Εξωτερικά, το σύνολο δείχνει και είναι σαφώς πιο επιβλητικό και δυναμικό σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο, ακολουθώντας τις σχεδιαστικές επιταγές του «Kinetic Design», που χαρακτηρίζει όλα τα νέα μοντέλα της Ford και θέλει τα αυτοκίνητά της να φαίνονται ότι… κινούνται ακόμα και όταν είναι στατικά.
Το αμάξωμα είναι αρκετά μυώδες τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μερός και σΆ αυτό καθοριστικό ρόλο παίζει η υψομετρική διαφορά που υπάρχει μεταξύ του καπό του κινητήρα με τα έντονα «νεύρα» και των θόλων των τροχών.
Το σχήμα είναι πιο «χυτό» και πιο καμπύλο, χωρίς όμως να λείπουν οι παραδοσιακές ακμές της Ford που στην προκειμένη περίπτωση αποπνέουν έναν αέρα κομψότητας και πολυτέλειας. Το Mondeo θα παράγεται σε έκδοση σεντάν, 5θυρη και στέισον.
Το εσωτερικό είναι ίδιο με του πρωτότυπου που είδαμε στην έκθεση του Παρισιού το Σεπτέμβριο με διαφορές, όμως να εντοπίζονται στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Πιθανώς αυτή του πρωτότυπου να προορίζεται για τις πλουσιότερες εξοπλιστικά εκδόσεις του μεσαίου μοντέλου καθώς έφερε μία μεγάλη έγχρωμη οθόνη, ενώ εδώ συναντάμε μία απλούστερη εκδοχή της.
Οι σχεδιαστικές ομοιότητες με τα S-Max και Galaxy, είναι εμφανείς αλλά κάποιες λεπτομέρειες (όπως για παράδειγμα ο «προχωρημένος» πίνακας οργάνων με την ενσωματωμένη έγχρωμη οθόνη πληροφοριών) δίνουν έναν πολυτελή χαρακτήρα στο εσωτερικό της νέας γενιάς.
Πολλά μέρη του ταμπλό καλύπτονται από μαλακά πλαστικά, ενώ το εσωτερικό, διαθέτει χαμηλό φωτισμό, κάτι που δημιουργεί μία χαλαρή και πολυτελή ατμόσφαιρα.
Η εταιρεία κάνει λόγο για περαιτέρω βελτίωση τόσο της άνεσης όσο και της δυναμικής συμπεριφοράς στο νέο Mondeo κάτι που επιτυγχάνεται από τη νέα ανάρτηση που φέρει το μοντέλο.
Στο μπροστινό άξονα συναντάμε την κλασική λύση των γονάτων McFerson, ενώ πίσω υπάρχει μία νέα εκδοχή του άξονα πολλαπλών συνδέσμων της εταιρείας. Και οι δύο εδράζονται σε υποπλαίσια. Η Ford έχει δώσει ιδιαίτερη σημασία στην…ηρεμία των επιβατών και σύμφωνα με την ίδια η καμπίνα των επιβατών είναι κατά 3 ντεσιμπέλ πιο ήσυχη από του υπάρχοντος μοντέλου.
Πέντε είναι οι κινητήρες βενζίνης που θα κινούν το νέο Mondeo και έχουν ως εξής:
1,6 Duratec Ti-VCT με 110 και 125 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
2,0 Duratec HE με 145 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
2,3-litre Duratec HE με 161 ίππους και 6 τάχυτο αυτόματο κιβώτιο
2,5 litre Duratec 5-cylinder με 220 ίππους και 6τάχυτο χειροκίνητο
Η γκάμα συμπληρώνεται από τέσσερα σύνολα πετρελαίου που έχουν ως εξής:
1,8 Duratorq TDCi με 100 και 125 ίππους. Και οι δύο συνδυάζονται με 5τάχυτα χειροκίνητα κιβώτια, ενώ ο ισχυρότερος θα διατίθεται και με manual 6άρι
2,0 Duratorq TDCi με 140 ίππους και 6άρι χειροκίνητο
2,0 Duratorq TDCi με 130 ίππους με 6άρι αυτόματο