Greek infotainment community

Το Lateam είναι Ε Ν Α Ν Τ Ι Α σε οποιαδήποτε μορφή Π Ε Ι Ρ Α Τ Ε Ι Α Σ
Facebooktwitter
Επιστροφή   Greek infotainment community > ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ > ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Η άσχημη κατάσταση του λυκείου Αλμυρού

This is a discussion on Η άσχημη κατάσταση του λυκείου Αλμυρού within the ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ forums, part of the ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ category; ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ ΕΠΙΜΕΛΗΘΗΚΕ Ο κ.Αλέξανδρος Αλεξανδρίδης Μια αναντίρρητη αλήθεια της σύγχρονής μας πραγματικότητας είναι η εντυπωσιακά αλματώδης εισαγωγή του ...

Νέο Θέμα  Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
Παλιά 08-02-2007, 19:13:   #11
aggelos_a
LaTeamer
 
Το avatar του χρήστη aggelos_a
 
Εγγραφή: Nov 2006
Περιοχή: Los Almyros
Μηνύματα: 1.192
Thanks: 13
Thanked 26 Times in 10 Posts
My Mood:
aggelos_a is on a distinguished roadaggelos_a is on a distinguished roadaggelos_a is on a distinguished road
Προεπιλογή Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές στην εκπαίδευση

ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ ΕΠΙΜΕΛΗΘΗΚΕ Ο κ.Αλέξανδρος Αλεξανδρίδης

Μια αναντίρρητη αλήθεια της σύγχρονής μας πραγματικότητας είναι η εντυπωσιακά αλματώδης εισαγωγή του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή (Η/Υ) στη ζωή μας. Η εξέλιξη αυτή αφορά όλο το φάσμα των ανθρώπινων δραστηριοτήτων· είναι εκτός από πάγια, συνεχώς αναπτυσσόμενη και βελτιώσιμη και έχει το παρήγορο χαρακτηριστικό της χρησιμότητας – μόνο στην περίπτωση που η εφαρμογή της πραγματοποιείται με σχέδιο, προδιαγεγραμμένους στόχους και εκλαϊκευμένο προφίλ.

Ένα τόσο ισχυρό και απρόβλεπτων δυνατοτήτων όπλο είναι για μας τους διδάσκοντες μία πρόκληση, πιστεύω, να το εισάγουμε δημιουργικά στην εκπαιδευτική διαδικασία (εντός και εκτός τάξης, στα χέρια διδασκόντων και διδασκομένων). Και το έχουμε κάνει εν μέρει. Το ζήτημα είναι να προσδιορίσουμε τη χρησιμότητα αυτής της διαδικασίας, ώστε και ελπιδοφόρο μέλλον να έχει και απήχηση στο κοινό που απευθύνεται. Αλλά και κάτι άλλο είναι σημαντικό να επιτευχθεί: η εξοικείωση πρώτα των διδασκόντων με την τεχνολογία των Η/Υ, ώστε αυτοί να δώσουν εναύσματα σ΄ ένα παιδί ή έφηβο να καταπιαστεί δημιουργικά με ένα computer. Και υπογραμμίζω τον όρο «δημιουργικά», γιατί τα video games, η άσκοπη πλοήγηση σε άγνωστους διαδικτυακούς τόπους και άλλα συναφή, που προσφέρει η χρήση Η/Υ, μόνο σπατάλη χρόνου προκαλούν, αντικοινωνικότητα, ίσως και νοσηρή προπαγάνδα.

Για τη σκοποθεσία αυτού του άρθρου διευκρινίζω: είναι πεποίθησή μου, ότι ο Η/Υ μπορεί να γίνει εργαλείο μάθησης, έρευνας, αξιολόγησης και δημιουργίας από όλους τους άμεσα εμπλεκόμενους φορείς της εκπαιδευτικής μας διαδικασίας (καθηγητές – μαθητές – φοιτητές).

