Ζούμε σε μια εποχή που εκτιμάται ότι μέχρι το 2030 το 60% του πληθυσμού της γης, με άλλα λόγια, περίπου 8 δισεκατομμύρια άνθρωποι, θα ζουν συγκεντρωμένοι σε αστικές περιοχές, πρόβλεψη που δεν αποτελεί καλό οιωνό για τις δημόσεις υποδομές των μεγάλων αστικών κέντρων, που ήδη δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στην αυξανόμενη κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Έχοντας ως προοπτική την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων στις πόλεις του μέλλοντος, η General Motors (GM) και ο στρατηγικός εταίρος της, Shanghai Automotive Industry (SAIC) σχεδίασαν και υλοποίησαν την ιδέα ενός ευέλικτου δίτροχου, διθέσιου οχήματος, το οποίο διαθέτει 2 τιμόνια και κινείται με ηλεκτροκινητήρες.
Η πλατφόρμα οδήγησης και ελέγχου του οχήματος αποτελεί εξέλιξη της PUMA, που εξελίχθηκε από την εταιρεία Segway, ενώ η κινητήρια δύναμη του παρέχεται από μπαταρίες λιθίου. Μάλιστα, η επαναφόρτιση μπορεί να πραγματοποιηθεί ακόμη και μέσω μιας συμβατικής πρίζας τοίχου, η οποία δίνει τη δυνατότητα κίνησης για τουλάχιστον 40 χιλιόμετρα έπειτα από κάθε πλήρη φόρτιση.
Συνδυάζοντας τις τεχνολογίες του Global Positioning System (GPS) και αισθητήρες που υπολογίζουν την ακριβή απόσταση ανάμεσα στα γύρω οχήματα και ενημερώνουν ασύρματα την ακριβή θέση των υπόλοιπων οχημάτων στην περιοχή, το Xiao διαθέτει τη δυνατότητα για αυτόματη οδήγηση χωρίς καμία παρέμβαση του οδηγού.
Η αυτόνομη ικανότητα λειτουργίας του οχήματος προσφέρει την υπόσχεση για μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, επιτρέποντας στο Xiao να επιλέγει αυτόματα την γρηγορότερη διαδρομή που βασίζεται σε πραγματικό χρόνο συνεχούς ροής κυκλοφοριακών πληροφοριών που λαμβάνει και επεξεργάζεται από τα άλλα οχήματα.
Επιπλέον, εκμεταλλευόμενο την ασύρματη αλληλοπληροφόρηση των αυτοκινήτων, το Xiao προσφέρει την εν κινήσει δυνατότητα επικοινωνίας με συγγενείς, φίλους ή συνεργάτες μέσω ενός συστήματος "κοινωνικής δικτύωσης οχημάτων".