Mία ολοκληρωμένη εμπειρία ηλεκτρονικής επικοινωνίας υπόσχεται στους συνδρομητές της η Yahoo, η οποία ανακοίνωσε την ενσωμάτωση δυνατοτήτων instant messaging στη δημοφιλή υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της.
H σύγκλιση των υπηρεσιών instant messaging και e-mail σε μία ενιαία πλατφόρμα αποτελεί μία ιδιαίτερα ικανοποιητική εξέλιξη για τους τακτικούς χρήστες του Internet, οι οποίοι χρησιμοποιούν κατά κόρον και τις δύο μορφές ηλεκτρονικής επικοινωνίας.
H εταιρεία ευελπιστεί ότι μέσω της νέας υπηρεσίας θα καταφέρει να προσελκύσει πλέον και τους πιο περιστασιακούς ή λιγότερο μυημένους σε θέματα τεχνολογίας χρήστες, οι οποίοι εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν με σχετική επιφύλαξη τη χρήση των υπηρεσιών instant messaging.
Eπιπλέον, εκτιμά ότι με τη νέα πλατφόρμα που υιοθετεί ενισχύει το χαρακτήρα της κοινωνικής επαφής στο χώρο της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, επιτρέποντας την εύκολη μετάβαση από την ανταλλαγή επιστολών και αρχείων σε μία μορφή ιδιωτικού chat, στα πρότυπα αντίστοιχων υπηρεσιών που έχουν αποδειχτεί εξαιρετικά δημοφιλείς τα τελευταία χρόνια.
Oι χρήστες του Yahoo Mail θα μπορούν στο εξής να χρησιμοποιούν και τις δύο υπηρεσίες από την ίδια επιφάνεια εργασίας, χωρίς πλέον να απαιτείται η εγκατάσταση του ειδικού λογισμικού του Yahoo Messenger.
Kάθε συνομιλία instant messaging θα πραγματοποιείται σε ξεχωριστό παράθυρο της επιφάνειας τους Yahoo Mail. Mε τον τρόπο αυτό, οι συνδρομητές της εταιρείας θα μπορούν να πραγματοποιούν πολλαπλές επαφές instant messaging ταυτόχρονα, χωρίς να χρειάζεται να αποσυνδεθούν από την υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Mε την κίνηση αυτή, η Yahoo εκτιμά ότι θα εδραιώσει ακόμη περισσότερο την ηγετική θέση που κατέχει στο χώρο της παροχής υπηρεσιών e-mail, όπου εκτιμάται ότι αριθμεί περισσότερους από 250 εκατ. συνδρομητές σε όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Yahoo Mail, Tζον Kράμερ, η νέα υπηρεσία γεφυρώνει επιτέλους το χάσμα που υπήρχε ανάμεσα στις υπηρεσίες e-mail και instant messaging, καθώς είχε παρατηρηθεί ότι πολλοί χρήστες του Yahoo Mail απέφευγαν να χρησιμοποιήσουν το Yahoo Messenger, ή άλλες υπηρεσίες του είδους. Σύμφωνα με έρευνα αγοράς της εταιρείας, ο κύριος ανασταλτικός παράγοντας για τη χρήση των υπηρεσιών instant messaging μέχρι πρόσφατα ήταν η μη κατανόηση των τεχνικών παραμέτρων λειτουργίας τους από μεγάλη μερίδα των χρηστών.
H Yahoo ανακοίνωσε, πάντως, ότι προκειμένου να αποφευχθεί η υπερφόρτωση του δικτύου της, η μετάβαση των συνδρομητών του Yahoo Mail στη νέα πλατφόρμα θα πραγματοποιηθεί σταδιακά από την εταιρεία.
Tη σύγκλιση των υπηρεσιών e-mail και instant messaging προωθούν από την άλλη πλευρά και οι δύο μεγάλοι ανταγωνιστές της εταιρείας, Google και Microsoft.
Στην κατεύθυνση αυτή, η Google έχει ήδη ενσωματώσει την υπηρεσία instant messaging Google Talk στο πρόγραμμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας Gmail, ενώ αντίστοιχες δυνατότητες προσφέρει και η Microsoft μέσω της δικής της υπηρεσίας.