Έδαφος κερδίζει μεταξύ των χρηστών του διαδικτύου το triple play, στο οποίο εκτός από τις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, περιλαμβάνεται και η παροχή τηλεοπτικών υπηρεσιών. Παράλληλα και ενώ η ενημέρωση συνεχίζει να αποτελεί μια από τις κορυφαίες επιλογές των χρηστών, ο ανταγωνισμός διευρύνεται, αφού εκτός από τα online «έντυπα», μεγάλο ποσοστό κοινού καταναλώνει και ραδιοφωνικές υπηρεσίες.
Ραδιόφωνο στο Ίντερνετ
Ειδικότερα και όπως προκύπτει από στοιχεία της εταιρείας Focus (που περιλαμβάνονται στην έρευνα e-Consumers), το 98% των χρηστών στρέφεται στο διαδίκτυο για πληροφόρηση και αναζητήσεις. Το e-mail και το κατέβασμα τραγουδιών βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 70% και 48% αντίστοιχα, ενώ εντυπωσιακό είναι το ότι στην τέταρτη θέση της λίστας, με τις βασικότερες ασχολίες των χρηστών του διαδικτύου, κατά την περιήγησή τους σε αυτό, το 41% ακούει ραδιόφωνο.
Πρόκειται για ένα φαινόμενο, το οποίο στα αμέσως επόμενα χρόνια, εκτιμάται ότι θα αλλάξει δραστικά το ραδιοφωνικό πεδίο, αφού νέοι παίκτες και από άλλους χώρους αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους, παρέχοντας υπηρεσίες φωνής. Αξίζει να αναφερθεί ότι ήδη και στην Ελλάδα υπάρχουν ραδιοφωνικοί σταθμοί που «εκπέμπουν» αποκλειστικά και μόνο μέσω διαδικτύου.
Τriple και double play
Μερίδιο εξάλλου στο νέο περιβάλλον διεκδικεί και τηλεόραση, αφού ήδη οι σχετικές υπηρεσίες που παρέχονται μέσω του triple play (τηλεφωνία, ίντερνετ, τηλεόραση) αλλά και του double play (τηλεφωνία και ίντερνετ), γνωρίζουν ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση. Πάντως, τηλεοπτικές υπηρεσίες μπορεί να πάρει κανείς και μέσω του double play, υπό προϋποθέσεις βεβαίως.
Τα στοιχεία της Focus δείχνουν αύξηση των συνδρομητών double και triple play πανελλαδικά, κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες στο τρίμηνο Ιούνιος - Σεπτέμβριο 2008 (από 16% στο τρίμηνο Μαρ. - Ιούν. 2008, σε 18%), ενώ επισημαίνεται ότι στον νομό Αττικής το αντίστοιχο ποσοστό έχει φτάσει στο 27% (έναντι 26%) και στη Θεσσαλονίκη στο 20% (έναντι 12%).
Πρωταγωνιστές
Σύμφωνα πάντοτε με τα στοιχεία της ίδιας έρευνας, σημαντική ανάπτυξη παρουσιάζει και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τον τομέα αυτό, η έρευνα της Focus χωρίζει τους χρήστες σε τέσσερις βασικές κατηγορίες. Η κυριότερη από αυτές, στην οποία περιλαμβάνεται το 34% του συνόλου των χρηστών, χρησιμοποιεί το διαδίκτυο σε ποσοστό 91% για την προσωπική επικοινωνία (email) και στη συνέχεια σε ποσοστό 80% για να ενημερωθεί για την επικαιρότητα.
Σε ό,τι αφορά και τις υπόλοιπες κατηγορίες ηλεκτρονικών καταναλωτών, «κοινός τόπος» συνάντησης όλων είναι οι ιστοσελίδες των μηχανών αναζήτησης και παροχής υπηρεσιών email, πράγμα που αποδεικνύει με τον πιο εύγλωττο τρόπο, ότι το διαδίκτυο έχει διττό ρόλο «όντας» είναι κατά κύριο λόγο Μέσο Επικοινωνίας και στη συνέχεια με μικρή διαφορά ωστόσο Μέσο Ενημέρωσης.