Greek infotainment community

Το Lateam είναι Ε Ν Α Ν Τ Ι Α σε οποιαδήποτε μορφή Π Ε Ι Ρ Α Τ Ε Ι Α Σ
Facebooktwitter
Επιστροφή   Greek infotainment community > ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΤΕΧΝΕΣ > ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ > Αρχείο

ΤΙ ΠΑΙΖΕΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜ 8/1/2009-14/1/2009

This is a discussion on ΤΙ ΠΑΙΖΕΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜ 8/1/2009-14/1/2009 within the Αρχείο forums, part of the ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ category; ΣΦΡΑΓΙΣΜΕΝΑ ΧΕΙΛΗ THE READER του Στήβεν Ντάλντρι με τους Κέιτ Γουίνσλετ, Ραλφ Φάινς Υπόθεση: Στη μεταπολεμική Γερμανία, ο δεκαπεντάχρονος Μάικλ ...

Νέο Θέμα  Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
Παλιά 08-01-2009, 00:54:   #1
zoumzoum
LaTeamer
 
Το avatar του χρήστη zoumzoum
 
Εγγραφή: Dec 2008
Μηνύματα: 984
Thanks: 21
Thanked 436 Times in 242 Posts
zoumzoum is on a distinguished roadzoumzoum is on a distinguished roadzoumzoum is on a distinguished roadzoumzoum is on a distinguished road
Προεπιλογή ΤΙ ΠΑΙΖΕΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜ 8/1/2009-14/1/2009




ΣΦΡΑΓΙΣΜΕΝΑ ΧΕΙΛΗ
THE READER

του Στήβεν Ντάλντρι
με τους Κέιτ Γουίνσλετ, Ραλφ Φάινς

Υπόθεση: Στη μεταπολεμική Γερμανία, ο δεκαπεντάχρονος Μάικλ Μπεργκ ερωτεύεται την Χάνα, μια γυναίκα με τα διπλά του χρόνια. Μεταξύ τους γεννιέται μια μυστική ερωτική σχέση. Κάποια στιγμή η Χάνα εξαφανίζεται και ο Μάικλ πληγώνεται. Οκτώ χρόνια αργότερα, ως φοιτητής νομικής, παρακολουθεί μια δίκη για τα εγκλήματα των Ναζί και ανακαλύπτει σοκαρισμένος ότι κατηγορούμενη είναι η Χάνα. Καθώς, με την εξέταση, έρχεται στην επιφάνεια το παρελθόν της, ο Μάικλ ανακαλύπτει ένα μυστικό που θα επηρεάσει τις ζωές και των δύο για πάντα…

Πρωταγωνιστούν: Kate Winslet, Ralph Fiennes, Alexandra Maria Lara, Bruno Ganz
Σκηνοθεσία Stephen Daldry
Σενάριο David Hare, Bernhard Schlink (μυθιστόρημα)
Χρονολογία παραγωγής 2008
Χώρα παραγωγής ΗΠΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Γλώσσα ΑΓΓΛΙΚΑ
Διάρκεια 123
Εικόνα ΕΓΧΡΩΜΗ
Είδος ταινίας ΔΡΑΜΑ, ΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ, ΕΠΟΧΗΣ, ΘΡΙΛΕΡ

*********************************************




APPALOOSA

του Εντ Χάρις
με τους Εντ Χάρις, Βίγκο Μόρτενσεν, Ρενέ Ζελβέγκερ, Τζέρεμι Άιρονς

Υπόθεση: Η ταινία "Appaloosa" μας μεταφέρει στη Δύση του Νιου Μέξικο του 1882, όπου παρακολουθούμε τη ζωή του σερίφη Βέρτζιλ Κόουλ (Χάρις) και του βοηθού και συνεργάτη του Έβερετ Χιτς (Μόρτενσεν), γνωστών ειρηνοποιών στις άναρχες πόλεις που ξεπηδούν στην αδάμαστη ύπαιθρο. Στη μικρή κοινότητα μεταλλευτών της Απαλούζα, ένας αδίστακτος, ισχυρός ιδιοκτήτης ράντσου, ο Ράνταλ Μπραγκ (Άιρονς) έχει αφήσει την ομάδα παρανόμων του να φέρει το χάος στην μικρή πόλη. Μετά την εν ψυχρώ δολοφονία του σερίφη της Απαλούζα, ο Κόουλ και ο Χιτς αναλαμβάνουν να φέρουν τον δράστη ενώπιον της δικαιοσύνης. Κι ενώ πασχίζουν να αποκαταστήσουν την έννομη τάξη και να επιβληθούν στην πόλη χρησιμοποιώντας την τόλμη και τα όπλα τους, ο Κόουλ και ο Χιτς θα γνωρίσουν την προκλητική νεοφερμένη Άλισον Φρεντς (Ζελβέγκερ), οι αντισυμβατικοί τρόποι της οποίας απειλούν τόσο την πρόοδό τους, αλλά και την από δεκαετίας συνεργασία τους.


