Greek infotainment community

Το Lateam είναι Ε Ν Α Ν Τ Ι Α σε οποιαδήποτε μορφή Π Ε Ι Ρ Α Τ Ε Ι Α Σ
Facebooktwitter
Επιστροφή   Greek infotainment community > ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ > ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ > ΕΠΙ ΤΡΟΧΩΝ

VW 1.4 TSI: Τρικ ή "επανάσταση";

This is a discussion on VW 1.4 TSI: Τρικ ή "επανάσταση"; within the ΕΠΙ ΤΡΟΧΩΝ forums, part of the ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ category; Ο κινητήρας 1.4 TSI της VW είναι ο πρώτος που συνδυάζει τον άμεσο ψεκασμό με την παράλληλη χρήση μηχανικού υπερτροφοδότη ...

Νέο Θέμα  Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
Παλιά 13-11-2007, 14:47:   #1
antonis
VIP
 
Το avatar του χρήστη antonis
 
Εγγραφή: Jun 2007
Περιοχή: Κόρινθος
Μηνύματα: 1.425
Thanks: 24
Thanked 308 Times in 220 Posts
My Mood:
antonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura about
Προεπιλογή VW 1.4 TSI: Τρικ ή "επανάσταση";



Ο κινητήρας 1.4 TSI της VW είναι ο πρώτος που συνδυάζει τον άμεσο ψεκασμό με την παράλληλη χρήση μηχανικού υπερτροφοδότη και υπερσυμπιεστή αερίων. Το αποτέλεσμα είναι άφθονη ισχύς και πολιτισμένη λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών

Κείμενο: Μιχάλης Κατωπόδης

Αποτελώντας το σημαντικότερο, ίσως, έκθεμα της φετινής έκθεσης της Φρανκφούρτης, ο νέος TSI της VW έρχεται να φέρει την επανάσταση στα σύνολα χαμηλού κυβισμού. Βασισμένος επάνω στον "μικρό" FSI των 1,4 λίτρων, αποδίδει όσο ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας χωρητικότητας 2,3 λίτρων, με κατανάλωση όμως μικρότερη κατά 20%.

Ο δρόμος για την ανάπτυξη ενός τέτοιου συνόλου, με άφθονη δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών και ειδική ισχύ της τάξης των 122,3 ίππων/λίτρο, κάθε άλλο παρά εύκολος θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Σαφώς και στην προκειμένη περίπτωση η υπερτροφοδότηση αποτελεί τη μόνη λύση, με δεδομένο όμως το μικρό κυβισμό, εγκυμονεί παράλληλα και διάφορα δυσεπίλυτα προβλήματα.

Η χρήση ενός υπερτροφοδότη αερίων εξασφαλίζει μεν τη μέγιστη ιπποδύναμη των 170 ίππων, όχι όμως στην περίπτωση ενός light turbo, αφού απαιτείται υψηλή συμπίεση. Αυτό με τη σειρά του συνεπάγεται έντονο lag, κενά ισχύος και μη γραμμική συμπεριφορά.

Η επιλογή ενός μηχανικού υπερσυμπιεστή, από την άλλη, θα έλυνε το πρόβλημα των χαμηλών στροφών, ψηλότερα όμως θα αύξανε υπέρμετρα τις τριβές και τις απώλειες, ενώ ταυτόχρονα δεν θα απέδιδε εύκολα τη ζητούμενη τιμή ισχύος.

Η λύση βρέθηκε κάπου ενδιάμεσα, με την υιοθέτηση και των δυο συστημάτων σε ένα πρωτόγνωρο, για τα δεδομένα της κατηγορίας, συνδυασμό. Πλέον αυτό που έμενε ήταν η εξεύρεση ενός "διαύλου επικοινωνίας" μεταξύ αυτών, όπως και η αναβάθμιση του μηχανικού συνόλου που θα τα φιλοξενούσε.

Σχετικά με το τελευταίο, επιλέχθηκε ο FSI κινητήρας της σειράς EA 111, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και ονομαστική ισχύ 90 ίππων. Η απόσταση μεταξύ των κυλίνδρων του είναι 82 χιλιοστά, ενώ αντίστοιχα η διάμετρος και η διαδρομή των εμβόλων είναι 76,5 και 75,6 χιλιοστά.

Οι αλλαγές που επιτελέστηκαν ώστε να είναι σε θέση να διαχειριστεί την επιπλέον δύναμη είναι οι εξής. Καταρχήν κατασκευάστηκε ένα νέο, υψηλής αντοχής σώμα από χυτοσίδηρο, ικανό να αντέχει σε πιέσεις 21,7 bar για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτό συνοδεύεται από μία αναβαθμισμένη αντλία νερού, με ενσωματωμένο μαγνητικό συμπλέκτη, κατάλληλη για τις ανάγκες ψύξης του συνόλου.

