Βρισκόμαστε σΆ ένα κατάστημα και πρέπει να αποφασίσουμε αν θα αγοράσουμε το μπλε ή το μαύρο τζιν. Τελικά παίρνουμε το μπλε. Τι καθορίζει όμως τις επιλογές μας; σύμφωνα με επιστήμονες υπάρχουν ορισμένοι νευρώνες που «ανάβουν» και «σβήνουν» καθοδηγώντας τις αγορές μας.
Η ανακάλυψη ήρθε από τα εργαστήρια της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ στη Βοστώνη και παρουσιάζεται αναλυτικά στο επιστημονικό περιοδικό «Nature». Στο τμήμα Νευροβιολογίας, οι επιστήμονες έθεσαν υπό επιτήρηση μια ομάδα από πιθήκους από τους οποίους ζήτησαν να κάνουν ορισμένες επιλογές, για παράδειγμα να διαλέξουν ανάμεσα σε ένα χυμό σταφυλιού και ένα χυμό μήλου. Τη στιγμή της επιλογής οι επιστήμονες παρατήρησαν ότι δραστηριοποιούνταν συγκεκριμένες ομάδες νευρώνων στον εγκέφαλο των πιθήκων που επηρέαζαν τις αποφάσεις τους.
Πρόκειται για μια παρηγορητική ανακάλυψη, αλλά και μια καλή δικαιολογία για τους χρόνια αναποφάσιστους, ενώ αποτελεί σημαντική επιστημονική πρόοδο για όσους υποφέρουν από διατροφικές διαταραχές και μανιακές συμπεριφορές, όπως εθισμό σε τοξικές ουσίες, καταστάσεις που συνδέονται με βλάβες στο συγκεκριμένο σημείο του εγκεφαλικού φλοιού.