Greek infotainment community

Το Lateam είναι Ε Ν Α Ν Τ Ι Α σε οποιαδήποτε μορφή Π Ε Ι Ρ Α Τ Ε Ι Α Σ
Facebooktwitter
Επιστροφή   Greek infotainment community > ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ > ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ > ΕΠΙ ΤΡΟΧΩΝ

GM Vehicle 2 Vehicle: Η επόμενη επανάσταση

This is a discussion on GM Vehicle 2 Vehicle: Η επόμενη επανάσταση within the ΕΠΙ ΤΡΟΧΩΝ forums, part of the ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ category; Οι Opel, Saab, Chevrolet και Cadillac αποτελούν μερικές από τις πρωτοπόρες εταιρίες στην ανάπτυξη της τεχνολογίας V2V, με στόχο να ...

Νέο Θέμα  Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
Παλιά 13-11-2007, 14:45:   #1
antonis
VIP
 
Το avatar του χρήστη antonis
 
Εγγραφή: Jun 2007
Περιοχή: Κόρινθος
Μηνύματα: 1.425
Thanks: 24
Thanked 308 Times in 220 Posts
My Mood:
antonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura about
Προεπιλογή GM Vehicle 2 Vehicle: Η επόμενη επανάσταση



Οι Opel, Saab, Chevrolet και Cadillac αποτελούν μερικές από τις πρωτοπόρες εταιρίες στην ανάπτυξη της τεχνολογίας V2V, με στόχο να εφοδιάσουν τα πρώτα τους μοντέλα το αργότερο μέχρι το 2015
Κείμενο: Μιχάλης Κατωπόδης
Φωτογραφίες: General Motors

Στα τέλη της δεκαετίας του ΄70 ήταν το ABS. Το 1995 πάλι, παρουσιάστηκε το ESP. Αν δεχτούμε ότι κάθε 20 περίπου χρόνια πραγματοποιείται μία επανάσταση στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, τότε το επόμενο μεγάλο βήμα, που τοποθετείται κάπου στο 2012-2015, ανήκει δικαιωματικά στη GM.

Μέχρι πρότινος το σύνολο σχεδόν των ερευνών στρεφόταν στην εξέλιξη συστημάτων "αυτοπροστασίας", καθώς αυτά αφορούσαν αποκλειστικά και μόνο το όχημα-φορέα. Με την τεχνολογία V2V -Vehicle to Vehicle- το θέμα της οδικής ασφάλειας αντιμετωπίζεται πλέον σφαιρικά, σε μεγαλύτερη βάση και τοπικό επίπεδο, με σαφή πλεονεκτήματα για όλα τα οχήματα που κινούνται στην ίδια περιοχή.

Η λύση, σύμφωνα με τη GM -και μία πληθώρα άλλων εταιριών που βρίσκονται πίσω από το συγκεκριμένο πρόγραμμα- είναι η ανάπτυξη ενός διαύλου επικοινωνίας μεταξύ των αυτοκινήτων. Κάτι τέτοιο θα έδινε τη δυνατότητα στο ένα να ενημερώνει έγκαιρα το άλλο για μία σειρά από συμβάντα που θα μπορούσαν να αποβούν επικίνδυνα για την πρόκληση ατυχήματος.

Εν αντιθέσει με κάποια άλλα μεγαλόπνοα σχέδια, όπως το Connected Drive της BMW, στην προκειμένη περίπτωση ο στόχος είναι η ενσωμάτωση του συστήματος σε όσο το δυνατό περισσότερα μοντέλα και όχι μόνο σε μία ελίτ ακριβών αυτοκινήτων. Γι αυτό ακριβώς και τα πάντα βασίζονται σε ήδη υπάρχουσες τεχνολογίες, έτσι ώστε, όταν περάσουν στην παραγωγή, το κόστος να μην υπερβαίνει τα 400 ευρώ/όχημα.

Το όλο σύστημα απαρτίζεται ουσιαστικά από ένα μικροεπεξεργαστή με το ανάλογο λογισμικό, ένα δέκτη GPS και μία μονάδα ασύρματης επικοινωνίας Wireless LAN. Οσο για την εμβέλεια του, είναι της τάξης των 300-500 μέτρων, ανάλογα με τις εδαφολογικές και τις καιρικές συνθήκες.

