Greek infotainment community

Το Lateam είναι Ε Ν Α Ν Τ Ι Α σε οποιαδήποτε μορφή Π Ε Ι Ρ Α Τ Ε Ι Α Σ
Facebooktwitter
Επιστροφή   Greek infotainment community > Tech Point > ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΝΕΑ-GADGETS

Αφιέρωμα: High Definition

This is a discussion on Αφιέρωμα: High Definition within the ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΝΕΑ-GADGETS forums, part of the Tech Point category; «Ο πόλεμος των Άστρων» γυρίστηκε ψηφιακά. Όπως και ο Λούκας, ο Φίγκις δηλώνει ότι το High Definition είναι ανώτερο από ...

Νέο Θέμα  Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
Παλιά 23-07-2007, 19:33:   #1
antonis
VIP
 
Το avatar του χρήστη antonis
 
Εγγραφή: Jun 2007
Περιοχή: Κόρινθος
Μηνύματα: 1.425
Thanks: 24
Thanked 308 Times in 220 Posts
My Mood:
antonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura aboutantonis has a spectacular aura about
Προεπιλογή Αφιέρωμα: High Definition

«Ο πόλεμος των Άστρων» γυρίστηκε ψηφιακά. Όπως και ο Λούκας, ο Φίγκις δηλώνει ότι το High Definition είναι ανώτερο από τα 35 χιλιοστά. O Τζέϊμς Κάμερον τα ίδια. Στις Κάννες όλο και περισσότερες ταινίες είχαν γυριστεί σε HD. Τι ακριβώς όμως είναι το ψηφιακό σινεμά και σε ποια σημεία υπερέχει ή υστερεί; Αφήνοντας στην άκρη την φορτισμένη ατμόσφαιρα επί του θέματος και την αναπόφευκτη ένταση ανάμεσα σε φίλους και εχθρούς, είναι σίγουρα απαραίτητη περισσότερη πληροφόρηση...

ΓΙΑΤΙ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΕΝΤΟΝΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ;

Σε πρώτη ματιά, ειδικά στην Ευρώπη, το θέμα high definition δεν απασχόλησε έντονα τους περισσότερους broadcasters. Τι κι αν σε ΗΠΑ, Αυστραλία και Ιαπωνία έχει γίνει αποδεκτό ως η καλύτερη ποιότητα σύλληψης υλικού; Αφού δεν υπάρχει παντού μετάδοση σε High Definition;

Σύμφωνα με τον Andy King, μέλος της ομάδας μελετών του BBC, ο οργανισμός έκανε μια ενδιαφέρουσα οικονομική μελέτη επί του θέματος για να αποφασίσει αν πρέπει να μεταφέρει όλη την παραγωγή σειρών του σε αυτό το format. Χρησιμοποιώντας τα δικά του standard το High Definition αποδείχτηκε πολύ πιο φτηνό (τουλάχιστον 20%) από την μέθοδο που χρησιμοποιούσε μέχρι τότε (γύρισμα στα 16 χιλιοστά και επεξεργασία σε DigiBeta.) Σημαντικό είναι βέβαια το γεγονός ότι η ποιότητα είναι αισθητά καλύτερη. Απολύτως όμως απαραίτητο εμφανίζεται το HD όταν η παραγωγή επιθυμεί να γίνει εξαγώγιμο προϊόν αφού μεγάλες και σημαντικές αγορές πλέον το θεωρούν de facto standard.

Η πιο απλή δηλαδή απάντηση στο ερώτημα "γιατί να επενδύσω σε HD" είναι ότι αποτελεί την ψηλότερη δυνατή ποιότητα σύλληψης υλικού. Είτε αυτό πρόκειται να γίνει τηλεοπτική μετάδοση, DVD ή οτιδήποτε άλλο στο μέλλον, η πιο ασφαλής επιλογή είναι να έχουμε την ψηλότερη δυνατή ανάλυση. Αυτό φαίνεται ιδιαίτερα έντονα στην στροφή των παραγωγών σε όσα συμβάντα (συναυλίες, γεγονότα) έχουν κάποια έννοια ιστορικότητας.

