14-05-2008, 23:00:
|
#1
|
VIP
Εγγραφή: Nov 2006
Μηνύματα: 7.753
Thanks: 111
Thanked 855 Times in 534 Posts
|
Σύσταση προς στα κανάλια για τα ψιλά γράμματα στις διαφημίσεις
ΤΕΛΟΣ στα «ψιλά γράμματα» των διαφημίσεων των τραπεζών, επιχειρεί να βάλει το ΕΣΡ το οποίο χθες αποφάσισε να απευθύνει «Σύσταση» προς τους τηλεοπτικούς σταθμούς, με αφορμή μηνύματα προβολής τραπεζικών προϊόντων που προβάλλονται από τη μικρή οθόνη και κρίθηκαν παραπλανητικά.
Με τον τρόπο αυτό, το Συμβούλιο -το οποίο βέβαια επισημαίνεται ότι «άφησε έξω» από τη ρύθμιση το ραδιόφωνο- επιχειρεί να βάλει σε τάξη, υπενθυμίζοντας του ισχύοντες όρους και κανόνες, τον τρόπο προβολής των προϊόντων μιας από τις σημαντικότερες κατηγορίες διαφημιζομένων, με ιδιαίτερα υψηλές επενδύσεις -αλλά και ιδιαίτερα υψηλά κέρδη από τις πωλήσεις- ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, στη διαφήμιση μέσω των ΜΜΕ.
«Εσφαλμένες εντυπώσεις»
Το Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο προχώρησε στην σύνταξη της σύστασης, κινούμενο αυτεπαγγέλτως, αφού διαπίστωσε ότι κατά την προβολή τραπεζικών προϊόντων ακολουθήθηκαν εμπορικές πρακτικές οι οποίες μπορούν να εννοηθούν ως παραπλανητικές.
Όπως εξήγησε ο πρόεδρος του ΕΣΡ, Ιωάννης Λασκαρίδης, ως παραπλανητική νοείται μια εμπορική πρακτική όταν ορισμένα στοιχεία αυτής μπορεί να οδηγήσουν τον καταναλωτή σε απόφαση συναλλαγής, περιλαμβάνει εσφαλμένες πληροφορίες και είναι συνεπώς αναληθής ή όταν με οποιονδήποτε τρόπο, συμπεριλαμβανομένης της συνολικής παρουσίασης της παραπλανά ή ενδέχεται να παραπλανήσει το μέσο καταναλωτή ακόμα και εάν οι πληροφορίες είναι αντικειμενικά ορθές.
Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι παραπλανητική παράλειψη τεκμαίρεται και όταν ο προμηθευτής αποκρύπτει ουσιώδεις πληροφορίες κατά τρόπο ασαφή, ακατάληπτο, διφορούμενο ή εκτός χρόνου.
Το ΕΣΡ διεξήγαγε έλεγχο κατά το μήνα Φεβρουάριο και διαπιστώθηκε ότι στις περισσότερες περιπτώσεις οι πληροφορίες για πρόσθετες επιβαρύνσεις επί των προσφερομένων τραπεζικών προϊόντων που διαφοροποιούν την τελική τιμή της αρχικής προσφοράς εμφανίζονται χωριστά από το κυρίως διαφημιστικό μήνυμα σε κυλιόμενη ταινία. Οι χαρακτήρες των ταινιών αυτών είναι συνηθέστατα πολύ μικροί και σε συνδυασμό με την ταχύτητα ροής τους καθιστούν σχεδόν αδύνατη την ανάγνωση κρίσιμων πληροφοριών από τους τηλεθεατές, ενώ ταυτόχρονα διαμορφώνουν εικόνα της υπερβολικά δελεαστικής προσφοράς για τα προσφερόμενα τραπεζικά προϊόντα.
Η Σύσταση
Στο πλαίσιο αυτό και λαμβάνοντας υπόψη τις ισχύουσες διατάξεις, «η Ολομέλεια του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης θεωρεί ότι οι τηλεοπτικοί σταθμοί, οφείλουν να λαμβάνουν υπόψη τους τις βασιζόμενες στην ισχύουσα νομοθεσία δεσμεύσεις ως προς το περιεχόμενο και τον τρόπο μετάδοσης διαφημιστικών μηνυμάτων, ιδιαίτερα δε όταν απευθύνονται στο σύνολο του καταναλωτικού κοινού και μπορούν να επηρεάσουν ουσιωδώς την οικονομική συμπεριφορά των θεατών. Θεωρεί ως εκ τούτου ότι οι τηλεοπτικοί φορείς οφείλουν να απέχουν από τη μετάδοση διαφημιστικών μηνυμάτων το περιεχόμενο των οποίων ενέχει παραπλανητική εμπορική πρακτική κατά τους όρους του νόμου».
Οι διαφημίσεις των τραπεζών
Iδιαίτερα σημαντικό είναι το κονδύλι που δαπανούν οι τραπεζικοί οργανισμοί για την προβολή των χρηματοοικονομικών προϊόντων τους, αφού, σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Services, το ποσό αυτό ανέρχεται στο 7,26% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης στα ΜΜΕ, στο πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους, γεγονός που καθιστά τους τραπεζικούς οργανισμούς ως έναν από τους σημαντικότερους διαφημιζομένους στα Μέσα.
Ειδικότερα το ποσό της διαφημιστικής δαπάνης των τραπεζών και των προϊόντων τους, στο διάστημα Ιανουάριος - Απρίλιος στα τέσσερα ΜΜΕ, ανήλθε σε 41,13 εκατ. ευρώ.
Από το ποσό αυτό, τα 18,49 εκατ. ευρώ δαπανήθηκαν ειδικότερα στην τηλεόραση, ενώ επισημαίνεται ότι σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα, παρουσιάζεται οριακά αυξημένο κατά 0,7%.
naftemporiki
__________________
|
|
|