πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη θα αναγκαστούν να βάλουν όσοι αποφασίσουν να ταξιδέψουν με πλοία από την 1η απριλίου. οι ακτοπλόοι προχωρούν στην επιβολή αυξήσεων, που θα κυμανθούν από 12% και θα φθάσουν μέχρι και το 20% ενώ δεν υπάρχουν αλλαγές σε ό,τι αφορά την αναβάθμιση του στόλου τους.
πλοία γερασμένα όπως τα μιλενα και νταλιανα που έχουν συμπληρώσει τα 39 έτη θα σηκώσουν το μεγαλύτερο βάρος της συγκοινωνίας τόσο στα δωδεκάνησα όσο και στις κυκλάδες.
η αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, θα είναι ό,τι χειρότερο για τις αφίξεις των ελλήνων τουριστών, που έχουν πληγεί ήδη από το ακτοπλοϊκό πρόβλημα.
τα δωδεκάνησα είναι δημοφιλή, αποτελούν ονειρεμένο τόπο διακοπών για πολλούς έλληνες, αλλά είναι απρόσιτα από πλευράς του κόστους μεταφοράς.
για τις αυξήσεις που αποφάσισαν να κάνουν οι εταιρείες επικαλούνται το γεγονός ότι αναγκάζονται να χρησιμοποιούν το ειδικό οικολογικό πετρέλαιο το οποίο κοστίζει ακριβότερα, κατά 50 ευρώ ο τόνος, από το ναυτιλιακό μαζούτ.
με βάση τις αυξήσεις που θα τεθούν σε ισχύ από την προσεχή τρίτη 1η απριλίου ένας επιβάτης της οικομικής θέσης θα πληρώνει για να ταξιδέψει στον πειραιά 53 ευρώ από 51 που είναι τώρα! έπιβάτης που πληρώνει τώρα 75,50 ευρώ για να ταξιδέψει για πειραιά σε τετράκλινη καμπίνα με αύξηση του 12% για παράδειγμα θα αναγκαστεί να δώσει 9,09 ευρώ παραπάνω δηλαδή 84,56 ευρώ.
για τη μεταφορά του αυτοκινήτου που τώρα κοστίζει για παράδειγμα από τον πειραιά 98 ευρώ ο επιβάτης θα πληρώνει με την αύξηση 109,76 ευρώ.
στην περίπτωση ο επιβάτες επιλέξει δίκλινη καμπίνα θα αναγκαστεί να πληρώσει 100,24 από 89,50 που είναι τώρα.
οι εταιρείες ετοιμάζονται να κάνουν και ελιγμούς ως προς την τιμολογιακή πολιτική τους αφού θα κάνουν προσφορές για τα εισιτήρια που θα κόβουν στις αρχές της εβδομάδας και θα ανεβάζουν τις τιμές τα σαββατοκύριακα!
κων/νος π. δημοσιογράφος