Σειρά μέτρων που αποσκοπούν στην προστασία των καταναλωτών σε ό,τι αφορά στην ασφαλή χρήση του διαδικτύου, ανακοίνωσε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Γιάννης Παπαθανασίου. Η αφορμή δόθηκε από την παρουσίαση εθνικής έρευνας της VPRC για τις νέες τεχνολογίες και την κοινωνία
της πληροφορίας. Ο Έλληνας υφυπουργός τόνισε ότι μεταξύ των προθέσεων του υπουργείου Ανάπτυξης, βρίσκεται και η σύσταση Διεύθυνσης Ηλεκτρονικού Εμπορίου που θα υπάγεται στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και θα υποστηρίξει το έργο του Εθνικού Συμβουλίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν. Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή, Γιάννης Οικονόμου, παρουσίασε ενημερωτικό φυλλάδιο με τίτλο «Όσα πρέπει να γνωρίζουμε για ασφαλή προήγηση στο διαδίκτυο», το οποίο θα διανέμεται από όλα τα ΚΕΠ. Εξάλλου, ο αντιπρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) Ν. Κουλούρης ανέφερε την πρόταση της Επιτροπής για τη σύσταση Ελληνικού Κέντρου Επείγουσας Αντιμετώπισης Ψηφιακών Απειλών, με κύριο αντικείμενο την προστασία των ηλεκτρονικών συστημάτων που χρησιμοποιούν οι τράπεζες, το Χρηματιστήριο οι εφορίες και γενικότερα η Δημόσια Διοίκηση. Ειδικότερα, και σύμφωνα με τα πορίσματα της έρευνας της VPRC, το 24,6% των Ελλήνων ηλικίας 15 ετών και άνω χρησιμοποιούν Ιντερνετ, ενώ στις ηλικίες μεταξύ 15 και 65 ετών το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 31%, ενώ το 15,7% των χρηστών «προσβλήθηκε» από ιό και το 14% διαμαρτυρήθηκε ότι έλαβε ενοχλητικά μηνύματα (spam). Επιπλέον, το 2001 χρήση διαδικτύου έκανε ο ένας στους δέκα Έλληνες πολίτες ενώ το 2006 η σχέση διαμορφώθηκε σε ένας στους τέσσερις, ενώ το 2002 ο μέσος όρος χρήσης του Ιντερνετ ήταν 6,3 ώρες την εβδομάδα και το 2006 ήταν 8,6 ώρες την εβδομάδα. Ακόμη, οι κυριότεροι λόγοι χρήσης του διαδικτύου είναι για τη λήψη και αποστολή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (20,6% το 2006) και η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και πληροφορίες (17,3% το 2006), ενώ σε αγορές μέσω διαδικτύου προβαίνει μόλις το 2,6% των χρηστών και τραπεζικές συναλλαγές πραγματοποιεί μόνο το 1,6% των χρηστών. Από τους χρήστες που δεν έχουν πραγματοποιήσει αγορά μέσω Ιντερνετ, μόλις το 6,7% προτίθεται να προβεί σε αγορά το επόμενο εξάμηνο, ποσοστό το οποίο στο σύνολο του πληθυσμού αντιστοιχεί σε μόλις 3%. Σε ό,τι αφορά στους λόγους μη πρόθεσης αγοράς μέσω διαδικτύου, το 36,7% αναφέρει ότι δεν εμπιστεύεται τα συστήματα με τα οποία γίνονται οι πληρωμές, ενώ το 62% θεωρεί από μεγάλο ως πολύ μεγάλο το ενδεχόμενο μη διασφάλισης των προσωπικών του δεδομένων. Επίσης, το 21,6% των χρηστών το 2006 έχει πραγματοποιήσει ηλεκτρονική αγορά, δηλαδή το ποσοστό των αγοραστών προϊόντων ή υπηρεσιών μέσω Ιντερνετ τον τελευταίο χρόνο ανέρχεται σε περίπου 4,5% του γενικού πληθυσμού. Χαρακτηριστικό είναι πως στο διάστημα 2004 - 2006 παρατηρείται ανάπτυξη των αγορών μέσω ελληνικών sites σε ποσοστό 41,4%. Ειδικότερα πέρυσι το 41,4% έγινε από ελληνικό site έναντι 25,9% το 2004. Σημειώνεται πως τα προϊόντα που προτιμούν περισσότερο οι αγοραστές είναι εισιτήρια (14,1% το 2006), βιβλία-εφημερίδες (13,3% το 2006), αναλώσιμα (12,3% το 2006), ηλεκτρονικό εξοπλισμό (11,9% το 2006) και cd-dvd (11% το 2006). Χαρακτηριστικό είναι πως το 56% όσων προέβησαν σε αγορά μέσω Ιντερνετ, δεν είχαν επισκεφθεί προηγουμένως το κατάστημα. Ακόμη, το 38,3% επιλέγει την αντικαταβολή για την πληρωμή των ηλεκτρονικών αγορών του και το 36% μέσω on-line πιστωτικής κάρτας, ενώ τα χρήματα που διέθεσαν για ηλεκτρονικές αγορές το 2006, ήταν κατά μέσο όρο 193 ευρώ ανά αγορά και 754 ευρώ κατά μέσο όρο τον τελευταίο χρόνο.