Τρακόσα
Όχι «τριακόσια», απλώς «τρακόσα». Γιατί ο καθωσπρεπισμός κάνει χαρακίρι μπροστά στην προσθιοκίνητη υπερ-δύναμη του καινούργιου Ford Focus RS.
Η μαγική λέξη είναι «RevoKnuckle» και θα την ακούτε όλο και πιο συχνά τους επόμενους 12 μήνες. Μιλάμε τηλεφωνικώς με τον Jost Capito, τον γκουρού της Ford για τα αυτοκίνητα επιδόσεων, και τον ρωτάμε το προφανές, πώς είναι δηλαδή δυνατόν να στριμώξεις 300 ίππους σε ένα Ford Focus χωρίς να προξενήσεις μείζονα καταστροφή. Παύση διαρκείας στο ακουστικό. Κι έπειτα: «Το RS θα σε κάνει να αλλάξεις απόψεις. Δεν έχουμε φτάσει καν στο όριο των ίππων που μπορούν να διαχειριστούν οι εμπρός τροχοί. Έχουμε υψώσει σημαντικά τον πήχη, είμαι απολύτως πεπεισμένος γι' αυτό».
Ο Jost δεν είναι διατεθειμένος, πάντως, να αποκαλύψει πλήρως τη μυστική συνταγή του «300 και μπροστά». Το «300» πάντως μπορεί να δημιουργήσει φαντασιώσεις στο κοινό και ο Capito συνεχίζει:
«Επανασχεδιάσαμε την εμπρός ανάρτηση. Χρησιμοποιήσαμε μια διάταξη με διπλά ψαλίδια με ένα εξάρτημα που θυμίζει γόνατο McPherson - μόνο που είναι πολύ καλύτερο. Το ακραξόνιο συναρμόζεται με το γόνατο και τώρα πλέον το τελευταίο δεν κινείται όταν φορτίζεται. Λειτουργεί σε συνδυασμό με ένα καινούργιο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που κατασκεύασε ειδικά για το RS η Quaiffe. Χάρη σε αυτή τη λύση εξαφανίζονται τελείως οι παρεμβολές στην κατευθυντικότητα. Για να είμαι ειλικρινής, θεωρώ ότι το όλο πράγμα είναι σχεδόν απίστευτο».
Διαβάζοντας το βιογραφικό σημείωμα του Jost Capito, έχει κανείς αμέσως την εντύπωση πως εάν υπάρχει κάποιος που δικαιούται να παραβεί τη θεία εντολή της μηχανολογίας αυτοκινήτων -«μηδέποτε υπερβής τους 230 ίππους εις προσθιοκίνητον όχημα, ειδεμή θα υποστής την οργή της φύσεως»- τότε αυτός είναι ο εκλεκτός.
«Όταν ήμουν μικρός, θυμάμαι πόσο ισχυρό ήταν το όνομα RS στη Γερμανία, πιστεύω όμως ότι σε άλλες χώρες και ιδιαίτερα στη Βρετανία, το RS ήταν μια ολόκληρη θρησκεία» λέει ο Capito. «Αυτό σημαίνει πως ό,τι κάνουμε εμείς εδώ, έχει σημασία για κάποιους ανθρώπους. Είναι καταπληκτικός ο ρόλος του επιστάτη σε κάτι τέτοιο, από την άλλη όμως, είναι και μια τεράστια ευθύνη. Ένα γρήγορο αυτοκίνητο παραγωγής αποτελεί μια πολύ μεγαλύτερη πρόκληση από ό,τι ένα αγωνιστικό. Μιλάμε για ένα καταναλωτικό προϊόν. Ο καθένας μπορεί να έχει άποψη γι' αυτό, διότι ο καθένας μπορεί να το οδηγήσει».
Εκδημοκρατισμός των υψηλών επιδόσεων - να τι θα μπορούσε να είναι το ιερό μάντρα της Ford. Αυτό αποτελεί όμως ταυτόχρονα και έναν από τους λόγους για τους οποίους το Focus RS δεν θα είναι εφοδιασμένο με τετρακίνηση. Γιατί πρέπει να παραμείνει προσιτό για το αγοραστικό κοινό, όσο και εμπορικά αποδοτικό για την εταιρεία που το κατασκευάζει. Όταν θα αρχίσει να πωλείται κανονικά -μάλλον τους πρώτους μήνες του 2009- θα κοστίζει πιθανότατα περί τις 35.000 ? και οι εκτιμήσεις τοποθετούν την ιπποδύναμή του κάπου ανάμεσα στους 275 και τους 300 ίππους. Κι όλα αυτά λόγω του RevoKnuckle.