Τα σενάρια στα οποία μπορεί ένα τέτοιο σύστημα -ή καλύτερα δίκτυο- να φανεί χρήσιμο στον εκάστοτε οδηγό είναι πολλά και διάφορα, ενώ με την πάροδο του χρόνου η σπονδυλωτή δομή του μπορεί να δεχτεί και νέες λειτουργίες. Ας δούμε όμως το τι μπορεί να προσφέρει, σε συγκεκριμένες, καθημερινές συνθήκες.

Πολλές φορές ένα όχημα βρίσκεται σταματημένο στην άκρη του δρόμου, επάνω σε στροφή ή σε σημείο που δεν γίνεται εύκολα αντιληπτό από τα αυτοκίνητα που ακολουθούν. Κάτι τέτοιο, σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας ή κατά τη διάρκεια της νύχτας, αποτελεί έναν εν δυνάμει κίνδυνο, ο οποίος όμως μπορεί να αντιμετωπιστεί με την έγκαιρη ενημέρωση του οδηγού, μέσω των ανάλογων, προειδοποιητικών οπτικών σημάτων.

Μία ανάλογη περίσταση είναι και αυτή των οδικών έργων. Αν και συνήθως αυτά είναι επαρκώς σηματοδοτημένα, χάρη στην τεχνολογία V2V ο οδηγός θα μπορεί να ενημερώνεται έγκαιρα για την απόσταση, την ταχύτητα που πρέπει να τηρεί, ακόμα και το μήκος των έργων με το χρόνο που απαιτείται -σε περίπτωση κυκλοφοριακής συμφόρησης- μέχρι το τέλος τους.

Μιλώντας για κίνηση, ένα ακόμα καθημερινό σενάριο έχει να κάνει με τη διέλευση οχημάτων έκτακτης ανάγκης. Πολλές φορές οι οδηγοί δεν αντιλαμβάνονται εγκαίρως την προειδοποιητική σειρήνα, ενώ συχνά είναι δύσκολο να αντιληφθούν την κατεύθυνση του.

Το V2V είναι σε θέση να προσφέρει όχι μόνο έγκαιρη ενημέρωση αλλά, πολύ περισσότερο, να μεταφέρει πληροφορίες του τύπου "Κινηθείτε προς τα δεξιά" ή "Ανοίξτε δρόμο μεταξύ δεύτερης και τρίτης λωρίδας", με προφανή οφέλη για την κίνηση των ασθενοφόρων, των περιπολικών και των πυροσβεστικών οχημάτων.

Αλλη μία περίπτωση που μπορεί να αποβεί επικίνδυνη, τόσο στο αστικό περιβάλλον, όσο και στο εθνικό οδικό δίκτυο, είναι αυτή του φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης. Μέχρι πρότινος ένα σύγχρονο όχημα το μόνο που έκανε ήταν να ενεργοποιεί αυτόματα τα αλάρμ, σε περίπτωση που ο ρυθμός επιβράδυνσης ξεπερνούσε ένα φυσιολογικό όριο.

Τώρα το ίδιο όχημα μπορεί να αναβοσβήνει έντονα και τα φώτα, ενώ ταυτόχρονα μεταφέρει τη σχετική πληροφορία σε όλα τα οχήματα που πλησιάζουν και όχι μόνο στο αμέσως επόμενο.

Κάτι ανάλογο ισχύει και στην περίπτωση που το προπορευόμενο όχημα κινείται με ταχύτητα πολύ χαμηλότερη αυτού που ακολουθεί. Εάν ο πίσω οδηγός δεν αλλάξει έγκαιρα λωρίδα ή δεν επιβραδύνει το αυτοκίνητό του, τότε προειδοποιείται με οπτικά και ηχητικά σήματα, καθώς επίσης και με δονήσεις από τη βάση του καθίσματός του. Την ίδια στιγμή το προπορευόμενο όχημα αναβοσβήνει αυτόματα τα πίσω φώτα, ώστε να δώσει το στίγμα του, πράγμα χρήσιμο σε συνθήκες ομίχλης και γενικότερα περιορισμένης ορατότητας.

