Greek infotainment community

Το Lateam είναι Ε Ν Α Ν Τ Ι Α σε οποιαδήποτε μορφή Π Ε Ι Ρ Α Τ Ε Ι Α Σ
Facebooktwitter
Επιστροφή   Greek infotainment community > ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ > ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ > ΕΠΙ ΤΡΟΧΩΝ

Το ευρωπαϊκό όραμα για το αυτοκίνητο που δεν τρακάρει και δεν στραπατσάρεται

This is a discussion on Το ευρωπαϊκό όραμα για το αυτοκίνητο που δεν τρακάρει και δεν στραπατσάρεται within the ΕΠΙ ΤΡΟΧΩΝ forums, part of the ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ category; Κάθε χρόνο 42.000 άνθρωποι σκοτώνονται στην Ευρώπη σε αυτοκινητιστικά δυστυχήματα και πάνω από 170.000 τραυματίζονται σοβαρά. Το οικονομικό και κοινωνικό ...

Νέο Θέμα  Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
Παλιά 28-11-2008, 14:48:   #1
ilias
VIP
 
Εγγραφή: Nov 2006
Μηνύματα: 7.753
Thanks: 111
Thanked 853 Times in 534 Posts
ilias is a jewel in the roughilias is a jewel in the roughilias is a jewel in the roughilias is a jewel in the roughilias is a jewel in the roughilias is a jewel in the roughilias is a jewel in the roughilias is a jewel in the roughilias is a jewel in the roughilias is a jewel in the roughilias is a jewel in the rough
Προεπιλογή Το ευρωπαϊκό όραμα για το αυτοκίνητο που δεν τρακάρει και δεν στραπατσάρεται

Κάθε χρόνο 42.000 άνθρωποι σκοτώνονται στην Ευρώπη σε αυτοκινητιστικά δυστυχήματα και πάνω από 170.000 τραυματίζονται σοβαρά. Το οικονομικό και κοινωνικό κόστος των οδικών ατυχημάτων στην ΕΕ έχει εκτιμηθεί ότι ξεπερνά τα 160 δισ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 2% περίπου του ευρωπαϊκού ΑΕΠ. Η Ευρώπη, πολύ απλά, δεν έχει την πολυτέλεια να αγνοεί το ανθρώπινο και υλικό κόστος από τα οδικά ατυχήματα.
Έτσι, ξεκίνησε το μεγαλύτερο ερευνητικό πρόγραμμα οδικής ασφάλειας που έχει ποτέ πραγματοποιηθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση και αποσκοπεί στην υλοποίηση διαφόρων συστημάτων που θα κάνουν τα ευρωπαϊκά οχήματα πιο ασφαλή στο οδήγημα. Όμως ο απώτερος στόχος είναι η βασική έρευνα στον τομέα αυτό να οδηγήσει σε ένα αυτοκίνητο που ουσιαστικά θα μένει άθικτο στο δρόμο.
Αυτή η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή προσπάθεια στο χώρο της βασικής έρευνας, με αντικείμενο την οδική ασφάλεια, είναι το Πρόγραμμα Prevent, που έχει προϋπολογισμό πάνω από 50 εκατ. ευρώ και 56 συνεργαζόμενους εταίρους. Το Πρόγραμμα, το οποίο χρηματοδοτείται από την ΕΕ, περιλαμβάνει πολλά επιμέρους υποπρογράμματα που αλληλοσυμπληρώνονται. Συντονιστής του Prevent είναι ο Ματίας Σούλτσε, διευθυντικό στέλεχος της Daimler AG.