Πρωταγωνιστούν:

Ed Harris ... Virgil Cole
Viggo Mortensen ... Everett Hitch
Renee Zellweger ... Allison French
Jeremy Irons ... Randall Bragg
Timothy Spall ... Phil Olson
Lance Henriksen ... Ring Shelton
Tom Bower ... Abner Raines
James Gammon ... Earl May
Robert Jauregui ... Marshall Jack Bell
Ariadna Gil ... Katie
Timothy V. Murphy ... Vince
Luce Rains ... Dean
James Tarwater ... Chalk
Boyd Kestner ... Bronc
Gabriel Marantz ... Joe Whittfield
Benjamin Rosenshein ... Town Boy
Cerris Morgan-Moyer ... Tilda
Erik J. Bockemeier ... Fat Wallis
Freddie Hice ... Bragg's Third Man
Neil Summers ... Bragg's Fourth Man
Tim Carroll ... Wagon Driver
Bounthanh Xaynhachack ... Chin
Art Usher ... Clerk
Clark Sanchez ... Tearmster
Cliff Gravel ... Barber
Mike Watson ... Night Rider
Rex Linn ... Sheriff Clyde Stringer
Corby Griesenbeck ... Charlie Tewksbury
Adam Nelson ... Mackie Shelton
Bob L. Harris ... Judge Elias Callison
Daniel Parker ... Mueller
Ed Pennybacker ... Conductor
Alvin William 'Dutch' Lunak ... Sharps
Martin Connelly ... Apache Elder
Danny Edmo ... Young Brave
Argos MacCallum ... Beauville Sheriff Russell
Cynthia Huerta ... Mexican Woman
Girard Swan ... Bragg's Man
Aidan Vitela ... Goat Herder
Nancy Ann Hibbs ... Doctor's Wife (uncredited)
J. Nathan Simmons ... Ranchhand #3 (uncredited)


ΚΡΙΤΙΚΕΣ



Γουέστερν στους γνώριμους κλασικούς κώδικες, της παλιάς καλής εποχής. Ο Έντ Χάρις κλείνει το μάτι νοσταλγικά, στην εποχή όπου οι λογαριασμοί ξεκαθαρίζονταν με τα όπλα. Στην Άγρια Δύση ο νόμος του Σερίφη, είναι ο Νόμος των πόλεων-κρατών. Η Εξουσία αδειοδοτείται από τη Δικαιοσύνη να εκτελεί κυριολεκτικά. Όμως ακόμα και αυτή η βία, του φαρ-ουέστ, πόσο μπορεί να "μαλακώσει" κάτω από μία γυναικεία προοπτική, μόλις ο έρωτας χτυπήσει την πόρτα του κεντρικού ήρωα; Τι αντιστάσεις έχει; Θα την στηρίξει; Στα διλήμματα απαντάνε εναλλάξ, η ηγετική φυσιογνωμία του Εντ και του σιωπηλού πιστού του φίλου, Βίγκο.

Χωρίς, να προσθέτει ανανεώσιμα φορμαλιστικά στοιχεία και απίστευτες σεναριακές ανατροπές, η ιστορία που βασίζεται στο ομώνυμο καλογραμμένο, βιβλίο του Ρόμπερτ Μπι Πάρκερ, αναφέρεται σε δυο φίλους που προσλαμβάνονται, για να προστατέψουν τους κατοίκους μιας πόλης από έναν παράνομο γαιοκτήμονα, το 1882.

Ένα τρίγωνο από αρσενικά. Το οποίο θα γίνει κουαρτέτο με την είσοδο μιας γυναίκας.

