Ο Γιώργος Σκευοφύλαξ αψηφά τους στίχους των «Guess Who», συναντά μία American Woman και μοιραία χάνει το μυαλό του
--------------------------------------------------------------------------------
Μπορεί να μην ανατράφηκα μαζεύοντας κάρτες του football ή του baseball, όμως στις κάρτες με τα αυτοκίνητα αυτές με τα αμερικάνικα μοντέλα ήταν τα «Υπέρ Ατού» μου. Μάλλον ήταν τα αμερικάνικα περιοδικά που προσπαθούσα να διαβάσω τα καλοκαίρια (να το πάλι) στις σχολικές μου διακοπές. Σε αυτά έμαθα για τη «μάχη» των muscle cars ανάμεσα στη Ford και στην Dodge. Η πρώτη, συντηρητική. Η δεύτερη, νεωτεριστική. Εγώ διάλεγα την πρώτη, χωρίς λόγο, χωρίς εξήγηση. Μετά ήρθε και η διασκευή με το όνομα Eleanor στην ταινία 60 seconds και...
Η συνεδρία και ο χρόνος μου τελειώνει εδώ και fast forward στο φετινό αποτυχημένο καλοκαίρι, με έναν ακόμη ανεκπλήρωτο έρωτα, παρκαρισμένο εμπρός από το περιοδικό, να απειλεί την υπόλοιπη χρονιά μου. Τη μαύρη Ford Mustang μου τη γνώρισε ο Παναγιώτης και μου είπε πως την έφερε ο Γιώργος από την Αμερική. «Γέννημα θρέμμα» της Livonia, στο Michigan και από διάσημο πατέρα, τον Jack Roush.
Η εμφάνισή της, όπως τη φαντάζεστε και τη βλέπετε: ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ. Πληθωρική, ίσως λίγο άγρια, αλλά σίγουρα ξεχωριστή. Τη βλέπω ανφάς, με όλες αυτές τις γωνίες να συνθέτουν ένα παλιομοδίτικο αλλά και πολύ διαχρονικό σχήμα. Θυμάμαι την εποχή που το μεγάλο καπό (και το μεγάλο στήθος) ήταν πλεονεκτήματα. Είναι και ο αεραγωγός πάνω του που σου βάζει υποψίες ότι κάτι είναι διαφορετικό. Απομεινάρι των shaken hoods, όταν τα 7λιτρα μοτέρ δεν χωρούσαν πουθενά...
Στην έκδοση Roush, το εμπρός μέρος έχει σχεδιαστεί από την αρχή με δύο έξτρα προβολείς όπως της Eleanor (μοιραίο χαρακτηριστικό). Παρατηρώντας καλύτερα, βλέπω το σήμα κατατεθέν της Αμερικής: Δύο ρίγες. Αυτές είναι διακριτικές: Μαύρο ματ πάνω στο γυαλιστερό μαύρο. Ζάντες αλουμινίου (γυαλισμένες!!!) μεγάλης διαμέτρου και αεροδυναμικά βοηθήματα τα οποία τονίζουν περισσότερο τις γωνίες. Πίσω μόνο το μέγεθος (θυμίζει onion booty) και οι εξατμίσεις -αν και διακριτικές- παλεύουν να κάνουν την εμφάνιση ξεχωριστή. Πήρα, λοιπόν, θάρρος και ζήτησα γνωριμία.
Η συνάντηση έγινε την ίδια ημέρα, με το Γιώργο (ο σύζυγος) παρόντα και μάλιστα δύο φορές. Σας διαβεβαιώνω πως και τις δύο φορές ήμουν... κύριος. Ο Γιώργος μού είπε πως το χαϊδευτικό της είναι «Stage 1». Έχει περισσότερες οπτικές και κάποιες μηχανικές μετατροπές -φίλτρο αέρα και εξάτμιση- προκειμένου τα άλογά της να φτάσουν τα 380.
Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Είναι το σύνολο... Εδώ θυμάμαι και τους στίχους: «American woman gonna mess your mind». Την κοιτώ από τον καθρέφτη του αυτοκινήτου που οδηγώ καθώς ο Γιώργος τη φέρνει στο ραντεβού. Θυμάμαι σκηνές καταδιώξεων από ταινίες. Την κοιτάζουν όλοι. Τελειώνουμε τη φωτογράφηση και ανανεώνω το ραντεβού μου για το βράδυ.
Η νυχτερινή μας επαφή μού αποκαλύπτει περισσότερα γνωρίσματα από ό,τι περίμενα. Πρώτα από όλα ο ήχος. Είναι η δεύτερη φορά που θα ήθελα να μοιράσω CD μαζί με το κείμενο. Ήχος γεμάτος, όχι βαρύς. Με περισσότερο στακάτο από άλλους V8, που απ' έξω χαλάει κόσμο και από μέσα γίνεται απλώς αντιληπτός. «Οι εξατμίσεις είναι μετρημένες και κατασκευασμένες μόνο για Mustang», μου εξηγεί ο Γιώργος. Ένα βαθύ πάτημα στο γκάζι και η ένταση πολλαπλασιάζεται, καλύπτοντας το στρίγκλισμα από τα λάστιχα που... φωνάζουν την πρόσφυση να επιστρέψει στους τροχούς. Το βάρος είναι περισσότερο μπροστά, παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει για τη σωστή του κατανομή, η βελτιωμένη ανάρτηση είναι πιο μαλακή μπροστά, κάτι που γίνεται αντιληπτό στο φρενάρισμα καθώς η Mustang βυθίζεται έντονα.
