This is a discussion on cinema (ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ) within the ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ forums, part of the ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΤΕΧΝΕΣ category; CASINO ROYALE
Σκηνοθεσία: ΜΑΡΤΙΝ ΚΑΜΠΕΛ
Σενάριο: ΙΑΝ ΦΛΕΜΙΝΓΚ
Ηθοποιοί: ΤΖΟΥΝΤΙ ΝΤΕΝΤΣ , ΕΥΑ ΓΚΡΙΝ , ΝΤΑΝΙΕΛ ΓΚΡΕΓΚ , ΤΖΟΝ ΚΛΙΖ ...
Ο Τζέιμς Μποντ, στα πρώτα του βήματα ως πράκτορας 007, με τον ενθουσιασμό της νεότητας, αναλαμβάνει την παρθενική του πραγματική αποστολή στην υπηρεσία της Βρετανικής Αντικατασκοπίας: Είναι αποφασισμένος να αποτρέψει τα σχέδια του υποχθόνιου Λε Σιφρ, χρηματοδότη της παγκόσμιας τρομοκρατίας, και η "χαριστική βολή" για αυτό δεν θα δοθεί μόνο με τα όπλα σε πλήθος συναρπαστικών σκηνών που κόβουν την ανάσα, αλλά και με μία "επιτραπέζια" αναμέτρηση στα σαλόνια του Καζίνο Ρουαγιάλ. Ο Λε Σιφρ ποντάρει στα τυχερά φύλλα τις τράπουλας προκειμένου να καλύψει ένα τεράστιο οικονομικό άνοιγμα που χρωστά σε αδίστακτους δανειστές. Είναι ζήτημα για αυτόν ζωής και θανάτου. Μια παρτίδα πόκερ θα κρίνει τη διαφορά μεταξύ μπλόφας και στρατηγικής, ψυχραιμίας και ευφυίας και ταυτόχρονα ποια χέρια θα αλλάξει το τεράστιο χρηματικό έπαθλο που διακυβεύεται σε κάθε επόμενο φύλλο της τράπουλας. Όμως, η "είδηση" έρχεται από αλλού: μαθαίνουμε για τη γυναίκα που κάνει τον νεαρό Τζέιμς Μποντ να ερωτευτεί βαθιά για πρώτη -ίσως και τελευταία - φορά. Πρόκειται για τη γυναίκα από την οποία ο Μποντ θα γνωρίσει τον έρωτα αλλά και την προδοσία, η οποία θα διαμορφώσει στο εξής και τον χαρακτήρα του στον ακατανίκητο πράκτορα που όλοι θαυμάζουμε...
Σκηνοθεσία: ΚΛΙΝΤ ΙΣΤΓΟΥΝΤ
Σενάριο: ΠΟΛ ΧΑΓΚΙΣ, ΓΟΥΙΛΙΑΜ ΜΠΡΟΙΛΕΣ
Ηθοποιοί: ΠΟΛ ΓΟΥΟΚΕΡ , ΡΑΙΑΝ ΦΕΛΙΠΕ , ΑΝΤΑΜ ΜΠΙΤΣ , ΤΖΕΣΙ ΜΠΡΑΝΤΦΟΡΝΤ , ΚΕΝ ΓΟΥΑΤΑΝΑΜΠΙ
Διάρκεια: 132 λεπτά
Πρεμιέρα: Πέμπτη, 9 Νοεμβρίου 2006
Χρονολογία παραγωγής: 2006
Είδος ταινίας: ΙΣΤΟΡΙΚΗ
Χώρα παραγωγής: ΗΠΑ
Ο πολυβραβευμένος με Όσκαρ Κλιντ Ίστγουντ επιστρέφει, και αυτήν τη φορά αποφασίζει να παρουσιάσει, στη μεγάλη οθόνη, τη φρίκη του πολέμου, μέσα από τη μάχη που εκτυλίχθηκε στο νησί Άιβο Τζίμα μεταξύ Αμερικάνων και Ιαπώνων, κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Το ενδιαφέρον, όμως, στο εγχείρημα αυτό, στρέφεται στην ιδέα του σκηνοθέτη να ασχοληθεί και με τις δύο αντιμαχόμενες πλευρές, εκτενώς. Και αυτό το επιτυγχάνει δημιουργώντας δύο διαφορετικές ταινίες. Η πρώτη έχει τίτλο Flags of Our Fathers και παρουσιάζει την Αμερικανική πλευρά, ενώ η δεύτερη έχει τίτλο Red Sun, Black Sand και εστιάζει στην Ιαπωνική πλευρά. Στην πρώτη ταινία, κεντρικά πρόσωπα είναι οι έξι Αμερικανοί στρατιώτες που ύψωσαν την αμερικανική σημαία στο νησί μετά την τελική μάχη, βοηθώντας έτσι τις Συμμαχικές Δυνάμεις να χρησιμοποιήσουν το Άιβο Τζίμα ως βάση για τις αεροπορικές τους επιδρομές στο Τόκιο.
Πέντε "ιλουστρασιόν" ιστορίες πέντε διαφορετικών ανθρώπων που σιγά-σιγά συναντώνται σε μία. Επιφανειακά και οι πέντε πρωταγωνιστές είναι κοινωνικά πολύ επιτυχημένοι, με πολύ "λαμπερές" καριέρες (Ψυχίατρος, Μάνατζερ, Πολιτικός, Δημοσιογράφος, Ηθοποιός). Όσο όμως προσεγγίζουμε τις αληθινές πτυχές της ζωής τους και τις αδυναμίες τους, γινόμαστε μάρτυρες κωμικών καταστάσεων που απέχουν πολύ από την φανταχτερή εικόνα που οι ήρωες της ταινίες αγωνιούν να συντηρήσουν. Τελικά μερικά πράγματα από κοντά δεν είναι τόσο "ιλουστρασιόν" όσο φαίνονται από απόσταση...
Ένας ισχυρός Ιρλανδός μαφιόζος τοποθετεί έμπιστούς του στο αστυνομικό τμήμα της Μασαχουσέτης. Στόχος του να μαθαίνει τις κινήσεις της αστυνομίας από την πηγή. Ένας από τους νεαρούς γκάνγκστερ σταδιακά ελίσσεται προς την κορυφή του τμήματος, χωρίς να αποκαλυφθεί η πραγματική του ταυτότητα. Προσπαθεί, έτσι, να ανακαλύψει τον πληροφοριοδότη που έχει εισχωρήσει στην οργάνωση του αφεντικού του. Ο πληροφοριοδότης είναι ένας μυστικός πράκτορας της αστυνομίας, ο οποίος είναι στα ίχνη του γκάνγκστερ. Κάποια στιγμή κινδυνεύουν και οι δυο τους να αποκαλυφθούν και η σύγκρουση είναι μοιραία. Η καινούργια δημιουργία του σκηνοθέτη Μάρτιν Σκορτσέζε έχει καταιγιστική δράση και αποτελεί remake του ασιατικού hit με τίτλο "Infernal Affairs".
Ο νεαρός τροχονόμος Ρότζερ, προκειμένου να πάψει να είναι θύμα των άλλων και να κατακτήσει το κορίτσι που αγαπά, αρχίζει να παρακολουθεί μαθήματα …αυτοπεποίθησης. Σκοντάφτει όμως αυτός και οι συμμαθητές του, στις διδακτικές μεθόδους του δασκάλου τους, ο οποίος επιπλέον έχει βάλει στο μάτι το κορίτσι του Ρότζερ.