Greek infotainment community

Το Lateam είναι Ε Ν Α Ν Τ Ι Α σε οποιαδήποτε μορφή Π Ε Ι Ρ Α Τ Ε Ι Α Σ
Facebooktwitter
Επιστροφή   Greek infotainment community > ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΤΕΧΝΕΣ > ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΒΑΚΧΕΣ

This is a discussion on ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΒΑΚΧΕΣ within the ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΝΕΑ forums, part of the ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΤΕΧΝΕΣ category; ΕΜΠΝΕΥΣΗ! ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ! ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ! ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ! ΖΩΝΤΑΝΙΑ! Στις 17/08 ,βρισκόμενος για παραθερισμό στη γενέτειρα μου Ίο,είχα την τύχη να παρακολουθήσω τις "ΒΑΚΧΕΣ" ...

Νέο Θέμα  Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
Παλιά 22-08-2008, 15:57:   #1
Smell
.::HiTecH ManiaC::.
 
Το avatar του χρήστη Smell
 
Εγγραφή: Jun 2006
Περιοχή: Los Almyros
Μηνύματα: 3.400
Thanks: 1.418
Thanked 1.436 Times in 715 Posts
My Mood:
Smell is a glorious beacon of lightSmell is a glorious beacon of lightSmell is a glorious beacon of lightSmell is a glorious beacon of lightSmell is a glorious beacon of lightSmell is a glorious beacon of lightSmell is a glorious beacon of lightSmell is a glorious beacon of lightSmell is a glorious beacon of lightSmell is a glorious beacon of lightSmell is a glorious beacon of light
Προεπιλογή ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΒΑΚΧΕΣ



ΕΜΠΝΕΥΣΗ! ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ! ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ! ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ! ΖΩΝΤΑΝΙΑ!

Στις 17/08 ,βρισκόμενος για παραθερισμό στη γενέτειρα μου Ίο,είχα την τύχη να παρακολουθήσω τις "ΒΑΚΧΕΣ" του Ευριπίδη από το Θεατρικό Σχήμα Λεωνίδα Λοιζίδη. μια εξαιρετική παράσταση που φιλοξενούταν στο Θέατρο «ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ» της Ίου από τον πολιτισμικό οργανισμό του Δήμου του νησιού.
Κυκλοφορώντας στην Αθήνα τους τελευταίους μήνες είχα προσέξει αφίσες της εν λόγω παράστασης σχεδόν παντού...μέσα στα λεωφορεία,σε στάσεις,σε τοίχους,μεχρι και σε κάδους απορριμάτων!!!!Ωστόσο, όσο κι αν είχα προσπαθήσει να μάθω λεπτομέρειες για το που θα ανέβαινε είχε αποβεί μάταιο.Το μόνο που γνώριζα ήταν πως θα παρουσιαζόταν στο εξωτερικό σε παγκόσμια περιοδεία!!!
Δηλαδή μας την διαφημίζουν,ενώ δεν θα ανέβει πουθενά εδώ?Ήμουν ήδη αρνητικά προκατειλημένος,όταν είδα αφίσα στην Χώρα της γεννέτηράς μου Ίου,όταν πήγα για διακοπές!
Εννοείται πως δεν θα έχανα την παράσταση με τίποτα και πήγα ,ήδη με αρνητική προδιάθεση πως σίγουρα δεν θα ανταποκρίνοταν στο τόσο ντόρο που είχε προκαλέσει.
"Όπου ακούς πολλά κεράσια κράτα μικρό καλάθι,δεν λένε?"Έλα,όμως,που έπεσα πέρα για πέρα έξω.....Με το που εισήλθε ο θίασος στην σκηνή και μέχρι το τέλος της παράστασης, δεν ήξερα τι ήταν αυτό που με μάγευε περισσότερο....
Η επική,αλλά συνάμα ατμοσφαιρική μουσική του Δημήτρη Κατή(που εγώ για αρχηγό μέταλ συγκροτήματος τον ήξερα,κι όχι για συνθέτη κλασσικής μουσικής,και για να πώ την αλήθεια όσο χάλια ήταν το συγκροτηματάκι του, τόσο εξαιρετική ήταν η μουσική που έγραψε για τις "ΒΑΚΧΕΣ") με στοιχεία βυζαντινής μουσικής που έδινε ατμόσφαιρα θείας λέιτουργίας?Τα πλούσια κοστούμια της Κυρίας Βολίδη που θύμιζαν αγγέλους και αγίους?Οι ερμηνείες που έκοβαν την ανάσα από τόσο νέες και άπειρες ηθοποιούς,που παρεπιπτόντως οι περισσότερες ερμήνευαν αντρικούς ρόλους!!!???Οι Εντυπωσιακότατες χορογραφίες της Κυρίας Ελβίρας Μπαρτσώκα,παρόλο που ήταν πρώτη φορά που έβλεπα δουλειά της ήταν εξαιρετικές και δουλεμένες στην λεπτομέρεια σε συμπνοια μέ όλο το υπόλοιπο σκηνικό.Ή η πρωτοποριακή σύλληψη και σκηνοθεσία του Κου Λεωνίδα Λοιζίδη που απέδειξε πως μπορεί το ακατόρθωτο?