Το πρόγραμμα Prevent

Το Prevent μελετά κατ' αρχήν σχετικά απλές και φθηνές τεχνολογίες, όπως οι αισθητήρες για το παρκάρισμα και η δορυφορική πλοήγηση, με σκοπό να τις αναμορφώσει, ώστε να βοηθούν πιο ουσιαστικά στην οδική ασφάλεια. Πιο μακροπρόθεσμα όμως, σε πέντε έως δέκα χρόνια, η βασική έρευνα ελπίζεται ότι μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερο καινοτομικά αποτελέσματα. Το "ατρακάριστο" αυτοκίνητο είναι προς το παρόν μόνο θεωρητική σύλληψη, όμως μέσω του Prevent μπορεί να υλοποιηθεί. Φυσικά είναι αδύνατο να αποφευχθούν όλες οι συγκρούσεις, όμως η νέα τεχνολογία αφενός φιλοδοξεί να τις καταστήσει όλο και πιο απίθανες (βελτιώνοντας δραστικά την ικανότητα του αυτοκινήτου να αποφεύγει έγκαιρα τα τρακαρίσματα) και αφετέρου, όταν συμβούν, να μετριάσει στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τις συνέπειες τους.

Για παράδειγμα, το υποπρόγραμμα Willwarn χρησιμοποιεί ασύρματες επικοινωνίες με τα άλλα οχήματα στο δρόμο για να προειδοποιήσει έγκαιρα τον οδηγό (ή μάλλον όλους τους οδηγούς) για τις εν δυνάμει επικίνδυνες καταστάσεις που τους επιφυλάσσει ο δρόμος μπροστά τους. Το υποπρόγραμμα ΜΑPS & ADAS διαβάζει χάρτες δορυφορικής πλοήγησης για να εντοπίσει τους κινδύνους που πλησιάζουν, π.χ. στροφές, διασταυρώσεις κλπ. Το υποπρόγραμμα Saspence επικεντρώνεται στο να μεταφέρει στους οδηγούς πληροφορίες για την αναγκαία ασφαλή απόσταση από άλλα οχήματα και την ταχύτητά τους στους διαφορετικούς δρόμους. Το υποπρόγραμμα Lateralsafe διασφαλίζει ενεργούς αισθητήρες στο "τυφλό σημείο" του οδηγού.

Όλα τα ανωτέρω και άλλα υποπρογράμματα βοηθούν στη σταδιακή υλοποίηση του "ατρακάριστου" αυτοκίνητου. Είναι όμως δύο άλλα υποπρογράμματα του Προγράμματος Prevent, τα Apalaci και Compose, που προωθούν παραπέρα το στόχο αυτό, παρακολουθώντας σε πραγματικό χρόνο την ταχύτητα και την πορεία ενός οχήματος και επεμβαίνοντας, όταν διαπιστώνουν ότι θα προκύψει πρόβλημα (π.χ. ένα άλλο αυτοκίνητο σταματά απότομα μπροστά ή ένας πεζός ξαφνικά διασχίζει το δρόμο).

Το Apalaci είναι ένα σύστημα με εξελιγμένους αισθητήρες, που παρακολουθούν συνεχώς το δρόμο γύρω από το κινούμενο αυτοκίνητο και συλλέγουν όσο γίνεται περισσότερες πληροφορίες για μια πιθανή σύγκρουση, πριν καν αυτή αρχίσει να εξελίσσεται. Το σύστημα χρησιμοποιεί τα δεδομένα αυτά για να αποφασίζει μόνο του ποια είναι κάθε στιγμή η ιδανική οδηγητική συμπεριφορά, προχωρώντας π.χ. σε ελεγχόμενες διαδικασίες φρεναρίσματος, προενεργοποίηση των αερόσακων κ.α. Έτσι το αυτοκίνητο αντιδρά ταχύτερα από τον οδηγό, κόβοντας ταχύτητα, ώστε η αναπόφευκτη σύγκρουση να είναι λιγότερο σοβαρή.
Το Apalaci δοκιμάστηκε σε ορισμένα αυτοκίνητα, όπως τα Fiat Stilo, Alfa Romeo 156 και Mercedes E350. Το σύστημα περιλάμβανε αισθητήρες λέιζερ, ραντάρ, λογισμικό για λήψη αυτόματων αποφάσεων και άλλες τεχνολογίες.