Κατόπιν επιλέχθηκαν νέα, υψηλής πίεσης, ακροφύσια καυσίμου των έξι οπών, αυξάνοντας παράλληλα την πίεση έγχυσης στις 150 ατμόσφαιρες. Η κίνηση αυτή θεωρήθηκε επιβεβλημένη, αφού οι διακυμάνσεις στην ποσότητα του καυσίμου από τις στροφές του ρελαντί μέχρι τις 6.000 σ.α.λ. της μέγιστης ισχύος είναι σημαντικές. Χάρη, μάλιστα, στην τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού, επιτεύχθηκε λόγος συμπίεσης 10:1, ασυνήθιστα υψηλός για υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα.

Κατόπιν τούτου, σειρά είχε το "Twincharger", ο συνδυασμός δηλαδή turbo-κομπρέσσορα. Το μεγάλο στοίχημα εδώ ήταν η ομαλή συνεργασία των δυο συστημάτων και η βελτιστοποιημένη λειτουργία του καθενός ξεχωριστά, με βάση το διάγραμμα των στροφών. Στην πράξη, χαμηλά όλη η ποσότητα του εισερχόμενου αέρα περνάει από το μηχανικό υπερσυμπιεστή, οδηγείται μέσω αυλών στο turbo, κατόπιν στο intercooler και καταλήγει στην πολλαπλή εισαγωγής. Η τακτική αυτή εξασφαλίζει άφθονα αποθέματα ισχύος και ροπή 200 Nm από τις 1.250 έως τις 6.000 σ.α.λ.!

Η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης αγγίζει τα "εξωπραγματικά" 2,5 bar στις 1.500 σ.α.λ., όπου τα δύο συστήματα λειτουργούν, αντίστοιχα, στις περίπου 1,53 ατμόσφαιρες. Από τις 2.400 σ.α.λ. έως και τις 3.500 σ.α.λ. μία βαλβίδα τοποθετημένη παράλληλα με τον κομπρέσσορα ανοίγει σταδιακά, μειώνοντας την πίεσή του ώστε να εξασφαλίζεται ομαλή λειτουργία στο turbo, ενώ από εκεί και πάνω, καθίσταται ανενεργός, με τον υπερτροφοδότη αερίων να αναλαμβάνει μόνος του έως και τις στροφές του κόφτη. Η διασύνδεση αυτή και η λογική λειτουργίας γίνονται εύκολα κατανοητές στα παρατιθέμενα σχήματα.

Ως αποτέλεσμα ο TSI αποδίδει, όπως προείπαμε, 170 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 240 Nm σε μία ευρεία περιοχή, από τις 1.750 έως και τις 4.500 σ.α.λ. Οσο για την κατανάλωση, στο συνδυασμένο κύκλο είναι μόλις 7,2 λίτρα/ 100 χλμ! Με τέτοιες τιμές, δεν είναι απίθανο το επόμενο διάστημα να δούμε και άλλους κατασκευαστές να προβαίνουν σε ανάλογες λύσεις. Πόσο μάλλον αφού η ισχύς είναι πάντα ευπρόσδεκτη, ενώ τα μελλοντικά όρια εκπομπών ρύπων θα οδηγήσουν, θέλοντας και μη, σε προσπάθειες μείωσης της κατανάλωσης.
Ο χρήστης antonis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Sponsored Links
Απάντηση στο θέμα

Bookmarks

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας


Παρόμοια Θέματα
Θέμα Δημιουργός Forum Απαντήσεις Τελευταίο Μήνυμα
Συνέντευξη Αννας Διαμαντοπούλου στην "Ημερησία" : "Κανείς δεν αντέχει το κόστος των πρόωρων εκλογών" LATEAM RSS NEWS 0 26-02-2011 16:11:
Συνέδριο "Βιομηχανία 2020"- Λ.Κατσέλη:"Να πιστέψουμε όλοι μαζί ότι μπορούμε να πετύχουμε τους στόχους μας" LATEAM RSS NEWS 0 08-02-2010 21:42:
"Η Ελλάδα δεν αναζητά βοήθεια", τονίζει ο πρωθυπουργός Γ.Παπανδρέου στην οικονομική ιταλική εφημερίδα "Il Sole 24 Ore" LATEAM RSS NEWS 0 29-01-2010 13:06:
Α.Δ.Ε.Δ.Υ. για κλείσιμο του "Ελεύθερου Τύπου" του "Τύπου της Κυριακής" και του ραδιοφωνικού σταθμού "City 99,5" LATEAM RSS NEWS 0 24-06-2009 16:15:
"Ή μειώνουμε έλλειμμα και χρέος ή θα βουλιάξουμε όλοι μαζί", τονίζει στο "Βήμα" ο υπουργός Οικονομίας LATEAM RSS NEWS 0 14-06-2009 10:53:


Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 04:36:.


Powered and Developed by Lateam.gr
Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.5.1
Lateam