Ο πρώτος κύριος χαρακτήρας είναι ο σερίφης, ο Εντ Χάρις.
Ο δεύτερος, ο βοηθός του Σερίφη, Βίγκο Μόρτενσεν
Τρίτος σημαντικός χαρακτήρας ο Τζερεμι Άιρονς, ο κακός.
Ο τέταρτος χαρακτήρας, είναι γυναίκα, η Ρενέ Ζελβέγκερ

Το σκηνικό έχει στηθεί ανάμεσά τους και η πλοκή εξελίσστεαι σε λεπτές ισορροπίες από τις συμμαχίες που διαμορφώνονται. Οι δύο πρώτοι, είναι τα αυτιά και τα μάτια του νόμου, μισθοφόροι της εξουσίας. Ο τρίτος είναι η απειλή στο σύστημα. Ο τέταρτος είναι το κλειδί. Η γυναίκα αποδεικνύεται, ένα εκκρεμές με απρόβλεπτη φορά. Με ομορφιά και θηλυκή πανουργία, πηγαίνει με τον εκάστοτε αρχηγό του "κοπαδιού". Δεξιά και αριστερά. Όπου τη συμφέρει.

Ο κεντρικός άξονας γύρω από τον οποίο ξετυλίγεται το κουβάρι της ιστορίας μας, ο Σερίφης Βέρτζιλ Κόουλ, είναι ένα ισχυρός άνδρας και γρήγορος πιστολέρο, και τελικά αρκετά ευαίσθητος στην ισορροπία της λεπτής γραμμής που τον αναδεικνύει σε μάχιμο πρωταγωνιστή. Γιατί έχει καρδιά. Συγχωρεί .

Αυτό που μου έκανε εντύπωση, είναι το δέσιμο αυτών των χαρακτήρων. Επίσης, η οπτική των ειρηνοποιών στην αδάμαστη αυτή κοινότητα. Η οποία προσπαθεί να επιβάλλει την τάξη, από το χάος των παρανόμων. Και που δε διστάζει να σκοτώσει προκειμένου να εφαρμόσει το νόμο. Τη γνωστή θεωρία της αναγκαιότητας "μη χείρον βέλτιστον".

Και πάνω απ' όλα αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι η περίφημη τιμή και συντροφικότητα που αναδεικνύεται από τις σχέσεις των δύο πρώτων ηρώων, που είναι ταυτόχρονα και φίλοι. Με την τόλμη, το ρίσκο που παίρνουν σε κάθε επιχείρηση και τελικά την αδιαφορία για τον φόβο και τον θάνατο, χαρακτηρίζονται από έναν πρωτόγνωρο αλληλοσεβασμό, έναν γενναιόδωρο αλτρουισμό και μια αμοιβαία ειλικρίνεια πάνω σε μια παραδοσιακή σχέση αντρικής φιλίας. Ο ένας συμπληρώνει τον άλλο, καταλαβαίνει τις ανάγκες του χωρίς να εκμεταλεύεται οποιαδήποτε αδυναμία ή ευκαιρία παρουσιαστεί. Όπως όταν η Άλισον (Ρενέ Ζελβέγκερ) τα "ρίχνει" στον βοηθό του Σερίφη Έβερετ Χίτς (Βίγκο Μόρτενσεν).

Η επιρροή της τελευταίας στον Βέρτζιλ Κόουλ (Εντ Χάρις) είναι καταλυτική. Το κλειδί της εξέλιξης. Μένει να δούμε πως θα αντιδράσει ο ήρωάς μας, που οι μόνες σχέσεις που είχε στο παρελθόν ήταν με πόρνες και μια Ινδιάνα. Ποτέ με μια καλλιεργημένη αλλά φτωχή, κυρία όπως η γοητευτική χήρα Άλισον.

Τέλος η προσωπικότητα του Τζέρεμι Άιρονς που υποδύεται τον ντόπιο ιδιοκτήτη ράντσου, Ράνταλ Μπραγκ, ένας άνθρωπος που έχει συνηθίσει να δρα εκτός και υπεράνω νόμου, είναι το δεύτερο κλειδί και ενδιαφέρον της υπόθεσης. Από τη μια το ενδιαφέρον μας για τη σχέση του Σερίφη με την Άλισον κι από την άλλη το κυνήγι του παράνομου Μπραγκ. Στο τέλος, μάλιστα αποκτά ενδιαφέρον και μια ανομολόγητη πιθανή σχέση του Μπραγκ με την Άλισον, παρά την απαγωγή της. Εξηγήσαμε τον δισυπόστατο και ασταθή χαρακτήρα της, όπου "φυσάει" ο άνεμος. Παρ' όλα αυτά η ηθική της υποτάσσεται στον νικητή, τον Βέρτζιλ, που τον ακολουθεί πιστά.