Το υποπρόγραμμα Compose, από την άλλη, ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα, όταν ένας πεζός διασχίζει το δρόμο ή προεκτείνει τον προφυλακτήρα και ανασηκώνει το καπό για να βελτιώσει την ασφάλεια του οδηγού. Ακόμα και μικρές βελτιώσεις έχουν σημαντική επίπτωση. Η μείωση της ταχύτητας κατά 1% μπορεί να μειώσει κατά 3% τα ατυχήματα με τραυματισμό, ενώ το φρενάρισμα ακόμα και λίγα δέκατα του δευτερολέπτου νωρίτερα είναι αρκετό για να μειώσει δραστικά τις ζημιές από το τρακάρισμα. Τα συστήματα του Compose δοκιμάστηκαν στη BMW 545i και στο φορτηγό Volvo FH12 και όντως βελτίωσαν αισθητά την ασφάλειά τους.

Οι ανωτέρω βελτιώσεις στηρίζονται σε πολύπλοκους μαθηματικούς αλγόριθμους, που πρέπει να λάβουν υπόψη τους μια ποικιλία παραγόντων και μεταβλητών. Για αυτό το λόγο προϋποθέτουν τεράστια υπολογιστική δύναμη, που πρέπει να εγκατασταθεί μέσα στο αυτοκίνητο και να ολοκληρωθεί με τα υπόλοιπα συστήματά του. Όπως αναφέρει ο συντονιστής του Prevent Ματίας Σούλτσε, "θα χρειαστεί κάποιο χρονικό διάστημα πριν οι ενσωματωμένοι στα αυτοκίνητα ηλεκτρονικοί υπολογιστές είναι αρκετά εξελιγμένοι για να χειριστούν αυτά τα νέα συστήματα".


Πρόγραμμα EuroFOT

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα EuroFOT (European Large-Scale Field Operational Tests on In-Vehicle Systems), το οποίο ξεκίνησε φέτος το Μάιο και χρηματοδοτείται με 13,9 εκατ. ευρώ από το 7ο Πρόγραμμα-Πλαίσιο της ΕΕ. Συνενώνει 28 εταίρους, από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, με επικεφαλής τη Ford, προμηθεύτριες εταιρίες τεχνολογίας και ερευνητικά ινστιτούτα.
Στοχεύει στην επόμενη γενιά "έξυπνου" λογισμικού οδικής ασφάλειας, που θα τοποθετηθεί στα ευρωπαϊκά οχήματα. Βασικός στόχος του είναι να ελέγξει σε πραγματικές συνθήκες δρόμου τα πιο σύγχρονα Έξυπνα Συστήματα Οχημάτων (Intelligent Vehicle Systems - IVS).

Η Πρωτοβουλία για Έξυπνα Αυτοκίνητα (Intelligent Car Initiative i2010) έχει θέσει ως προτεραιότητες για τις ευρωπαϊκές οδικές μεταφορές την οδική ασφάλεια, την ενεργειακή αποδοτικότητα (εξοικονόμηση καυσίμων) και την μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Όλα αυτά τα ζητήματα μπορούν να αντιμετωπιστούν με τις τελευταίες υπολογιστικές τεχνολογίες, που αποκαλούνται εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS-Αdvanced Driver Assistance Systems).

Πολλά από αυτά τα συστήματα πρέπει να αποτελέσουν στο μέλλον τμήμα του βασικού εξοπλισμού σε όλα τα αυτοκίνητα - και όχι μόνο στα ακριβότερα. Ένας λόγος για την καθυστέρηση της ευρύτερης εγκατάστασής τους είναι ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι βέβαιες για την αποδοχή των νέων συστημάτων από όλους τους οδηγούς, καθώς λόγω του γεγονότος ότι οι πραγματικές οδικές συνθήκες είναι δύσκολο να αξιολογηθούν σωστά από τα νέα συστήματα.

