Greek infotainment community

Greek infotainment community (https://www.lateam.gr/forum/)
-   ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ (https://www.lateam.gr/forum/f26/)
-   -   PORSCHE GT3-RS (https://www.lateam.gr/forum/f26/porsche-gt3-rs-5847/)

antonis 01-09-2007 14:32:

PORSCHE GT3-RS
 
http://img383.imageshack.us/img383/5...smediumyh1.jpg

Ελαφρωμένη, πιο σκληροπυρηνική, πιο οργανική και κατά 40.000 ? ακριβότερη από μια «απλή» GT3...

«I hope you 'll get it back in one piece». Μετάφραση: «Eλπίζω να τη φέρετε πίσω ένα κομμάτι». Αντί να μας ευχηθεί καλό δρόμο, τα λόγια του υπεύθυνου δημοσίων σχέσεων στα κεντρικά της Porsche είναι πασπαλισμένα με μαύρο χιούμορ. Δεν θέλει να έχει απώλειες, οπότε σου λέει ας ασκήσω λίγη ψυχολογική βία. Δεν έβλαψε ποτέ κανέναν δημοσιογράφο που για δυο μέρες θα είναι παρέα με το πιο ειδικό μέχρι στιγμής μοντέλο στην ελεγεία των 911.

Porsche GT3 RS
Η RS είναι η πιο ξεκάθαρη σε επικοινωνία 911 που κυκλοφορεί. Και μία από τις πιο ακριβές. Παραδοσιακά στην Porsche όσο περισσότερα πληρώνεις τόσο «λιγότερα» παίρνεις. Όσο τις γδύνεις τόσο ανεβαίνει το μαλλί. Η RS είναι 20 κιλά ελαφρύτερη από την GT3 και κάνει 29.000 ? ακριβότερα. Αυτό σημαίνει ότι πάει 1.450 ? το κιλό... τύφλα να 'χει το χαβιάρι από το Ιράν. Όμως μαζί ίσως να είναι και το μόνο αυτοκίνητο που μπορεί να δεχτούν στα όνειρά τους οι φανατικοί Πορσικοί που μεγάλωσαν με τις ελαφρωμένες RS του 1973. Η RS τού σήμερα δεν έχει τη super safe τετρακίνηση της Turbo. Δεν έχει PSM (έτσι λέει η Porsche το δικό της «ESP») αλλά μόνο traction control που απλώς ελέγχει την πρόσφυση μόνο στους κινητήριους τροχούς και όχι και στους τέσσερις. Δεν ξεκουράζει τον οδηγό της αλλά του κάνει κεφαλοκλείδωμα στις αισθήσεις, δεν πουλιέται στην αμερικάνικη αγορά, δεν έχει ελαστικά παντός καιρού, τα γρανάζια από το μπλοκέ ακούγονται στις μανούβρες και δεν φτάνουν όλα αυτά αλλά... το αριστερό μου πόδι έχει πάθει εδώ και δύο βδομάδες ένα χοντρό διάστρεμμα που με κάνει να αναρωτιέμαι αν θα αντέξει το σφιχτό τύπου body builder συμπλέκτη. Respect boy...

Πλησιάζω τη θεά που δείχνει να σέρνεται στο έδαφος καθώς τα καπούλια της είναι κατά 44 χιλιοστά πιο φαρδιά από αυτά της GT3. Η RS χρησιμοποιεί το body των τετρακίνητων 911 που ως γνωστόν είναι πιο φαρδύ, έχει μεγαλύτερα μετατρόχια που της χαρίζουν ακόμα μεγαλύτερο grip και λέγεται πως τα semi slick της Michelin - φυσικά με κωδικοποίηση «N» (ένδειξη πως η σύνθεσή τους είναι ειδική παραγγελιά της Porsche στους Γάλλους) δεν κάνουν χάρες στο βρεγμένο. Ναι, ναι, «πρέπει να την επιστρέψουμε ένα κομμάτι» ξαναθυμίζω στον εαυτό μου αλλά λίγο αφού ο εύσωμος κύριος με το αυστηρό βλέμμα που ελέγχει το μπες βγες σηκώσει την μπάρα στην πύλη στην Porscheplatz 1 έχω ξεχάσει τις δημόσιες σχέσεις, τα γελάκια και προσπαθώ να ρουφήξω την εμπειρία.