Βλέπουμε ακόμη πως σε κάποια πράγματα, υπήρχε αρκετή ευγένεια ενώ σε κάποια άλλα, υπήρχε περισσότερη τσαμπουκάς. Ο Έντ δε δικαιολογεί τη βία που συνεπάγεται η δουλειά των κεντρικών ηρώων, αλλά τη χρησιμοποεί ως αναγκαίο κακό. Επίσης οι χαρακτήρες του είναι προσγειωμένοι, γήινοι, χωρίς ηρωικές διαστάσεις και αλάνθαστες επιλογές. Πονάνε, τρυματίζονται υποφέρουν αλλά βγαίνουν νικητές...

Συνοπτικά, παρακολουθούμε την ανθρώπινη φύση να υπαγορεύει την αντίδραση από την συμπεριφορά της σε μια σειρά πειστικών γεγονότων. Η φιλία, η πίστη και η προδοσία σαν θέματα εξακολουθούν να είναι πολύ επίκαιρα και σήμερα. Επίσης, θαυμάσαμε στην ταινία, τα πειστικά σκηνικά της πόλης, του σαλούν, της σκόνης της ερήμου και τα κοστούμια εποχής, όλα φωτογραφημένα εξαιρετικά, κάτω από ένα πάλλευκο φως. Γιατι η ταινία απεικονίζει τον τρόπο ζωής, τους φόβους, τη συμπεριφορά, χωρίς κριτική ματιά, αλλά ικανά για να ζυγίσει κανείς τα θετικά και αρνητικά των πρωταγωνιστών. Την κριτική απέναντι στις καταστάσεις την κανει ο τελικός θεατής. Αυτός ταυτίζεται. Αυτός συμμετέχει ενεργά.

Μετά τα περσινά ρεβιζιονιστικά γουέστερν, άλλο ένα αυτή τη φορά αυθεντικό στους κώδικες ανάπτυξης, προστίθεται στην εμπειρία μας, για φέτος, που αξίζει να δείτε.

*******************************************




ΧΙΟΝΙ
SNIJEG / SNOW

της Αΐντα Μπέγκιτς
με τους Ζάνα Μαργιάνοβιτς, Γιάσνα Μπερί

Υπόθεση: Βοσνία 1997. Στο κατεστραμμένο από τον πόλεμο χωριό Σλάβνο ζουν τέσσερις νέες και δύο ηλικιωμένες γυναίκες, τέσσερα μικρά κορίτσια, ένας ηλικιωμένος άντρας κι ένα μικρό αγόρι. Τα μέλη των οικογενειών τους έχουν σκοτωθεί και οι σοροί τους δεν έχουν βρεθεί. Ζώντας με τις αναμνήσεις των αγαπημένων τους προσώπων, οι γυναίκες δημιούργησαν έναν ιδιαίτερο κόσμο, μέσα στον οποίο οι απόντες είναι εντούτοις παρόντες. Προσπαθώντας να κρατηθούν στη ζωή και να κρατήσουν ζωντανές τις αναμνήσεις και τα όνειρά τους, έπλασαν έναν ονειρικό τόπο, έξω από το χωριό τους, χωρίς καν να το συνειδητοποιήσουν.

Πρωταγωνιστούν:

Zana Marjanovic... Alma
Jasna Beri... Nadija
Sadzida Setic... Jasmina
Vesna Masic... Safija
Emir Hadzihafizbegovic... Dedo
Irena Mulamuhic... Nana
Jelena Kordic... Sabrina
Jasmin Geljo... Miro
Dejan Spasic... Marc
Alma Terzic... Lejla
Muhamed Hadzovic... Hamza
Benjamin Djip... Ali
Nejla Keskic... Zehra
Mirna Zdralovic... Hana
Emina Mahmutagic... Azra

ΚΡΙΤΙΚΕΣ


Καθηλωτική με το πέρασμα του χρόνου...

