Greek infotainment community

Το Lateam είναι Ε Ν Α Ν Τ Ι Α σε οποιαδήποτε μορφή Π Ε Ι Ρ Α Τ Ε Ι Α Σ
Facebooktwitter
Επιστροφή   Greek infotainment community > ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ > ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Προβληματισμός στις Σχολικές Επιτροπές του Δήμου Αλμυρού

This is a discussion on Προβληματισμός στις Σχολικές Επιτροπές του Δήμου Αλμυρού within the ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ forums, part of the ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ category; Σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων και στο Δήμο Αλμυρού προκαλεί η υποχρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης. Στις πρόσφατες συνεδριάσεις των ...

Νέο Θέμα  Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
Παλιά 28-09-2011, 16:08:   #1
cRc
Think Different..
 
Το avatar του χρήστη cRc
 
Εγγραφή: Jun 2006
Περιοχή: ΑΛΜΥΡΟΣ
Μηνύματα: 4.277
Thanks: 1.784
Thanked 1.341 Times in 846 Posts
My Mood:
cRc is a jewel in the roughcRc is a jewel in the roughcRc is a jewel in the roughcRc is a jewel in the roughcRc is a jewel in the roughcRc is a jewel in the roughcRc is a jewel in the roughcRc is a jewel in the roughcRc is a jewel in the roughcRc is a jewel in the roughcRc is a jewel in the rough
Προεπιλογή Προβληματισμός στις Σχολικές Επιτροπές του Δήμου Αλμυρού

Σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων και στο Δήμο Αλμυρού προκαλεί η υποχρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Στις πρόσφατες συνεδριάσεις των Σχολικών Επιτροπών του Δήμου για την Α'/θμια και τη Β'/θμια εκπαίδευση, εκφράστηκαν έντονοι προβληματισμοί για τη νέα κατάσταση που προκαλούν οι μειωμένες, σχεδόν κατά 50% σε σύγκριση με πέρυσι, δημόσιες δαπάνες για τα λειτουργικά έξοδα.
Αντιμέτωποι α) με την υποχρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης και με καυτά προβλήματα όπως η έλλειψη βιβλίων και β) με τη διεύρυνση της μαθητικής κοινότητας του Δήμου Αλμυρού μετά τη συνένωση με τους υπόλοιπους ΟΤΑ της επαρχίας, είναι τα μέλη των Σχολικών Επιτροπών του Δήμου, που βλέπουν τη φετινή χρονιά ως ένα μεγάλο στοίχημα ανταπόκρισης σε τεράστιες ανάγκες, αλλά με πενιχρά μέσα.
Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο και πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής Α/θμιας Εκπαίδευσης Αλμυρού κ.Κων.Παπαδογιάννη, "για το δεύτερο τετράμηνο του 2011 ο Δήμος Αλμυρού έλαβε για τις λειτουργικές ανάγκες όλων των σχολείων του συνολικά 72.000 ευρώ. Πέρυσι το αντίστοιχο διάστημα, ο Καποδιστριακός Δήμος Αλμυρού, δίχως δηλαδή να συνυπολογίζονται οι Δήμοι Πτελεού και Σούρπης και η Ανάβρα, είχε ενισχυθεί από την Πολιτεία με 98.000 ευρώ. Αφενός δηλαδή προκύπτει μείωση ως προς την κρατική επιχορήγηση του 4μήνου, αφετέρου η μείωση γίνεται μεγαλύτερη αν προσδιοριστεί με βάση το σημερινό αριθμό διδακτηρίων και μαθητών του νέου Δήμου Αλμυρού. Σήμερα έχουμε 24 σχολικά συμβούλια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με 1.550 μαθητές και 8 σχολικά συμβούλια στη δευτεροβάθμια με 1.300 περίπου μαθητές. Τα χρήματα που μας έχουν έρθει είναι λιγότερα, οι ανάγκες περισσότερες. Ήδη τα φωτοτυπικά σε σχολεία παρουσιάζουν βλάβες λόγω της αυξημένης χρήσης από την παραγωγή αντιτύπων που προκαλεί η έλλειψη βιβλίων. Θα είναι μία πολύ δύσκολη χρονιά φέτος".
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Β/θμιας Εκπαίδευσης Αλμυρού και πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Αλμυρού κ.Φώτης Χατζηδητρίου.
"Αν απλά προσθέσουμε τα σχολικά συγκροτήματα, αυτά ανέρχονται σε 24 πρωτοβάθμιας και οκτώ δευτεροβάθμιας, σύνολο 32 σχολεία. Αν αυτά τα σχολεία χρειαστούν έναν τόνο πετρέλαιο το μήνα, μιλάμε για 32 τόνους, δηλαδή για 26.000 περίπου ευρώ με τρέχουσες τιμές του πετρελαίου θέρμανσης. Αν η τιμή του εξισωθεί με του πετρελαίου κίνησης, θα χρειαζόμαστε 48.000 ευρώ το μήνα μόνο για καύσιμα. Φανταστείτε ότι η κρατική ενίσχυση του 4μήνου είναι 72.000 ευρώ για όλες τις λειτουργικές ανάγκες όλων των σχολείων του Δήμου μας. Είναι αδύνατον με τέτοιες χρηματοδότησεις από την Πολιτεία να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες των σχολείων μας", τονίζει ο κ.Χατζηδημητρίου.
Η υποχρηματοδότηση όμως των Δήμων, δεν σχετίζεται μόνο με το ζήτημα της ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης. Συγκροτεί όπως φαίνεται και μια συγκεκριμένη μορφή κοινωνικής πειθάρχησης των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων στους στόχους της κρατικής πολιτικής για την εκπαίδευση. Οι περιορισμένοι πόροι και κυρίως η ανταγωνιστική χρηματοδότηση με βάση συγκεκριμένα κριτήρια (ανταπόκριση σε συγκεκριμένους στόχους μάθησης, "επιτυχημένη" αξιολόγηση, αυξημένες εγγραφές μαθητών κ.λπ.) διαμορφώνουν ένα ασφυκτικό περιβάλλον στην κατεύθυνση κάμψης των συλλογικών αντιστάσεων και της παράλληλης εμπέδωσης επιχειρηματικών αντιστάσεων και της παράλληλης εμπέδωσης επιχειρηματικών συμφερόντων στην παροχή και διεύθυνση του δημόσιου σχολείου. Ταυτόχρονα, προωθείται μια ιδεολογία χαμηλών προσδοκιών γύρω από το τι πρέπει να περιμένει η κοινωνία από το δημόσιο τομέα γενικά, μετρατρέποντας την εκπαίδευση από συλλογικό αγαθό σε ζήτημα ατομικής ευθύνες, σωστών επιλογών και υπεύθυνης ανταπόκρισης στις απαιτήσεις του συστήματος, καθώς στο επίκεντρο των φετινών αλλαγών βρίσκεται η διαχειριστική αυτονομία των σχολικών μονάδων.
Με βάση το μοντέλο αυτό, προϋπολογισμοί, η πρόσληψη προσωπικού και η επιμόρφωσή του θα πρέπει να αποκεντρωθούν άμεσα στο πεδίο του σχολείου ή αντίστοιχα σε συμπλέγματα/ενότητες σχολικών μονάδων ανά περιοχή, προκειμένου να εξασφαλιστεί το κατάλληλο μέγεθος κάθε σχολικής μονάδας καο ο "ορθολογικός" τρόπος χρήσης του εκπαιδευτικού προσωπικού. Προοπτικά, η χρηματοδότηση κάθε σχολείου θα πρέπει να βασίζεται στον αριθμό των εγγραφών του, έτσι ώστε να προωθηθεί ο ανταγωνισμός των σχολείων μεταξύ τους για την προσέλκυση "πελατών", δηλαδή των γονιών και των παιδιών τους. Με αυτό τον τρόπο, τα "καλά" σχολεία με υψηλές αποδόσεις θα αμείβονται με υψηλότερες εγγραφές, άρα και χρηματοδότηση, ενώ τα λιγότερα επιτυχημένα θα υποχρηματοδοτούνται, θα χάνουν εγγραφές, άρα και χρηματοδότηση, ενώ τα λιγότερα επιτυχημένα θα υποχρηματοδοτούνται, θα χάνουν εγγραφές καο προοπτικά θα συγχωνεύονται ή θα καταργούνται. Κεντρική φιγούρα στο νέο αυτό τρόπο οργάνωσης της εκπαίδευσης είναι ο διευθυντής - μάνατζερ που με τις κατάλληλες ικανότητες διοίκησης εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα της κάθε σχολικής μονάδας, αναζητεί επιπρόσθετους πόρους - χορηγίες, διασφαλίζει την πειθαρχία του εκπαιδευτικού προσωπικού στο "επιχειρησιακό πλάνο ανάπτυξης" του σχολείου και προσπαθεί να προσελκύσει "πελάτες" για το σχολείο του.
Η διαχειριστική αυτονομία συνεπώς των σχολικών μονάδων δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την ταξική διαφοροποίηση των σχολείων, την επιβολή του ανταγωνισμού ως βασικής αρχής για την οργάνωση των εκπαιδευτικών πρακτικών και τη διαμόρφωση μιας συγκαλυμμένης εκπαιδευτικής αγοράς που επιβραβεύει τα "επιτυχημένα" σχολεία με αντίσοιχη μαθητική σύνθεση. Η αγορά και το επιχειρηματικό μάνατζμεντ ανάγονται, εν ολίγοις, σε κανονιστικές αρχές ρύθμισης όλου του εκπαιδευτικού συστήματος.


Πηγή: Θεσσαλία
Συντάκτης: Αντώνης Ε. Φωκίδης
__________________

Ο χρήστης cRc δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
The Following User Says Thank You to cRc For This Useful Post:
korn (29-09-2011)
Sponsored Links
Απάντηση στο θέμα

Bookmarks

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας


Παρόμοια Θέματα
Θέμα Δημιουργός Forum Απαντήσεις Τελευταίο Μήνυμα
Τέσσερις προτάσεις για νέο έμβλημα του Δήμου Αλμυρού cRc ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ 0 13-07-2011 02:32:
Ανοιχτή πρόσκληση του Δήμου Αλμυρού για το νέο έμβλημα του Δήμου cRc ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ 0 22-06-2011 10:19:
Προβληματισμός στην ΕΑΣ Αλμυρού cRc ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ 1 27-04-2007 12:23:
Το Εικαστικό Εργαστήρι Δήμου Αλμυρού cRc ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ 0 26-04-2007 09:57:
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ ΔΗΜΟΥ ΑΛΜΥΡΟΥ Smell ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ 0 23-10-2006 00:02:


Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 13:12:.


Powered and Developed by Lateam.gr
Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.5.1
Lateam