Το αυτοκίνητο διατίθεται μόνο με το club sport πακέτο που σημαίνει δύο σταθερά μπάκετ (που έτσι, για να έχετε μια εικόνα, φαίνεται να έχουν λιγότερη κλίση στην περιοχή της πλάτης σε σχέση με τα αντίστοιχα της 996 GT3) και βέβαια μισό roll bar εκεί που στις πολιτικές 911 υπάρχουν τα πίσω καθίσματα.


Ο μπόξερ της RS είναι ακριβώς ο ίδιος με αυτόν της GT3, με μόνη διαφορά τον πιο ελαφρύ σφόνδυλο που του επιτρέπει να στροφάρει ακαριαία. Σε μια εποχή πληθωρισμού όσον αφορά τα κυβικά, το 3,6 λίτρων διαμάντι είναι ό,τι καλύτερο, πιο κοντά σε αγωνιστικά specs κυκλοφορεί παγκοσμίως. Βγάζει 415 αλλά έχεις την αίσθηση πως έχεις 450, έχει απίστευτη ελαστικότητα που σου επιτρέπει να βάλεις 6η από τις 1.000 σ.α.λ., γεμίζει συγκλονιστικά μέχρι τις 8.400, έχει νεύρο σε όλο το φάσμα, είναι ελαφρύς, δεν καίει περισσότερο από 18 λίτρα (προωθώντας την ιδέα του efficiency) και κάνει έναν ήχο που με αποτελειώνει. Απ' έξω ακούγεται ακόμα καλύτερα, γιατί καθώς ο κινητήρας είναι πίσω, ο ήχος απομακρύνεται πριν φτάσει σε σένα σε όλο του το μεγαλείο. Στο φανάρι δίνεις χαρά στα πιτσιρίκια. Με 3η και γύρω στις 7.000 νομίζεις ότι είσαι στο Le Mans. Στα τούνελ ραγίζεις τα τσιμέντα.

Κοιτάζω στον εσωτερικό καθρέφτη και βλέπω το πίσω τζάμι να τρεμοπαίζει. Όχι, δεν είναι οφθαλμαπάτη, ούτε έχω βάλει στη διαπασών το ηχοσύστημα της Bose (τι να το κάνεις σε μια RS...), αλλά το ελαφρύ πλαστικό «τζάμι» σε μια προσπάθεια μείωσης του βάρους. Ακόμα πιο πίσω η τεράστια αεροτομή από carbon. Αν μαζέψεις και δυο τρεις ανθρώπους μπορείς να τους κάνεις το τραπέζι και να απλώσεις την τροφή πάνω στο ανθρακόνημα. Ναι, είναι λίγο too much αλλά είναι τόσο απαραίτητη. Θυμήσου: τα αυτοκίνητα υψηλών ταχυτήτων έχουν πάντα ψηλή rear belt line. Η 911 εκ φυσικού της έχει ακριβώς το αντίθετο, «σβήνει» προς τα πίσω. Οπότε, εφόσον η Porsche ήθελε να διατηρήσει το classic σχήμα έπρεπε να βάλει κάτι εκεί πίσω για να μην την πάρει ο αέρας και τη σηκώσει. Οι Carrera έχουν την αναδιπλούμενη αεροτομή. Η RS έχει τη σιδερώστρα. Και χάρη σε αυτήν +15 κιλά αρνητικής άντωσης σε σχέση με την πιο διακριτική της GT3 φτάνοντας συνολικά τα 40 κιλά. Στα 280, πάντως, που πρόλαβα να δω η RS ήταν ακλόνητη, χωρίς την παραμικρή υποψία ότι κουβαλάει μια ανορθόδοξη αρχιτεκτονική. Ένα βέλος από το Zuffenhausen, που οι άλλοι οδηγοί έβλεπαν στον καθρέφτη και άνοιγαν δρόμο. Respect boys...