Η NASA εδώ και μερικά χρόνια καταγράφει όλα τα υλικά της σε High Definition. Τελικά το ερώτημα γίνεται "γιατί να μην είναι όλες μας οι παραγωγές σε High Definition;" και το μόνο αντεπιχείρημα είναι το θέμα του κόστους. Αλλά οποιαδήποτε παραγωγή που διεκδικεί πρόσβαση στην διεθνή αγορά, ιδιαίτερα σε ΗΠΑ, Αυστραλία και Άπω Ανατολή πολύ συχνά δεν έχει άλλη επιλογή. Ο μόνος άλλος τρόπος είναι η μετατροπή για παράδειγμα από Digibeta σε HD. Το BBC αυτή τη στιγμή ετοιμάζει μια εκατοντάδα παλαιότερες εκπομπές για μια τέτοια επεξεργασία. Ακόμα πιο σημαντικό όμως για οποιονδήποτε παραγωγό περιεχομένου είναι το γεγονός ότι αν αύριο ένα κρατικό κανάλι αρχίσει να ζητά υλικό σε HD σήμερα, θα έπρεπε να είχαν αρχίσει να παράγουν σε HD πριν τουλάχιστον 18 μήνες. Δηλαδή όταν αποφασίζουμε σε τι format θα γίνει μια παραγωγή, πρέπει να λάβουμε υπόψη τις πιθανές χρήσεις, τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα.

Ανάλυση του High Definition:

Για να τα βάλουμε σε κάποια τάξη τα πράγματα, ένα κινηματογραφικό καρέ
γίνεται scan σε ανάλυση 2048 x 1536, αλλά στην τελική του εμφάνιση σε
widescreen (ΗΠΑ) είναι μόλις 1.8Κ δηλαδή μικρότερη ανάλυση
από το High Definition!



Συνοπτικά:

1.33 Full camera aperture 2048 X 1536

1.37 Academy Full Frame 1828 X 1332

1.85 Wide Screen (American) 1828 X 988

1.66 Wide Screen (European)1828 X 1102

Γιατί ακόμα 24 καρέ το δευτερόλεπτο;

Σε όλους τους κινηματογράφους οι ταινίες περνάνε από τις συσκευές προβολής σε αυτή την ταχύτητα λόγω... ήχου! Από την δεκαετία του ’20 όταν άρχισαν οι ταινίες με ήχο, επιλέχθηκε αυτή η ταχύτητα γιατί οτιδήποτε πιο αργό δεν είχε ικανοποιητικά ηχητικά αποτελέσματα. Πιο πριν οι ταχύτητες λήψης και προβολής ήταν πιο αργές, οπότε η αύξηση της ταχύτητας για τον ήχο είχε και ως αποτέλεσμα και την βελτίωση της εικόνας.

Για να μην τρεμοπαίζει η εικόνα βέβαια, το μηχανικό κλείστρο ουσιαστικά μας δείχνει κάθε καρέ δύο φορές, άρα κανονικά η ταχύτητα που βλέπουμε στο σινεμά θα έπρεπε να λέγετε 48 καρέ. Παρά όλους όμως τους περιορισμούς το έχουμε πια συνηθίσει. Σε γρήγορες κινήσεις της κάμερας ζαλιζόμαστε και οι ρόδες που γυρνάνε, φαίνονται σαν να πηγαίνουν ανάποδα. Κι όμως το έχουμε δεχτεί σαν φυσιολογικό πια. Η εξυπνάδα με την οποία έχουν χειριστεί αυτόν τον περιορισμό οι διάσημοι σκηνοθέτες του τελευταίου αιώνα μας έχει μαγέψει ώστε να μην ρωτάμε αν και γιατί μπορεί να υπάρχει κάποιο καλύτερο σε ποιότητα μέσο οπτικής επικοινωνίας.

Ουσιαστικά δεν υπάρχει λόγος πια να γίνεται η συζήτηση καθότι οι κάμερες High Definition οι οποίες είναι συμβατές με το standard ITU-R BT 709-3, μπορούν να χειριστούν οτιδήποτε από 60, 50, 30, 25 ή και 24 καρέ το δευτερόλεπτο, όπως και τα 60i & 50i. Άρα οποιοσδήποτε στον κόσμο με μια τέτοια κάμερα μπορεί να παράγει πρόγραμμα ή ταινία για οποιονδήποτε άλλο.

6 καλοί λόγοι για High Definition:

1. Άμεση προεπισκόπηση του τελικού αποτελέσματος. Ο διευθυντής φωτογραφίας δεν χρειάζεται να μαντέψει τι θα του γυρίσει από τα dailies, ούτε να προσεύχεται στην ικανότητα του telecine. Βλέπει και ρυθμίζει σχεδόν αυτό που θα δει και ο θεατής.

2. Λιγότερα “cut”. Χωρίς να διακόπτονται τα γυρίσματα για αλλαγές μπομπίνας, ο σκηνοθέτης μπορεί να επικεντρωθεί στην ουσία και τις ερμηνείες. Επίσης για πρώτη φορά μπορούν να γίνουν υποβρύχια ή εναέρια γυρίσματα τα οποία στο παρελθόν περιορίζονταν από το γεγονός ότι μιας και έκλεινε αεροστεγώς η θήκη της κάμερας και γύριζε το φιλμ δεν προλάβαινε ο κάμεραμαν να φτάσει όσο βαθιά ή ψηλά χρειαζόταν!

