[left:402110993d]http://img208.imageshack.us/img208/170/osestathmosamynteo4ws.jpg[/left:402110993d]
Επαναλειτουργεί μετά από τέσσερα χρόνια διακοπής, λόγω κακής κατάστασης της γραμμής, η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη - Αμύνταιο - Κοζάνη. Καθημερινά το δρομολόγιο θα εκτελείται τρεις φορές (σε πρώτη φάση) και θα διαρκεί τρεις ώρες έναντι περίπου τεσσάρων που διαρκούσε στο παρελθόν.
Την ανακαινισμένη σιδηροδρομική γραμμή Αμύνταιο - Κοζάνη, που κόστισε 25 εκατ. ευρώ και συγχρηματοδοτήθηκε κατά 75% από τα ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας, εγκαινίασε σήμερα το πρωί ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλης Λιάπης. Σε δηλώσεις του, ο υπουργός επισήμανε ότι η τιμή του εισιτηρίου είναι πολύ χαμηλή και ανταγωνιστική έναντι των άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς και ανέρχεται σε 5 ευρώ και 30 λεπτά.
Εγκαίνια από τον Υπουργό Μεταφορών Μιχ.Λιάπη
Για τη σιδηροδρομική σύνδεση Κοζάνης - Γρεβενών - Καλαμπάκας σημείωσε ότι "τρέχει" η μελέτη και διαβεβαίωσε ότι στα επόμενα χρόνια η Δυτική Μακεδονία θα έχει ένα πλήρες, οργανωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο που θα ενώνεται όχι μόνο προς Βορρά αλλά και προς το Νότο. Σε εξέλιξη βρίσκονται μια σειρά από μελέτες για τη σιδηροδρομική σύνδεση της πόλης με την Καλαμπάκα. «Μέσα στο 2006 ανατέθηκαν οι πρώτες μελέτες γι αυτό το έργο» είπε και πρόσθεσε πως «αναμένεται να εκτελεστεί στο πλαίσιο του σχεδιασμού για την κατασκευή της σιδηροδρομικής Εγνατίας». Πρόκειται, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός, για μελέτες ύψους 7,5 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2007 αναμένεται να έχει ανατεθεί το σύνολο των μελετών της δεύτερης φάσης, συνολικού ύψους 14 εκατ. ευρώ. Ολες οι μελετητικές διαδικασίες προχωρούν σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα και αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2008.
Σε ότι αφορά το αίτημα για υπογειοποίηση τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής στην είσοδο της πόλης της Κοζάνης ο κ. Λιάπης τόνισε ότι είναι ένα θέμα που το συζητάμε και εντός των επομένων μηνών θα έχει ολοκληρωθεί η μελέτη βιωσιμότητας του έργου. «H κυβέρνηση επενδύει στο σιδηρόδρομο» είπε ο κ.Λιάπης και πρόσθεσε: «Εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση 2 δισ. ευρώ έως το 2013 για μεγάλα έργα υποδομής, καθώς είναι βαθιά μας πίστη ότι ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρόμου αποτελεί βασικό μοχλό οικονομικής ανάπτυξης και κοινωνικής ευημερίας».
"Σιδηροδρομικά όλη η Ελλάδα είναι ένα εργοτάξιο", τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός και εξέφρασε την ελπίδα τα επόμενα χρόνια να ολοκληρωθεί η κύρια γραμμή των σιδηροδρόμων της ΠΑΘΕ με διπλή γραμμή και ηλεκτροκινούμενα τραίνα υψηλών ταχυτήτων.
Τον Υπουργό υποδέχτηκαν οι Δήμαρχοι Κοζάνης Πάρις Κουκουλόπολος και Αμυνταίου Κώστας Θεοδωρίδης.
Σε ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία για τα νέα δρομολόγια των επιβατικών αμαξοστοιχιών Θεσσαλονίκης - Εδεσσας - Αμυνταίου - Κοζάνης μπορεί να επικοινωνεί με το Κέντρο Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών ΟΣΕ στον τετραψήφιο αριθμό 1110 και με τους κατά τόπους σιδηροδρομικούς σταθμούς.