Υπάρχει κάτι άλλο που θα πρέπει να περιμένει κανείς από το Focus RS; Κατ' αρχήν, πρόκειται για το μακράν πιο όμορφο Ford από την εποχή του Escort Cosworth. Για την ακρίβεια, είναι ακόμη πιο όμορφο από το ελαφρώς αντιπαθές Focus WRC, που όμως πρωταγωνιστεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Σε σύγκριση με το ST, το RS διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 40 χιλιοστά, πιο χαμηλό κέντρο βάρους χάρη στην τοποθέτηση του εμπρός υπο-πλαισίου πιο χαμηλά, αλλά και πρησμένους θόλους. Είναι πολύ σπάνιες οι φορές που η σχεδιαστική φιλοσοφία της Ford δικαιολογεί τόσο καλά τον τίτλο της: Kinetic.
Κάτω από το καπό υπάρχει σαν βάση ο Duratec των 2,5 λίτρων του Focus ST, αλλά είναι τόσο άγρια τροποποιημένος που κατά τον Capito είναι σχεδόν καινούργιος: «Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ένα βελτιωμένο ST. Το RS έχει άλλους εκκεντροφόρους, διαφορετικό turbo, νέα κυλινδροκεφαλή και φλάντζα, νέο σύστημα εισαγωγής και πολλαπλή εξαγωγής, αλλά και καινούργια μονάδα διαχείρισης». Τα αεριζόμενα δισκόφρενα είναι διαμέτρου 336 χιλιοστών μπροστά και 300 πίσω, ενώ οι δαγκάνες των φρένων με το χαραγμένο λογότυπο RS και οι λευκές ζάντες ελαφρού κράματος αποσπούν το μάτι από το χτυπητό πράσινο χρώμα στο οποίο είναι βαμμένο το RS - κάτι που επίσης παραπέμπει στο WRC. Στο εσωτερικό υπάρχουν μπάκετ της Recaro, με το «RS» κεντημένο στις μικρο-ίνες τους, ενώ η δερμάτινη επένδυση καταχωρίζεται στα ατού του εσωτερικού. Γενικά κάποια πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά πια. Το προηγούμενο Focus RS για παράδειγμα ήταν, στην καλύτερη περίπτωση, μια ένοχη αυτοκινητική απόλαυση. Ίσως να αποτελούσε την ψυχή του πάρτι, ήταν όμως επιρρεπές στο να τρομάζει πού και πού τον οδηγό του.
Το καινούργιο υπόσχεται ένα αφάνταστα βελτιωμένο πλαίσιο. Διάφορες κατασκοπικές φωτογραφίες (δείτε και στις εμπρός σελίδες του Top Gear αυτού του μήνα) αποδεικνύουν ότι η Ford αποφάσισε να μιμηθεί όλο τον υπόλοιπο αυτοκινητικό πλανήτη και στρατοπέδευσε στο Nuerburgring. «Η Nordschleife συνιστά δοκιμασία για τα πάντα» λέει ο Jost «και δεν έχει σημασία το πόσο γρήγορο είναι ένα αυτοκίνητο εκεί μέσα. Είναι το τι αίσθηση προσφέρει στα χέρια του αγοραστή. Παρόλ' αυτά, το Focus RS είναι διαβολικά γρήγορο στο Nuerburgring». Και πόσο γρήγορο είναι αυτό το «διαβολικά γρήγορο;». Ο Capito απαντά «σίγουρα κάτω από 8':30"». (Για εποπτικούς λόγους, ας αναφέρουμε ότι το Nissan 350Z γυρίζει στα 8':26").
Η τελική ταχύτητα του Focus RS προβλέπεται να είναι κοντά στα 250 χλμ./ώρα, με το 0-100 πολύ κάτω από τα 6,0". Εκείνο που έχει τη μεγαλύτερη σημασία από όλα, τουλάχιστον κατά τον Capito, είναι ότι το νέο RS φτιάχτηκε για να αποδίδει εξίσου καλά και εκεί όπου ο ασφαλτοτάπητας δεν είναι και τόσο τάπητας.
«Το RS είναι ένα αυτοκίνητο με δυνατό μηχανολογικό χαρακτήρα» ισχυρίζεται ο Jost Capito. «Μελετήσαμε το πλαίσιο χωρίς το ESP. Τα ηλεκτρονικά συστήματα παρεμβαίνουν μόνο στην περίπτωση που ο οδηγός έχει ξεφύγει και κάνει πράγματα πάνω από το όριο. Το ESP δεν βελτιώνει το κράτημά του. Το RS είναι πιο άκαμπτο από το ST, είναι όμως και πολύ πιο γρήγορο, ωστόσο παραμένει απίστευτα άνετο».
Εάν σκεφτήκατε ότι υπεύθυνος γι' αυτό είναι κάτι που λέγεται RevoKnuckle, πιθανότατα έχετε απόλυτο δίκιο.
πηγη=yupi.gr