Προς την κατεύθυνση που αναφέρθηκε παραπάνω μπορεί να λειτουργήσει η παραγωγή λειτουργικού εκπαιδευτικού λογισμικού. Με τον όρο «λειτουργικό» εννοώ εκμεταλλεύσιμο και προσβάσιμο από κάθε χρήστη, με τη βοήθεια απλών κατευθυντήριων οδηγιών. Με το δεδομένο ότι σήμερα η αγορά παρουσιάζει μια ασυνήθιστη (για μένα που είμαι φιλόλογος) αντίθεση – ότι δηλαδή το 90% (ίσως και παραπάνω) των εκπαιδευτικών τίτλων (cd – rom) που κυκλοφορούν έχουν περιεχόμενο θετικών επιστημών – θέλω να σημειώσω την ανάγκη δραστηριοποίησης και άμεσης προσαρμογής των θεωρητικών σπουδών στη νέα – ισχυρή τεχνολογία. Κάτι τέτοιο, όχι μόνο δε θα αλλοιώσει τη φυσιογνωμία και το μεγαλείο τους, αλλά θα τις γονιμοποιήσει δημιουργικά, δίνοντάς τες, ας μου επιτραπεί ο όρος, το «new look», ώστε να γίνουν αποτελεσματικά διεισδυτικές στις συνειδήσεις των σύγχρονων ανθρώπων και να μπολιάσουν μέσα τους το μεγαλείο που κρύβουν.

Κάτι τέτοιο όμως δεν μπορεί να γίνει, όσο ο φοιτητής, ο δάσκαλος ή ο καθηγητής των θεωρητικών σπουδών δε γνωρίζει ούτε το πλήκτρο εκκίνησης του Η/Υ. Αν μία φορά διαπιστώνεται άγνοια σΆ αυτούς, τότε εκατό φορές άγνοια και αδιαφορία πιστώνεται στις συνειδήσεις των μαθητών.

ΓιΆ αυτό, λοιπόν, επιτακτική είναι η ανάγκη επιμόρφωσής μας (διδασκόντων και διδασκομένων) πάνω στις εκπαιδευτικές, μαθησιακές και γνωστικές δυνατότητες των Η/Υ. Φυσικά, αυτό θα είναι το δεύτερο βήμα μας, αφού αποκτήσουμε την εξοικείωση χειρισμού με τα «μηχανήματα του διαβόλου» (για να θυμηθώ το χαρακτηρισμό ενός γεράκου, που έφτασε στΆ αυτιά μου τυχαία). Μηχανήματα της δημιουργίας είναι, κατά τη γνώμη μου, οι Η/Υ. Και τέτοια μπορούμε να τα καταστήσουμε, αφού εμείς είμαστε οι δημιουργοί και χειριστές των. Κάθε πράγμα μπορεί να γίνει «…του διαβόλου», όταν ανάλογη είναι η μεταχείριση και αξιοποίησή του από μας.

Πιο συγκεκριμένα για την εκπαιδευτική πράξη θα ήθελα να διατυπώσω τα εξής: Θα έπρεπε η διδασκαλία των μαθημάτων να υποστηρίζεται από το ανάλογο εκπαιδευτικό λογισμικό, το οποίο θα μπορούσε να είναι αντικείμενο μελέτης και παρακολούθησης και στο σπίτι. Αλλά και ο διδάσκων από την πλευρά του θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί τα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού τίτλου, ώστε να διευκολύνει τη δουλειά του και να παρουσιάζεται στα παιδιά πιο ενημερωμένος. Και το πιο βασικό: χωρίς να χάνεται μέσα σε σωρούς βιβλίων και σημειώσεων.

Ηλεκτρονικά λεξικά, θεματογραφίες αρχαίων συγγραφέων, σχεδιαγράμματα εκθέσεων, ηλεκτρονικά διαγωνίσματα, πίνακες γραμματικής και συντακτικού, λεξιλόγια ειδικών όρων – φράσεων, λεξιλογικές ασκήσεις, αρχικοί χρόνοι ρημάτων κ.α. (περιορίστηκα στην εκπαιδευτική μου ιδιότητα), θα μπορούσαν μέσω του Η/Υ να γίνουν όπλα διδασκαλίας με καταπληκτικά αποτελέσματα.

