Ένα μεταμφιεσμένο πρωτότυπο αυτού του νέου σπορ σεντάν κυκλοφορεί στους δρόμους της πρωτεύουσας της Δανίας για να μπορέσει να δοκιμαστεί μια νέα επαναστατική τεχνολογία ασφαλείας
Οι πιο παρατηρητικοί κάτοικοι της Κοπεγχάγης είχαν πρόσφατα την ευκαιρία να πάρουν μια ιδέα από το επερχόμενο σπορ Volvo S60 - το οποίο δεν πρόκειται να παρουσιαστεί πουθενά στον κόσμο πριν από την επόμενη χρονιά.
Ένα μεταμφιεσμένο πρωτότυπο αυτού του νέου σπορ σεντάν κυκλοφορεί στους δρόμους της πρωτεύουσας της Δανίας για να μπορέσει να δοκιμαστεί μια νέα επαναστατική τεχνολογία ασφαλείας, η οποία μπορεί να ανιχνεύσει έναν πεζό εμπρός από το αυτοκίνητο και να φρενάρει αυτόματα, αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα, ώστε να αποτραπεί το ατύχημα.
Πρόκειται για το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης CW (Collision Warning) με αυτόματη πέδηση με πλήρη ισχύ FAB (Full Auto Brake) και ανίχνευση πεζών PD (Pedestrian Detection), το οποίο θα παρουσιαστεί μαζί με το νέο Volvo S60 το 2010. Οι ειδικοί ασφαλείας της Volvo Cars εργάζονται δέκα χρόνια πάνω στην τεχνολογία ανίχνευσης πεζών και την έχουν δοκιμάσει σε διάφορα μοντέλα σε ολόκληρο τον κόσμο - τελευταία στους πολυσύχναστους δρόμους της Κοπεγχάγης.
Το επόμενο βήμα - προστασία στους απροστάτευτους
Οι νέες λειτουργίες ασφαλείας του συστήματος προειδοποίησης σύγκρουσης CW (Collision Warning) με αυτόματη πέδηση FAB (Full Auto Brake) και ανίχνευση πεζών PD (Pedestrian Detection) αντιπροσωπεύει το επόμενο στάδιο στη συνεχή εξέλιξη της τεχνολογίας από τη Volvo Cars και έχει σκοπό να εντοπίζει επικίνδυνες καταστάσεις και να βοηθά τον οδηγό να αποφύγει το ατύχημα ή τουλάχιστον να μετριάσει τις συνέπειες, παρέχοντάς του κάθε υποστήριξη για να μπορέσει να αποφασίσει γρήγορα και αποτελεσματικά.
Πρώτα προειδοποίηση και μετά αυτόματο φρενάρισμα
Το σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με αυτόματη πέδηση με πλήρη ισχύ και προστασία των πεζών διαθέτει μια νέα μονάδα ραντάρ διπλής λειτουργίας, ενσωματωμένη στη μάσκα του αυτοκινήτου, μια κάμερα πίσω από τον εσωτερικό καθρέφτη και μια κεντρική μονάδα ελέγχου. Ραντάρ και κάμερα παρακολουθούν συνεχώς τον δρόμο εμπρός από το αυτοκίνητο. Ο ρόλος του ραντάρ είναι να ανιχνεύει αντικείμενα στον δρόμο και να μετρά την απόσταση από αυτά. Η κάμερα προσδιορίζει για τι είδους αντικείμενα πρόκειται.
Σε μια επικίνδυνη κατάσταση, ο οδηγός δέχεται πρώτα μια ακουστική προειδοποίηση σε συνδυασμό με μια φωτεινή ένδειξη που προβάλλεται πάνω στο παρμπρίζ και αναβοσβήνει. Προκειμένου να προκαλέσει την άμεση διαισθητική αντίδραση του οδηγού, η φωτεινή ένδειξη είναι σχεδιασμένη να μοιάζει με το στοπ προπορευόμενου αυτοκινήτου που ανάβει. Αν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί στην προειδοποίηση και το σύστημα κρίνει ότι επίκειται σύγκρουση, εφαρμόζονται τα φρένα του αυτοκινήτου με όλη τη δύναμη.
Τα φρένα εφαρμόζονται μόνο αν ένα αντικείμενο επιβεβαιωθεί τόσο από το ραντάρ όσο και από την κάμερα. Χάρη σε αυτή την κορυφαία τεχνολογία, το σύστημα μπορεί πλέον να φρενάρει το αυτοκίνητο με όλη του τη δύναμη.
Τα ατυχήματα με πεζούς είναι κάτι κοινό στην πόλη
Στις πρωτεύουσες των χωρών μελών της ΕΕ, 1.560 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε τροχαία ατυχήματα το 2007. Από αυτούς, το 43% ήταν πεζοί. Η ταχύτητα του αυτοκινήτου παίζει πολύ σημαντικό ρόλο σε ένα τροχαίο ατύχημα και ο κίνδυνος να σκοτωθεί ένας πεζός σε ένα ατύχημα όταν το αυτοκίνητο τρέχει με 50 χιλιόμετρα την ώρα είναι κατά 85% μεγαλύτερος σε σύγκριση με ένα αυτοκίνητο που κινείται με 25 χιλιόμετρα την ώρα.
Πηγή : skai.gr