ότι το πρώτο που θέλω να κάνω είναι να διαπιστώσω στην πράξη, ότι πλέον το 60% της ροπής είναι διαθέσιμο από το ρελαντί που, στη συγκεκριμένη περίπτωση, είναι στις 600 σ.α.λ.! Επιλέγω λοιπόν 1η και αφήνω μαλακά το συμπλέκτη. Το R8 αρχίζει να κυλά και πριν καν το καταλάβω έχουμε σχεδόν πιάσει τα 40 χλμ./ώρα χωρίς καθόλου γκάζι και πάντα στο ρελαντί. Συμπέρασμα: Απίστευτη ροπή, ακόμα και με τον περιορισμό της στο 50%. Το λέω και το ξαναλέω γιατί ακόμα προσπαθώ να φανταστώ το πώς θα είναι το αυτοκίνητο με τα 102 kgm του διαθέσιμα. Έτσι, λοιπόν, επιλέγω 6η και πατάω τέρμα το γκάζι από το ρελαντί για να δω τι θα γίνει. Το R8 αρχίζει να τραβά αργά αλλά σταθερά και η βελόνα του στροφόμετρου ακολουθεί με ανάλογο ρυθμό. Επαναλαμβάνω το πείραμα με 4η και το R8 TDI ξεκινά κανονικά, σχεδόν χωρίς κανένα δισταγμό και κανένα δράμα. Λίγο αργότερα είμαι μόνος μέσα στο αυτοκίνητο για τη φωτογράφηση και νιώθοντας πιο ελεύθερος φτάνω σχεδόν στον κόφτη με τέρμα γκάζι -συγνώμη, ρε Thomas- και αυτό που έχω να πω είναι ότι η ώθηση εκεί ψηλά είναι απίστευτη. Αν και ακόμα πιο απίστευτο για ένα υπερ-αυτοκίνητο είναι το ότι το «εκεί ψηλά» είναι στις 4.500 σ.α.λ. Στις στροφές δηλαδή που ένας κινητήρας της Ferrari σκέφτεται ότι σε λίγο πρέπει να δουλέψει πραγματικά. Ο V12 πάντως είναι μόλις 89 κιλά πιο βαρύς από τον V8 βενζίνης και για χωρέσει έχει τοποθετηθεί λίγο πιο μπροστά, γεγονός που έχει θετικό αντίκτυπο και στην ισορροπία του αυτοκινήτου. Ο Thomas μου λέει ότι στην πίστα έχουν δει ότι το TDI είναι σαφώς πιο γρήγορο, αλλά το ίδιο σταθερό με το συμβατικό R8 και πραγματικά δεν έχω κανένα λόγο να αμφιβάλω. Αυτό που εγώ θεωρώ ότι θα είναι η πραγματική αξία του συγκεκριμένου αυτοκινήτου είναι το εύρος των δυνατοτήτων του: Απίστευτη ευελιξία και άκοπη, διαρκής επιτάχυνση ανεξάρτητα από τις στροφές χάρη στην τερατώδη ροπή, σε συνδυασμό με μια εξαιρετική για τα δεδομένα της κατηγορίας αυτονομία και πάντα με την τετρακίνηση να προσφέρει εξαιρετικά επίπεδα πρόσφυσης στις δύσκολες συνθήκες, το άμεσο τιμόνι να μεταφέρει πιστά και γρήγορα τις εντολές στους τροχούς, και το πίσω μέρος να υπερστρέφει προοδευτικά όταν ο ψαγμένος οδηγός το επιδιώξει. Άφησα τίποτα έξω; Α! έχουμε και τα φρένα. Φτιαγμένα από ανθρακονήματα και κεραμικά υλικά προσφέρουν κορυφαίες επιδόσεις από όλες τις ταχύτητες και παραμένουν αποδοτικά στις πιο σκληρές συνθήκες.

Το R8 TDI μπορεί να φτάσει στα 300 χλμ./ ώρα έχοντας περάσει τα πρώτα 100 μέσα σε 4,2" και τα 160 σε κάτι τι λιγότερο από 10,0". Η Audi πάντως υπογραμμίζει ότι αν το οδηγήσετε κάπως πιο λογικά δεν θα δυσκολευτείτε να δείτε κατανάλωση της τάξης των 8,5 λίτρων ανά 100 χλμ. Πόσο πιο λογικά πρέπει, άραγε, να οδηγήσω αυτό το τέρας για να δω τέτοια κατανάλωση; Σκέφτομαι ότι ακόμα και το επικείμενο RS8 που περιμένουμε στο άμεσο μέλλον, με τον V10 που έχουμε μέχρι τώρα θαυμάσει στο S6 και την Gallardo, θα είναι πιο ταπεινών προδιαγραφών. Την ίδια στιγμή, είναι μια πρώτης τάξης ευκαιρία για την Audi να κεφαλαιοποιήσει όση αγωνιστική φήμη έχει μαζέψει από τους θριάμβους του επίσης diesel R10 στους αγώνες του Le Mans Series και να δώσει μια εντελώς διαφορετική πρόταση στο πεινασμένο για ευρωπαϊκά υπερ-αυτοκίνητα αμερικάνικο κοινό. Το τελευταίο μπορεί ακόμα να είναι απολύτως διστακτικό απέναντι στα diesel αλλά με τη δυσαρέσκεια που έχει προκαλέσει η αύξηση της τιμής των καυσίμων και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού τα πάντα είναι πιθανά.

πηγη=yupi.gr
__________________
Ο χρήστης antonis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Sponsored Links
Απάντηση στο θέμα

Bookmarks

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας


Παρόμοια Θέματα
Θέμα Δημιουργός Forum Απαντήσεις Τελευταίο Μήνυμα
Νέο Audi A3 Cabriolet ilias ΕΠΙ ΤΡΟΧΩΝ 0 11-12-2007 13:07:
NEO AUDI A4 ilias ΕΠΙ ΤΡΟΧΩΝ 0 05-11-2007 19:38:
Audi S5 Lab & Passion antonis ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ 1 31-07-2007 13:38:
Audi TT Type 8J By LSD ilias ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ 2 12-02-2007 18:52:
Το νέο Audi TT cRc ΕΛΛΑΔΑ 3 28-11-2006 23:01:


Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 18:22:.


Powered and Developed by Lateam.gr
Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.5.1
Lateam