Ας μη γελιόμαστε όμως. Το χαρτί, το μολύβι, ο πίνακας και προπάντων ο λόγος δε θα αντικατασταθούν ποτέ επάξια από μια οθόνη. Ο ισχυρισμός μου αυτός δεν είναι, βέβαια, μια απρόσμενη ανατροπή των θέσεών μου. Απλώς, τώρα στο τέλος, αισθάνομαι την ανάγκη να ξεκαθαρίσω κάτι: μίλησα για υποβοήθηση γνώσης κι όχι για αντικατάστασή της από οθόνες και πλήκτρα. Το νόημα των θέσεών μου είναι η αποτελεσματική αξιοποίηση της τεχνολογίας στο πεδίο της εκπαίδευσης κι όχι η μηχανοποίηση της γοητευτικής αυτής διαδικασίας. «Όχι» λοιπόν στο ρομπότ καθηγητή ή στον παθιασμένο κομπιουτεράκια μαθητή, αλλά «ναι» στον «αρωγό μάθησης computer.
Ο χρήστης aggelos_a δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Sponsored Links
Παλιά 09-02-2007, 16:13:   #12
aggelos_a
LaTeamer
 
Το avatar του χρήστη aggelos_a
 
Εγγραφή: Nov 2006
Περιοχή: Los Almyros
Μηνύματα: 1.192
Thanks: 13
Thanked 26 Times in 10 Posts
My Mood:
aggelos_a is on a distinguished roadaggelos_a is on a distinguished roadaggelos_a is on a distinguished road
Προεπιλογή Να και μερικές foto.......

[img]http://render2.snapfish.com/render2/is=Yup6aQQ%7C%3Dup6%3DzqH%3AxxqUD7qRUrKxzX7BHpUUKx gXPG0%3F87KR6xqpxQQaaxPJPxQPoxv8uOc5xQQQ0oonGGa0eG qpfVtB%3F*KUp7BHSHqqy7XH6gXPG0%7CRup6lQQ%7C/of=50,590,442[/img]
[img]http://render2.snapfish.com/render2/is=Yup6aQQ%7C%3Dup6%3DzqH%3AxxqUD7qRUrKxzX7BHpUUKx gXPGa%3F87KR6xqpxQQaaxPJPxQPoxv8uOc5xQQQ0oonGGa0el qpfVtB%3F*KUp7BHSHqqy7XH6gXPGa%7CRup6lQQ%7C/of=50,590,442[/img]
[img]http://render2.snapfish.com/render2/is=Yup6lQQ%7C%3Dup6%3DzqH%3AxxqUD7qRUrKxzX7BHpUUKx gXPJn%3F87KR6xqpxQQaaxPJPxQPoxv8uOc5xQQQ0oonGGa0eP qpfVtB%3F*KUp7BHSHqqy7XH6gXPJn%7CRup6aQQ%7C/of=50,332,442[/img]
Ο χρήστης aggelos_a δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 09-02-2007, 16:45:   #13
aggelos_a
LaTeamer
 
Το avatar του χρήστη aggelos_a
 
Εγγραφή: Nov 2006
Περιοχή: Los Almyros
Μηνύματα: 1.192
Thanks: 13
Thanked 26 Times in 10 Posts
My Mood:
aggelos_a is on a distinguished roadaggelos_a is on a distinguished roadaggelos_a is on a distinguished road
Προεπιλογή

Ο χρήστης aggelos_a δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 13-02-2007, 20:09:   #14
aggelos_a
LaTeamer
 
Το avatar του χρήστη aggelos_a
 
Εγγραφή: Nov 2006
Περιοχή: Los Almyros
Μηνύματα: 1.192
Thanks: 13
Thanked 26 Times in 10 Posts
My Mood:
aggelos_a is on a distinguished roadaggelos_a is on a distinguished roadaggelos_a is on a distinguished road
Προεπιλογή ΤΟ ΜΠΟΡΕΙ; (του κ. Ψυχάρη)

Το ερώτημα είναι απλό, η απάντηση είναι δύσκολη: Γιατί όσοι φωνάζουν ότι δεν πρέπει να επιτραπεί η λειτουργία ιδιωτικών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα, δεν ζητούν ταυτοχρόνως να κλείσουν και όλα τα ιδιωτικά σχολεία της Στοιχειώδους και της Μέσης Εκπαίδευσης;