ΕΜΠΝΕΥΣΗ! ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ! ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ! ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ! ΖΩΝΤΑΝΙΑ!

Θαυμασια η μετάφραση της Κυρίας Θωμαδάκη,το ίδιο πρωτότυπα και ευφάνταστα τα σκηνικά και τα φωτιστικά ευρήματα. Φιλοδοξη ιδεα -πρόταση ,υποστηρίκθηκε στο έπακρο υπό την χαρισματική καθοδήγηση του Λεωνίδα Λοιζίδη σε μία ευρηματικά ευφάνταστη σκηνοθετική γραμμή, δίνοντας υποκριτικά έμφαση στην εκφορά του λόγου και την μετάδωση του συναισθήματος στον θεατή. .Η ατμόσφαιρα κατανυκτικότατη,σε συνδυασμό με όλη την ευλαβικότητα και αίσθηση τελετουργίας που διέκρινε την παράσταση με έκανε να νιώσω,χωρίς υπερβολή, ότι παρακολουθούσα μια αναπαράσταση της «Δευτέρας Παρουσίας» ,και συνάμα καθαρή Αρχαία Τραγωδία! Ελληνικό Θέατρο! Καλλιτέχνες που υποστήριξαν αυτό το είδος με σοβαρότητα,χωρίς οντερνισμούς,ακρότητες και άλλες τέτοιες βλακείες που βλέπουμε συνήθως!
Τα θερμά μου συγχαρητήρια στον Κύριο Λοιζίδη,για την εξαιρετική δουλειά που μας παρουσίασε....Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές που κανένας τους δεν υστερούσε σε σχέση με τον αλλό, εφαρμόζοντας το "ισχύς εν τη ενώσει" για να δώσουν ένα ομοιόμορφα εκπληκτικό καλλιτεχνικό αποτέλεσμα!Τέλος θερμές ευχαριστίες στον Δήμο Ίου για την δυνατότητα που μας έδωσε να ζήσουμε αυτή την εμπειρία σε συνδυασμό με μια υπέροχη βραδιά με αυγουστιάτικη πανσέληνο.
Αναμένουμε την επόμενη δουλειά σας!!

Ιωάννης Κ.
Ιδιωτικός Υπάλληλος, Θεατρόφιλος


. ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΟΣ –ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΘΕΑΤΡΟΥ ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΑΥΡΑΚΑΚΗΣ

Ύστερα από αναμονή μηνών,αλλεπάληλα κύματα διαφήμισης,όργιο φημών και μυστηρίου να πλανάται γύρω από την παράσταση «ΒΑΚΧΕΣ» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία του Κύριου Λεωνίδα Λοιζίδη,υπό την αιγίδα 4 Υπουργείων(!) και με «τρελή» φιλοδοξία να κάνει παγκόσμια περιοδεία ,μου έγινε η τιμή να παρακολουθήσω την εν λόγω παράσταση στην Ιο. Ναι,ήταν τιμή για μένα να είμαι εκεί και ζήσω αυτή την μοναδική εμπειρία ως θεατής στο πανεμορφο θέατρο της Ιου ,που ήταν από κείνες που το θεατρόφιλο κοινό ,δυστυχώς σπάνια έχει την τύχη να ζήσει στην Ελλάδα και πόσο μάλλον παρακολουθώντας ελληνική παραγωγή.
Καταρχάς, θα ξεκινήσω αναφερόμενος στην καινοτομία του Κύριου Λοιζίδη να ερμηνευτούν όλοι οι ρόλοι της Αρχαίας τραγωδίας του Ευριπίδη(συμπεριλαμβανομένου και των αντρικών) από γυναίκες ηθοποιούς.που ήταν και από τους βασικότερους λόγους που, ώς θεατρολόγο, με παρακίνησαν να παρακολουθήσω την εν λόγω εκτέλεση των «ΒΑΚΧΏΝ» και όχι κάποια άλλη από τις υπόλοιπες τρείς(νομίζω) που παρουσιάζονται συγχρόνως από άλλα θεατρικά σχήματα φέτος το καλοκαίρι.Ομολογώ πως δεν το μετάνιωσα..όχι μόνο γιατί η ερμηνεία-άποψη του Κου Λοιζίδη ήταν μια πρόκληση,στην οποία ,κατΆεμέ,βγήκε νικητής,αλλά και γιατί η όλη σκηνοθετική σύλληψη της παράστασης ήταν εξαιρετική απΆτην είσοδο των ηθοποιών ώς την τελευταία ατάκα.Επέλεξε να σκηνοθετήσει τις «ΒΑΚΧΕΣ» με βάση το ενεργειακό θέατρο(ένα ,ίσως όχι τόσο διαδεδομένο,είδος θεάτρου με ρίζες στην Ιαπωνία), αποστασιοποιώντας τους ρόλους και μετατοπίζοντας το κέντρο βάρους της ερμηνείας στην ενέργεια του λόγου και των συναισθημάτων ,μεταφέροντας με μοναδικά δυνατό τρόπο αυτή την ενέργεια στον θεατή,χρησιμοποιώντας πολύ λιτά μέσα.
Η αισθητική σύλληψη και σκηνοθετική γραμμή για το στήσιμο του έργου ,η οποία πιστά και αρμονικά ακολουθήθηκε και αποτυπώθηκε τόσο στα κοστούμια όσο και στην μουσική του έργου ήταν,πολύ εύστοχα και έξυπνα επιλεγμένα , η Βυζαντινή περίοδος. Κι αυτό,όχι μόνο γιατί πρόκειται για ένα βαθιά θρησκευτικό έργο του Ευριπίδη με απίστευτους διαχρονικούς συμβολισμούς,αλλά και γιατί μέρος του κειμένου της συγκεκριμένης αρχαίας τραγωδίας έχει χρησιμοποιηθεί σχεδόν αυτούσιο σε κείμενα της Εκκλησίας.
Οι δέκα νέες και πρωτοεμφανιζόμενες ηθοποιοί που υποδύθηκαν τους απαιτητικούς ρόλους του έργου, ήταν πολυ καλές και ανταποκρίθηκαν επάξια στο δύσκολο και βαρύ φορτίο που τους ανατέθηκε να σηκώσουν.Σίγουρα με αρκετά περιθώρια εξέλιξης αλλά σε πολύ καλό υποκριτικό επίπεδο ,στάθηκαν αντάξιες της εμπιστοσύνης του σκηνοθέτη.
Όλοι οι συντελεστές της παράστασης έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό,ο καθένας στο κομμάτι του,υποστηρίζοντας την σκηνοθετική γραμμή ,συντελώντας έτσι σε ένα άρτιο και αρμονικό αποτέλεσμα.
Ο Λεωνίδας Λοιζίδης είχε να κάνει μία ολοκληρωμένη πρόταση κι αυτο για μένα είναι το σημαντικότερο,γιατί πρέπει επιτέλους σΆαυτό τον χώρο να μάθουμε πως μια καλλιτεχνική δουλεία δεν γίνεται για να γίνει,όπως και η καινοτομία δεν γίνεται για την καινοτομία,χωρίς να υπάρχει αντίστοιχο θεωρητικό υπόβαθρο και αιτιολογία,κι αν εφαλτήριο όλων αυτών δεν είναι να πάνε την τέχνη ένα σκαλί πιό πάνω.
Τέλος θα ήθελα να συγχαρώ και την ελληνική πολιτεία που υποστήριξε την εν λόγω προσπάθεια,παρόλο που δεν το συνηθίζει, και να δηλώσω την πεποίθησή μου πως η επικείμενη περοδεία εκτός Ελλάδος,θα παρουσιάσει μία καλλιτεχνική δουλειά άξια εκπρόσωπο του ποιοτικού ελληνικού θεάτρου στο εξωτερικό.

ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΑΥΡΑΚΑΚΗΣ
ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΟΣ –ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΘΕΑΤΡΟΥ
__________________

Ουδέν ατέκμαρτον, ουδέν τυφλόν.

Ο χρήστης Smell δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Sponsored Links
Απάντηση στο θέμα

Bookmarks

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας


Παρόμοια Θέματα
Θέμα Δημιουργός Forum Απαντήσεις Τελευταίο Μήνυμα
Το στοίχημα του Φιλέα Φογκ και της Θεατρικής Ομάδας Σούρπης στο Βόλο ironitsa ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ 0 25-10-2009 11:39:


Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 09:28:.


Powered and Developed by Lateam.gr
Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.5.1
Lateam