Μια ακόμα σημαντική λειτουργία είναι αυτή της υποστήριξης αλλαγής λωρίδας. Δύο αυτοκίνητα εξοπλισμένα με V2V ανταλλάσσουν ανά πάσα στιγμή στοιχεία σχετικά με τη θέση και την ταχύτητά τους. Έτσι, όταν αυτά κινούνται παράλληλα, με το ένα να βρίσκεται στη λεγόμενη "νεκρή γωνία" των καθρεφτών του άλλου, αυτόματα ο οδηγός του πρώτου αυτοκινήτου ενημερώνεται με ένα συνεχές οπτικό σήμα που εκπέμπεται κοντά στον αντίστοιχο πλευρικό καθρέφτη.

Σε περίπτωση τώρα που ο οδηγός δεν το αντιληφθεί ή το αγνοήσει και ενεργοποιήσει τα φλας για να αλλάξει λωρίδα, τότε άμεσα το σήμα αρχίζει να αναβοσβήνει, ενώ ταυτόχρονα μία δόνηση στη δεξιά ή ανάλογα στην αριστερή πλευρά του καθίσματος του εφιστά την προσοχή.

Μία διαφορετική, αλλά εξίσου επικίνδυνη, κατάσταση έχει να κάνει με την παραχώρηση προτεραιότητας στις διασταυρώσεις. Δεν είναι λίγα τα ατυχήματα που συμβαίνουν λόγω της παραβατικής συμπεριφοράς ορισμένων οδηγών ή της μειωμένης ορατότητας, λόγω κτιρίων και παράνομα σταθμευμένων οχημάτων.

Με τη βοήθεια της τεχνολογίας V2V τα οχήματα επικοινωνούν μεταξύ τους πολύ πριν φτάσουν σε σημείο οπτικής επαφής. Εάν οι οδηγοί κόψουν και σεβαστούν τα σήματα προτεραιότητας, τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Εάν πάλι δεν ελαττώσουν ταχύτητα, το σύστημα μπορεί να αναγνωρίσει έγκαιρα την επικείμενη σύγκρουση, προβαίνοντας στις απαραίτητες ενέργειες.

Αρχικά ενημερώνει και τους δύο μέσω οπτικών και ηχητικών σημάτων για το ενδεχόμενο ατυχήματος. Σε περίπτωση τώρα που δεν λάβουν τα μέτρα τους, το ίδιο το σύστημα μπορεί να φρενάρει αυτόματα το ένα ή και τα δύο οχήματα, αποτρέποντας έτσι τη σύγκρουση!

Τα συγκεκριμένα σενάρια είναι απόλυτα ρεαλιστικά και είναι σίγουρο ότι η τεχνολογία V2V, όταν εφαρμοστεί, θα σώσει πολλές ανθρώπινες ζωές. Στο μέλλον μάλιστα, μέσω κάποιου αναβαθμισμένου λογισμικού, σταθερών κόμβων και δικτύων "Ad Hoc" θα μπορούν να εκτιμηθούν έγκαιρα πολύ περισσότερες επικίνδυνες καταστάσεις, τόσο σε τοπικό, όσο και σε περιφερειακό επίπεδο.
Ο χρήστης antonis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Sponsored Links
Απάντηση στο θέμα

Bookmarks

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας


Παρόμοια Θέματα
Θέμα Δημιουργός Forum Απαντήσεις Τελευταίο Μήνυμα
ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 Stefania NEW GAMES 1 12-03-2010 22:00:
Την επόμενη εβδομάδα θα αρχίσει ο κοινωνικός διάλογος LATEAM RSS NEWS 0 01-12-2009 00:28:
Γενετική επανάσταση! P@ntelis Web ΥΓΕΙΑ 0 11-01-2009 22:52:
H επόμενη ευρυζωνική γενιά στην Ευρώπη LATEAM RSS NEWS 0 12-09-2008 18:32:
ΕΠΟΜΕΝΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ!!! jim_pap ΜΠΑΣΚΕΤ 0 13-10-2006 10:29:


Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 21:09:.


Powered and Developed by Lateam.gr
Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.5.1
Lateam