3. Πιο ευέλικτες κάμερες. Ειδικά η μικρές DV έχουν ανοίξει καινούργιους ορίζοντες για τους κινηματογραφιστές. Η ουσία όμως βρίσκεται στο γεγονός ότι πλέον η συσκευή που συλλαμβάνει την εικόνα (φακός και CCD) και αυτή που την καταγράφει (κασέτα ή σκληροί δίσκοι) δεν χρειάζεται να είναι στην ίδια συσκευή! Δηλαδή θα μπορεί σύντομα ένας σκηνοθέτης να έχει ακόμα και κρυφές κάμερες στα ρούχα των ηθοποιών ίσως με ποιότητα High Definition!

4. Αμιγώς ψηφιακή επεξεργασία. Δεν υπάρχει σχεδόν έργο πλέον που να μην υφίσταται κάποιου είδους επεξεργασία σε υπολογιστή. Ακόμα κι αν δεν γίνει το μοντάζ σε υπολογιστή ή τα εφέ και η σύνθεση εικόνας, ακόμα και η χρωματική επεξεργασία γίνεται όλο και πιο συχνά ψηφιακά. Γιατί λοιπόν να χάνετε χρόνο, χρήματα και ποιότητα σε κάθε μετατροπή;

5. Χαμηλότερα κόστη ασφάλισης. Είναι εξαιρετικά εύκολο (και φτηνό) να γίνει ακριβές αντίγραφο της κασέτας HD. Όταν ο Λούκας γύριζε πλάνα στην έρημο, έστελνε ένα αντίγραφο στο τέλος των γυρισμάτων κάθε μέρα στις ΗΠΑ. Αν είχε ταινία σε φίλμ δεν θα κοιμόταν καθόλου καλά μέχρι να έφταναν τα υλικά του σώα και αβλαβή και χωρίς παραμορφώσεις.Οποιαδήποτε δε βλάβη στο αρχικό υλικό θα καθιστούσε απαραίτητη ακόμα και την επιστροφή ολόκληρου του συνεργείου στην έρημο και τεράστια έξοδα!

6. Ψηφιακή προβολή. Όχι μόνο χωρίς γρατσουνιές, λάθη, κοψίματα και μπαλώματα ακόμα και στην χιλιοστή προβολή, αλλά και ακριβώς όπως το είδε ο δημιουργός του έργου κατά την επεξεργασία (εφόσον είχε και αυτός ψηφιακό προβολέα στην σουίτα του, που μάλλον είχε...). Είναι σαφές ότι όλη η κινηματογραφική βιομηχανία σε τέτοια διανομή κοιτάει στο μέλλον.


"High" definition αποκαλούσαμε:
Χρονιά Γραμμές

1926 30
1936 405
1945 819 (Γαλλία)
1967 625
1980 1125
1988 1250 (Ευρώπη)
1996 1080 (Υπόλοιποι)

Κόκκος: αντίστοιχος του φιλμ 70mm
Ανάλυση: αντίστοιχη φιλμ 35mm
Ο χρήστης antonis δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Sponsored Links
Παλιά 01-10-2007, 01:22:   #2
No_Sense
LaTeamer
 
Εγγραφή: Mar 2007
Περιοχή: Los Almyros
Μηνύματα: 12
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
No_Sense is an unknown quantity at this point
Προεπιλογή

Πολύ Καλή Δουλειά Μπράβο!
Ο χρήστης No_Sense δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα

Bookmarks

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας


Παρόμοια Θέματα
Θέμα Δημιουργός Forum Απαντήσεις Τελευταίο Μήνυμα
High Definition TV: Το τηλεοπτικό… θησαυροφυλάκιο Smell ΕΠΙΓΕΙΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ - ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ 0 17-03-2010 10:46:
Πυρκαγιά εν πλω στο High Speed 5 LATEAM RSS NEWS 0 10-04-2009 11:40:
High Life TV: (Hotbird 8) LATEAM RSS SATNEWS 0 15-01-2009 18:41:
Δείτε High Definition με το πακέτο της Humax ilias ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΑ ΝΕΑ 0 30-11-2007 16:36:
High tech απομόνωση cRc ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΝΕΑ-GADGETS 0 23-08-2006 01:17:


Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 23:08:.


Powered and Developed by Lateam.gr
Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.5.1
Lateam