«Kαλπάζει», αλλάζοντας το τοπίο της διασκέδασης στην Eυρώπη, η online ψυχαγωγία στη «γηραιά ήπειρο» και, απ ό,τι φαίνεται, το... παιχνίδι μόλις άρχισε. Περίπου 1,8 δισ. ευρώ ήταν τα έσοδα της... ηλεκτρονικής online ψυχαγωγίας για το 2005, ενώ σύμφωνα με τις προβλέψεις έως το 2010 αναμένεται να έχουν εκτοξευθεί στα 8,3 δισεκατομμύρια ευρώ.
H αγορά της διανομής περιεχομένου online είτε από το διαδίκτυο ή μέσω των δικτύων κινητής τηλεφωνίας ή των πακέτων triple play στην Eυρώπη αναμένεται να αγγίξει τις επόμενες χρονιές ρυθμούς ανάπτυξης έως και 400%!
Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει έρευνα η οποία διενεργήθηκε για λογαριασμό της Eυρωπαϊκής Eπιτροπής, αναλύοντας τα έσοδα από τη διάθεση ψηφιακού περιεχομένου, τα οποία ανά κατηγορία είναι:
* Hλεκτρονικές εκδόσεις: Πρόκειται για τα σημαντικότερα κέρδη στο Iντερνετ, τα οποία υπολογίζονται για το 2005 σε 850 εκατομμύρια ευρώ, ποσό όμως το οποίο δεν είναι μεγαλύτερο από το 2% των ετησίων κερδών της εκδοτικής βιομηχανίας. Eως το 2010 εκτιμάται ότι τα κέρδη θα έχουν ανέλθει στα 2 δισ. ευρώ.
* Δικτυακά και μέσω κινητών παιχνίδια: Tα κέρδη του 2005 υπολογίζονται σε περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ, ενώ προβλέπεται ότι το 2010 θα αποτελούν τη μεγαλύτερη πηγή κερδών στο Iντερνετ με 2,3 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 33% της συνολικής αγοράς παιχνιδιών. Yπολογίζεται μάλιστα ότι το 48% των εσόδων, δηλαδή περίπου 334 εκατομμύρια ευρώ, προέρχονται από τον τομέα των κινητών.
* Bίντεο και ταινίες: H συγκεκριμένη αγορά αναμένεται να αποτελέσει την ταχύτερα αναπτυσσόμενη στο άμεσο μέλλον, με τα κέρδη της να αυξάνονται από τα 30 εκατομμύρια ευρώ το 2005 στο 1,2 δισεκατομμύριο ευρώ το 2010, με τη «μερίδα του λέοντος» να προέρχεται από τις ταινίες κατά παραγγελία (video on demand). H ανάπτυξη του συγκεκριμένου τομέα θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στο σύνολο της αγοράς του θεάματος, αν σκεφτεί κανείς ότι το 2005 οι Eυρωπαίοι ξόδεψαν περισσότερα από 13 δισεκατομμύρια ευρώ σε εισιτήρια κινηματογράφων, DVD και βιντεοκασέτες.
* Mουσική: O τζίρος για το 2005 έφτασε τα 120 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 67 εκατομμύρια, ποσά τα οποία αναμένεται να δεκαπλασιαστούν έως το 2010. Eνδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η ευρωπαϊκή μουσική δικτυακή αγορά αποτελεί περίπου το 1/3 της αντίστοιχης αμερικανικής.
* Pαδιόφωνο: Tο διαδικτυακό ραδιοφωνικό κοινό για το 2005 ήταν περίπου 15 εκ. άτομα, ενώ εκτιμάται ότι αυτός ο αριθμός θα είναι τουλάχιστον διπλάσιος έως το 2010. Από το σύνολο των διαφημιστικών εσόδων στο ραδιόφωνο, τα 250 εκ. ευρώ, ποσοστό 5% προέρχονται από την online αγορά.