Γιατί τάχα πρέπει να διασφαλίζομε τον δημόσιο χαρακτήρα της Ανώτατης Εκπαίδευσης και δεν ισχύει το ίδιο για τα Δημοτικά, τα Γυμνάσια και τα Λύκεια;

Υπήρχε καιρός (όταν οι τώρα συνταξιοδοτούμενες γενιές ήσαν στα θρανία), εκείνα τα χρόνια, που ήταν υποτιμητικό να πηγαίνεις σε ιδιωτικό σχολείο. Με την εξαίρεση ορισμένων ελάχιστων ιδιωτικών σχολείων που διέθεταν μεγάλα οικονομικά μέσα, τα συντριπτικώς περισσότερα ιδιωτικά σχολεία ήσαν «μηχανές» παραγωγής πιστοποιητικών σε μειωμένης νοημοσύνης και εργατικότητας άτομα.

Σήμερα στα δημόσια δημοτικά σχολεία η πλειονότητα των μαθητών είναι παιδιά αλλοδαπών οικονομικών μεταναστών. Οσα ελληνόπουλα μπορούν πηγαίνουν σε ιδιωτικά σχολεία, έστω και αν απαιτούνται δαπάνες που υποχρεώνουν σε απερίγραπτες στερήσεις πολλές ελληνικές οικογένειες. Και ουδείς συγκινείται...

Πόσοι άραγε από τους διαμαρτυρόμενους στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο της γειτονιάς;

Ολοι γνωρίζομε την πραγματικότητα. Και, ακόμη περισσότερο, δεν πρέπει να λησμονείται ότι η βάση της Παιδείας είναι το Δημοτικό Σχολείο κατ' αρχάς και η Μέση Παιδεία εν συνεχεία.

Το ζήτημα δεν είναι λοιπόν η ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων. Το πρόβλημα είναι η βελτίωση των δημόσιων ανώτατων σχολών, σε βαθμό που οι φοιτητές και σπουδαστές των κρατικών ΑΕΙ να μπορούν να υπερηφανεύονται για τη θέση τους και τις σπουδές τους και να «οικτίρουν» όσους μη δυνάμενοι να περάσουν τις πύλες ενός δημόσιου Πανεπιστημίου (το οποίο θα επιλέγει, φυσικά, τους φοιτητές του!) θα καταφεύγουν στα μαθήματα επί πληρωμή.

Το στοίχημα είναι το δημόσιο Πανεπιστήμιο, αυτό που χρηματοδοτεί ο φορολογούμενος πολίτης, να είναι το καλύτερο. Το μπορεί;
Ο χρήστης aggelos_a δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 14-03-2007, 17:21:   #15
aggelos_a
LaTeamer
 
Το avatar του χρήστη aggelos_a
 
Εγγραφή: Nov 2006
Περιοχή: Los Almyros
Μηνύματα: 1.192
Thanks: 13
Thanked 26 Times in 10 Posts
My Mood:
aggelos_a is on a distinguished roadaggelos_a is on a distinguished roadaggelos_a is on a distinguished road
Προεπιλογή

Eλάτε να δείτε και εδώ μερικές ακόμη foto!
Κώδικας:
http://aggelos-ps.spaces.live.com/?lc=1032
Ο χρήστης aggelos_a δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Bookmarks

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας


Παρόμοια Θέματα
Θέμα Δημιουργός Forum Απαντήσεις Τελευταίο Μήνυμα
Ασχημη ώρα για κλάσιμο.... P@ntelis Web VIDEO POINT !!!!!!!!! 0 27-07-2008 00:37:
¶σχημη βουτιά!!! aggelos_a ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ 0 19-05-2007 15:40:
Επίσκεψη του 1ου Λυκείου Αλμυρού στις Μηλιές Πηλίου. aggelos_a ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ 0 06-03-2007 19:53:
Η άσχημη νύχτα του Καρατζαφέρη ilias ΕΛΛΑΔΑ 0 23-11-2006 00:28:
άσχημη μέρα Stefania ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ 0 17-08-2006 09:45:


Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 03:52:.


Powered and Developed by Lateam.gr
Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.5.1
Lateam