28-01-2009, 14:36:
|
#1
|
VIP
Εγγραφή: Nov 2006
Μηνύματα: 7.753
Thanks: 111
Thanked 855 Times in 534 Posts
|
Νέες σημαντικές μεταβολές στο τοπίο των media το 2009
Ουσιαστικές αλλαγές με την ολοένα και μεγαλύτερη είσοδο των παραδοσιακών ΜΜΕ στο διαδίκτυο, αλλά και την εμφάνιση νέων ισχυρών παικτών από τη «μεταφορά» αυτή, αναμένει η εταιρεία Deloitte για το 2009, όπως αναφέρεται στην ετήσια έκθεσή της για τα Media.
Η υιοθέτηση επιθετικής πολιτικής επενδύσεων από την τηλεόραση -που πλήττεται περισσότερο από την ύφεση- προτείνεται ως λύση στην αναζήτηση διεξόδων προς την ανάκαμψη αλλά και για την απόκτηση πολυεπίπεδων συγκριτικών πλεονεκτημάτων στη συνέχεια.
Τηλεόραση
Ενώ η πορεία των διαφημιστικών εσόδων της τηλεόρασης καθ' όλο το 2009 δεν προβλέπεται να ακολουθήσει αντίστροφη πορεία από αυτήν που ακολούθησε τους τελευταίους μήνες του 2009, οι πάροχοι τηλεοπτικών υπηρεσιών θα πρέπει να εκτιμήσουν τα νέα δεδομένα και να κοιτάξουν τι συμβαίνει στα άλλα ανταγωνιστικά μέσα.
Σύμφωνα με την Deloitte, παρά τις μειώσεις που εμφανίζονται, η πορεία της διαφήμισης στην τηλεόραση, εκτιμάται ότι θα είναι σχετικά -με τα άλλα μέσα- καλή το 2009. Μάλιστα η εταιρεία εκτιμά ότι αυτή θα είναι μια καλή ευκαιρία ώστε το τηλεοπτικό μέσο να σταθεροποιήσει το μερίδιο του από τη διαφημιστική πίτα, καθώς και την απόσταση που έχει από τα άλλα μέσα σε επίπεδο εσόδων.
Παράλληλα και σε επίπεδο «εσωτερικού» ανταγωνισμού μεταξύ των τηλεοπτικών σταθμών, αυτή είναι η καλύτερη περίοδος, σύμφωνα με την Deloitte για να μεγαλώσουν οι αποστάσεις μεταξύ των ισχυρών και των αδύναμων.
Ειδικότερα, οι αναλυτές της Deloitte θεωρούν ότι αυτή είναι η καλύτερη περίοδος για τους ισχυρούς παίκτες του χώρου να προχωρήσουν σε επενδύσεις περιεχομένου, ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και τεχνικού εξοπλισμού, στοιχεία που θα κάνουν τη διαφορά και θα προσδώσουν πολλαπλά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, τα οποία θα βοηθήσουν αφενός στην έξοδο από την περίοδο της ύφεσης, αφετέρου στον πολλαπλασιασμό των εσόδων σε καλύτερες περιόδους.
Διαφήμιση στα κινητά
Η διαφήμιση στην κινητή τηλεφωνία θα αποτελέσει, σύμφωνα με την Deloitte, το νέο δυναμικά ανερχόμενο τομέα του χώρου της επικοινωνίας.
Η ευρεία διείσδυση και η φιλικότητα χειρισμού -ακόμα και από τους μεγαλύτερους σε ηλικία- που διαθέτει το κινητό τηλέφωνο, το καθιστούν ως ένα από τα δυναμικότερα διαφημιστικά μέσα.
Το 2009, με την ολοένα και μεγαλύτερη δυνατότητα των κινητών να έχουν παράλληλα πρόσβαση και στο περιεχόμενο του διαδικτύου, είναι η χρονιά που θα πρέπει ο δυναμισμός αυτός να μετατραπεί σε προωθητικές ενέργειες και σε έσοδα.
Η παραγωγή εξειδικευμένου για κινητά τηλέφωνα, περιεχομένου από τους διαφημιστές κρίνεται από την εταιρεία ως απαραίτητη κίνηση για την πλήρη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του μέσου.
Η ώρα της χρέωσης
Καθοριστική θα είναι η χρονιά που ακολουθεί για τις ιστοσελίδες που παρέχουν δωρεάν περιεχόμενο, ειδικά για εκείνες που δίνουν τη δυνατότητα αποθήκευσης δεδομένων μεγάλου όγκου, όπως οι φωτογραφίες και τα βίντεο.
Το υψηλό κόστος φιλοξενίας για τις ιστοσελίδες, οι οποίες σήμερα παρέχουν τη δυνατότητα αποθήκευσης οπτικοακουστικού περιεχομένου χωρίς χρέωση στους χρήστες, θα αναθεωρηθεί, δημιουργώντας νέα δεδομένα στο χώρο.
Ήδη οι χρήστες γνωρίζουν ότι η δωρεάν παροχή υπηρεσιών μπορεί να υποστηριχθεί για πολύ λίγο καιρό από τις εταιρείες, ωστόσο από την άλλη πλευρά και οι εταιρείες θα πρέπει να ακολουθήσουν μια πολιτική λελογισμένης χρέωσης, επισημαίνει η Deloitte.
Το ραδιόφωνο γίνεται ψηφιακό
Το WebRadio -το οποίο, μέσω των δικτύων Wi-Fi, θα μπορεί να φτάνει παντού - αποτελεί την επιχειρηματική επένδυση με το μεγαλύτερο περιθώριο ανάπτυξης, σύμφωνα με την Deloitte.
Οι πάροχοι περιεχομένου θα πρέπει να ξεκαθαρίσουν τους στόχους τους σχετικά με το WebRadio, προσδιορίζοντας επακριβώς το πού θέλουν να φτάσουν, τι περιεχόμενο θα έχουν.
Οι online σταθμοί των ραδιοφωνικών επιχειρήσεων, δεν θα πρέπει να αποτελούν ομοίωμα του προγράμματος εναέριας εκπομπής, αλλά σίγουρα θα πρέπει να έχουν τη βασική δομή του προγράμματος αυτού και εκπομπές ανάλογες με τις εναέριες εκπομπές.
Ο λόγος και όχι η μουσική, σύμφωνα πάντοτε με την έκθεση της Deloitte, θα πρέπει να επικρατεί στο νέο αυτό τρόπο εκπομπής, αφού έτσι, αποφεύγεται (ή ελαχιστοποιείται) το κόστος δικαιωμάτων για τη μουσική.
Θα πρέπει επίσης να φροντίσουν ώστε το περιεχόμενο τους να διανέμεται εκτός από το διαδίκτυο και στα smart phones μέσω των δικτύων κινητής τηλεφωνίας.
naftemporiki
__________________
|
|
|