Το EuroFOT ακριβώς θα μελετήσει, τα επόμενα χρόνια, σε πραγματικές συνθήκες, με κανονικούς οδηγούς-εθελοντές, την αποτελεσματικότητα στην πράξη των νέων συστημάτων ασφάλειας. Συνολικά θα ελεγχθούν οκτώ επιμέρους συστήματα σε 1.500 οχήματα, με την ελπίδα ότι μια μέρα όλα αυτά θα τοποθετούνται πλέον σε όλα τα αυτοκίνητα όλων των κατασκευαστών.


Πρόγραμμα RISER

Ένα άλλο ευρωπαϊκό πρόγραμμα για την οδική ασφάλεια είναι το RISER (Roadside Infrastructure for Safer European Roads - Υποδομή κρασπέδων για ασφαλέστερους ευρωπαϊκούς δρόμους). Χρηματοδοτήθηκε με 2 εκατ. ευρώ από την ΕΕ, με στόχο να βελτιώσει το σχεδιασμό και τη συντήρηση των κράσπεδων στους υφιστάμενους και τους μελλοντικούς ευρωπαϊκούς δρόμους.
Το Πρόγραμμα συντονίστηκε από το σουηδικό πανεπιστήμιο του Chalmers και επέτρεψε τη συνεργασία αυτοκινητοβιομηχανιών, ερευνητικών φορέων, πανεπιστημίων και κυβερνήσεων σε όλη την Ευρώπη.

Μετά από ενδελεχή μελέτη των πραγματικών συμβάντων ατυχημάτων στην ΕΕ και τη δημιουργία μιας μεγάλης βάσης δεδομένων, το Πρόγραμμα επεσήμανε τα κυριότερα προβλήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους: διαβάσεις πεζών σε λάθος σημεία και χωρίς σήμανση και συντήρηση, ελλιπής και κακοσυντηρημένος εξοπλισμός ασφάλειας στα κράσπεδα, ανωμαλίες στις επιφάνειες των οδοστρωμάτων, παρεμπόδιση της θέας του οδηγού από ποικίλα εμπόδια, ανεπαρκής οδική σήμανση, ανασφαλή διαχωριστικά κιγκλιδώματα και ανασφαλείς μπαριέρες κ.α.

Με βάση τα παραπάνω, σχεδιάσθηκε ένα ειδικό λογισμικό προσομοίωσης για την καλύτερη κατανόηση των συνθηκών των ατυχημάτων, που βοηθά στο σχεδιασμό ενός ασφαλέστερου οδικού περιβάλλοντος. Επιπλέον το Πρόγραμμα συστήνει να υπάρξει μια πανευρωπαϊκή Οδηγία-πλαίσιο, με δεδομένη την τρομερή ποικιλία στα επίπεδα οδικής ασφάλειας που παρατηρείται στην Ευρώπη.





ert3
__________________
Ο χρήστης ilias δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
The Following User Says Thank You to ilias For This Useful Post:
geodon (28-11-2008)
Sponsored Links
Απάντηση στο θέμα

Bookmarks

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας


Παρόμοια Θέματα
Θέμα Δημιουργός Forum Απαντήσεις Τελευταίο Μήνυμα
Γ. Παπανδρέου : "Σχέδιο με όραμα και ρεαλισμό" LATEAM RSS NEWS 0 17-10-2009 11:05:
Γ. Παπανδρέου: "Έχουμε όραμα και σχέδιο" LATEAM RSS NEWS 0 03-09-2009 16:00:
Το “Όραμα” πάει κι έρχεται. ilias ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ 0 26-01-2009 16:52:
Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο η Ελλάδα cRc ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΝΕΑ-GADGETS 0 28-03-2007 10:02:
Το όραμα του Γκέιτς για την Ευρώπη ilias ΕΛΛΑΔΑ 0 15-11-2006 20:09:


Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 00:42:.


Powered and Developed by Lateam.gr
Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.5.1
Lateam