Το τιμόνι απαιτεί προσαρμογή καθώς είναι ελαφρύ - παραπάνω από ό,τι έχουμε συνηθίσει.
Η θέση οδήγησης είναι σχεδιασμένη περισσότερο σε συνεργασία με τη La-z-boy παρά με εταιρεία καθισμάτων για αυτοκίνητα. Είναι σαν να έχουν δική τους ανάρτηση και φιλτράρουν κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, ενώ μπορεί να μην το δείχνουν, αλλά στην πράξη παρέχουν τελικά την υποστήριξη που περιμένω από κάθισμα σπορ αυτοκινήτου.
Φανταζόμουν το χώρο πολύ μεγαλύτερο από όσο είναι, ενώ τα διακοσμητικά προσπαθούν να θυμίσουν ανθρακόνημα. Με προσεκτική παρατήρηση ανακαλύπτω πως θα τα ήθελα γυαλιστερά (!!!) και μεταλλικά. Κάθομαι πίσω από το τιμόνι και αυτό είναι μία εμπειρία: Έχω μπροστά μου ένα τεράστιο καπό με τον αεραγωγό να παρεμβαίνει στο οπτικό μου πεδίο. Φοβάμαι τις διαστάσεις της, χρειάζομαι χρόνο να συνηθίσω το πλάτος της, τρέμω μη γρατζουνίσω το μαύρο χρώμα της. Το κιβώτιο ταχυτήτων δεν κερδίζει βραβείο για την ακρίβειά του και σώζεται από το short-throw shifter (quick shift στα ελληνικά).
Ο κινητήρας γεμίζει αμέσως την 1η και τη 2α, τόσο γρήγορα μάλιστα που δεν προλαβαίνω να περάσω τη στιγμή που θέλω στην 3η και στην 4η. Περίμενα το συμπλέκτη πιο βαρύ (επιπέδου STi), όμως είναι ευχάριστα πιο ελαφρύς. Η δύναμη είναι περισσότερο από αισθητή, είναι έντονη και την αισθάνομαι πολύ διαφορετικά από ό,τι σε άλλα δυνατά αυτοκίνητα. Για παράδειγμα, σε ένα Evo ή σε μία Porsche ζω την κορύφωση της δύναμης πριν προχωρήσω στην αλλαγή σχέσης. Στη Mustang η δύναμη με αναγκάζει να περάσω στην αλλαγή πριν από την κορύφωση, φοβούμενος πως δεν θα ελέγξω την έντασή της, το ξέσπασμά της.
Η πρόσφυση «σπάει» παρά το traction control και με απότομες τιμονιές και γκάζι μπορώ να τη «γυρίσω» λίγο πριν ακούσω να μου διαβάζουν τα δικαιώματά μου. Στην αρχή με τρομάζει αφού διώχνει το εμπρός μέρος πρώτα και πρέπει να πιέσεις με τιμονιά και γκάζι για να κουνήσεις το... onion booty. Όμως για να παίξω σωστά πρέπει να ζήσω μαζί της. «Ακόμη δεν βγάζω το traction control» ομολογεί ο Γιώργος, «θέλω να τη μάθω πρώτα».
Η βόλτα τελειώνει στα τούνελ της Αττικής Οδού. Μένω με το basso profundo ήχο στα αυτιά μου που συνοδεύει τους στίχους:
You know I'm gonna go, woman
I'm gonna leave, woman
Goodbye, American woman
Goodbye, American chick.
Και δυστυχώς οι φίλοι μου δεν μου χάρισαν μία Eleanor (έστω και κακομεταχειρισμένη) στο τέλος...
Mustang Roush Stage 1 (4.6 V8)
Διαστάσεις:
Μ/Π/Υ: 4.770/1.880/1.410 χιλιοστά
Μεταξόνιο: 2.720 χιλιοστά
Χώρος αποσκευών: 371 λίτρα
Βάρος: 1.522 κιλά
Κινητήρας: 4.606 κ.εκ., V8,
24V, 2x2 ΕΕΚ.
380 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
49,9 kgm/4.250 σ.α.λ.
Μετάδοση: Κίνηση στους πίσω τροχούς, μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων .
Ανάρτηση: Εμπρός: Γόνατα McPherson.
Πίσω: Άκαμπτος άξονας.
Φρένα: Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι.
Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι. ABS.
Ελαστικά: Εμπρός: P235/50ZR18
Πίσω P235/50ZR18
Επιδόσεις: Τελική ταχύτητα:
230 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα σε 5,0"
(τιμή κατασκευαστή)
Κατανάλωση: Χα χα χα !!!
Τιμή: εξαρτάται (από την αρχική,
την τιμολόγηση, τα μεταφορικά,
τον εκτελωνισμό)
πηγη=yupi.gr