Εταιρείες όπως η Audi και η Alfa Romeo ετοιμάζουν τις μελλοντικές τους προτάσεις στην κατηγορία μικρών αυτοκινήτων. Η BMW δεν θα κάτσει με σταυρωμένα χέρια ετοιμάζοντας ένα μικρό στα πρότυπα του Mini, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους καταναλωτές να αποκτήσουν την "πρώτη τους ΒΜW".
Αντικρίζοντας το εντυπωσιακό πρωτότυπο CS, που έδειξε η BMW λίγους μήνες πριν, πολλοί μίλησαν με σιγουριά για τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα των επόμενων μοντέλων της βαυαρικής φίρμας. Αυτή ακριβώς τη σχεδιαστική φιλοσοφία φαίνεται πως ενσωματώνει και η νέα μικρή BMW. Ο συμμετρικός σχεδιασμός με οβάλ στοιχεία στη μάσκα αλλά και ο προφυλακτήρας με σπορτίφ σχεδίαση πλαισιώνονται από φωτιστικά σώματα αμυγδαλωτού σχήματος, για να δημιουργήσουν ένα εντυπωσιακό αλλά και αρκετά επιθετικό μπροστινό τμήμα του αμαξώματος. Μυώδη χαρακτηριστικά με έντονες και καθαρές γραμμές διατρέχουν κατά μήκος το αμάξωμα της μικρής BMW, καταλήγοντας στο πίσω άκρο. Εκεί, το ενδιαφέρον συγκεντρώνεται στο παρμπρίζ με την έντονη κλίση, με τη γενική εικόνα του μοντέλου να αφήνει την αίσθηση του σύγχρονου και του στιβαρού. Όσο για το εσωτερικό του, αναμένεται να δανειστεί πολλά στοιχεία από τη σειρά 1, προκειμένου η βαυαρική εταιρεία να εξασφαλίσει και ένα λιγότερο "τσουχτερό" λογαριασμό για την κατασκευή του.
Η ΒMW κάνει την είσοδό της στη μικρή κατηγορία θέλοντας να αξιοποιήσει τις αυξημένες παραγωγικές δυνατότητες του εργοστασίου της στην Αγγλία (ειδικά σε πατώματα), όπου κατασκευάζεται το Mini, βέβαια δεν θα μπορούσε να μην απαντήσει στην Audi η BMW μετά την εμπορική αντεπίθεση της και συγκεκριμένα στο γεγονός, ότι η συμπατριώτισσά της ετοιμάζει -για την ίδια κατηγορία- το Α1 για το 2009. Ακόμα οι τεχνολογικές αλλά και οικονομικές εξελίξεις στην Ευρώπη επιβάλλουν την κατασκευή μοντέλων με χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και συνάμα περιορισμένες εκπομπές επικίνδυνων ρύπων. Οι εκτιμήσεις των ειδικών, που θέλουν τη φορολόγηση των αυτοκινήτων στο μέλλον να γίνεται με βάση τις εκπομπές ρύπων (ήδη συμβαίνει σε κάποιες χώρες), επιβάλλει σχεδόν σε όλους τους κατασκευαστές να εντάξουν στην γκάμα τους περισσότερα μοντέλα οικολογικών προδιαγραφών. Η μικρή κατηγορία αποτελεί ιδανικό πεδίο για τέτοιου είδους επενδύσεις. Τέλος σημαντική είναι και η προσέγγιση νεανικού κοινού.
Η μικρή κατηγορία δίνει στους κατασκευαστές την ευκαιρία να παράγουν αποδοτικούς κινητήρες χωρίς υπερβολική κατανάλωση και με περισσότερο οικολογικές προδιαγραφές. Από τη λογική αυτή δεν αναμένεται να ξεφύγει η BMW, εφοδιάζοντας το μικρό της μοντέλο με μηχανικά σύνολα, ο κυβισμός των οποίων αναμένεται να κινείται ανάμεσα στα 1, 4 και στα 1,6 λίτρα, με ιπποδύναμη που μάλλον δεν θα ξεπερνά τους 115 ίππους. Ωστόσο, δεν αποκλείεται να δούμε και σπορτίφ εκδόσεις, ακόμη και με ισχύ 150 ίππων (πιθανόν να τιτλοφορείται Μ1).
Aν επιβεβαιωθεί το σενάριο, που θέλει τη μικρή BMW να βασίζεται στο πάτωμα του Mini (είναι και το επικρατέστερο), έχουμε στα χέρια μας το πρώτο μοντέλο στην ιστορία της βαυαρικής φίρμας με το λογότυπό της στο καπό και με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Φυσικά, δεν μπορούμε να αποκλείσουμε την πιθανότητα, το νέο αυτό μοντέλο να είναι και αυτό πισωκίνητο οπότε θα μιλάμε για μια εντελώς ξεχωριστή πρόταση στη μικρή κατηγορία. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η "κληρονομιά" του ονόματος BMW υπόσχεται σχεδόν με απόλυτη ακρίβεια σπορ οδηγική αίσθηση και ανώτερη οδική συμπεριφορά, με γνώμονα την ευχαρίστηση του οδηγού.
automoto.pathfinder.gr