Πέρα από σήματα στο καπό και όποια σύνδρομα καταξίωσης το ιδιόμορφο feeling μιας 911 σε άλλους αρέσει, άλλους τους ξενίζει αλλά... διάολε, αν μη τι άλλο, έχει τόνους προσωπικότητας. Και αφοπλιστική επικοινωνία με το σασί. Οι κινήσεις του αμαξώματος είναι τρομερά κοντρολαρισμένες και έχοντας την ανάρτηση στη θέση Normal σαφώς και νιώθω το παραμικρό αλλά είναι τόσο μασίφ η αίσθηση, τόσο ένα κομμάτι μέταλλο όλο το αυτοκίνητο που σε κάνει να επαναπροσδιορίσεις για τους διθυράμβους που συνήθως γράφεις για τις ατμοσφαιρικές Carrera. Σε κάνει σχεδόν να ξεχνάς πως υπάρχει ένας ηγεμονικός όγκος πίσω από την πλάτη σου, πιάνεις το μπρούτο τιμόνι ντυμένο στην αλκαντάρα και εισπράττεις ένα κοφτερό turn in, με έντονο βάρος και αντρική αίσθηση. Αν τη γωνιάσεις, χάνεις απλώς τον καιρό σου καθώς το grip είναι μεγαλειώδες. Το εξαιρετικά άκαμπτο σασί δεν σηκώνει ταρζανιές και μένεις να υποστρέφεις ελάχιστα την ώρα που τα semi slick γραπώνουν την άσφαλτο. Αν κατεβάσεις απότομα από 3η σε 2η ίσα ίσα που θα γυρίσει στιγμιαία. Αν πατήσεις βαθιά γκάζι θα σου σφηνώσει τα πλευρά στα μπάκετ, θα κάτσει ελαφρά στα καπούλια και θα γράψει ακλόνητη τροχιά. Για να γλιστρήσεις στη γερμανική άσφαλτο πρέπει να βάλεις δεκάποντη γόβα στιλέτο... και να έχεις διάστρεμμα.


Αργά την επόμενη μέρα φτάνω στα κεντρικά του αποχωρισμού. Κουρασμένος μετά από καμιά 300αριά χιλιόμετρα, αλλά τόσο γεμάτος. Την ώρα που την παρκάρω ακούω να πετάγονται στους θόλους μικρά χαλικάκια που έχουν κολλήσει στα λάστιχα. Δεν ξέρω αν αξίζει να δώσεις 2.000? το κιλό για μια ακόμα πιο ειδική GT3. Αυτό που ξέρω είναι ότι δεν χρειάζεται να είσαι ο «Quick» Vic Elford που πήγαινε παλιά αέρα πατέρα τις δυσκολοδήγητες τότε 911 για να καταλάβεις πως τα μόνα φτιασίδια που έχει αυτό το αυτοκίνητο είναι τα αυτοκόλλητα στο πλάι. Η RS βγαίνει σαν παρθένα από το Βάισαχ έτοιμη για τον νυμφίο. Μια καθαρόαιμη Porsche με τεράστιο βάθος. Θα σου πάρει καιρό να το ανακαλύψεις. Και ένα καλό γκαράζ για να το δείχνεις μετά από είκοσι χρόνια στα παιδιά σου και να τους λες πώς ήταν κάποτε οι χούλιγκαν με πινακίδες.


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 09:06:.

Powered and Developed by Lateam.gr
Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.5.1
Lateam