Ιδιαίτερα ξεχωριστή, σκηνοθετική γραφή και τολμηρά, πρωτότυπη για "πρωτόλειο", αποτελεί η δουλειά της Μπέγκιτς, πάνω σ' ένα "καυτό" πολιτικό θέμα, μά πάνω απ' όλα κοινωνικό. Αν και κινηματογραφικά, έχει σχεδόν εξαντληθεί - κυρίως τη δεκαετία του '90, τότε που ήταν "φρέσκο" και "θερμό" το κλίμα, προσεγγίζει τα γεγονότα από μία άλλη πλευρά, σαφω΄ς αποστασιοποιημένη και κυρίως μέσα από τα μάτια των γυναικών.

Σας θυμίζω τα αριστουργήματα του Σέρβου Σέρνταν Ντραγκόγιεβιτς (που το ταλέντο κι η χάρη του έφτασαν στο Χόλιγουντ): Rane (1998) (ΟΙ ΠΛΗΓΕΣ - THE WOUNDS) και δυό χρόνια νωρίτερα με το Lepa sela lepo gore (1996) (ΟΜΟΡΦΑ ΧΩΡΙΑ, ΟΜΟΡΦΑ ΚΑΙΓΟΝΤΑΙ). Ακόμα και το "έπος" του Κουστουρίτσα Underground, με το γνωστό σουρρεαλιστικό του σαρκασμό, προσπάθησε να καταδείξει τον παραλογισμό του πολέμου περνώντας το χρονικό της Ιστορίας της χώρας του μετά τον Β' ΠΠ... και τα όσα συνέβησαν πριν τη διάλυση της παλαί ποτέ "εύθραυστης" αλλά κραταιάς Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας. Η ιστορία εδώ, δεν είναι παρελθόν, αποτελεί μέρος της πραγματικής ζωής σήμερα και αποκτά με διαλεκτική μέθοδο και σύνθεση τις παραμέτρους αξιοποιήσής της. Η διατήρηση των ζωντανών αναμνήσεων δεν είναι παιχνίδι, αλλά τρόπος ζωής. Η μίξη ιδεολογιών, φιλοσοφιών, εμπειριών συνειρμικά λειτουργεί υπέρ της ειρήνης, αφού ο πόλεμος μυρίζει "θάνατο". Οι συνέπειές του, δε ακόμα πληρώνονται, με βαρύ τίμημα και σήμερα.

Εκφραστικά, η δημιουργός επιλέγει την αφηγηματική οικονομία, χωρίς υπερβολές, πείθοντας και συγκινώντας - υπόγεια. Έχει το ύφος του ντοκιμαντέρ, είναι λιτή στους διαλόγους, η σιωπή κυριαρχεί, με την εικόνα να μιλάει, από μόνη της. Ελέγχει απόλυτα το παιγνίδι των συμβολισμών, χωρίς λαϊκίστικες απλουστεύσεις, μακριά από την παγίδα της αισθητικής "φολκλόρ", αποτελώντας μια τίμια και γνήσια φωνή που αντιλαμβάνεται με ωριμότητα τη σύγκρουση του καλού με το κακό, και τον προσωρινό θρίαμβο της αδικίας επί της δικαιοσύνης. Αποστασιοποιείται από τα ιστορικά γεγονότα που ξέρουμε λίγο - πολύ μεταφέροντάς μας στο δράμα με ποιητικό, ελεγειακό ρυθμό, των συγκεκριμένων προσώπων, τα οποία έχουν ζήσει το δράμα και τις απώλειες στο μάξιμουμ. Όλα τα συναισθήματα ισορροπούν αρμονικά, με την δράση και το ψυχολογικό πεδίο των ηρώων. Όλα πηγάζουν από το ατομικό και καταλήγουν στο συλλογικό επίπεδο. Οι χαρακτήρες είναι στέρεα δομημένοι και βοηθούν την πλοκή να αποκτήσει χαρακτηριστικά μη-μυθοπλασίας. Ακόμα, υπάρχει αισιοδοξία κι ελπίδα που βρίσκεται βαθιά μέσα στους ανθρώπους. Η προσέγγιση γίνεται με κριτήρια, ανθρωποκεντρικά, ψυχολογικά, καταγράφοντας τις σημαντικότερες αντιδράσεις τους. Σε κάποιες σκηνές ίσως θυμίσει και το περσινό 4 ΜΗΝΕΣ, 2 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ του Ρουμάνου Μουνγκίου, κι εννοούμε τον τρόπο που αντιλαμβάνονται οι δημιουργοί και τα εκφράζουν με την ίδια "αφαιρετική" αισθητική. Εδώ η σκληρότητα, είναι "κρυμμένη" πίσω από τις απώλειες του πολέμου, τα τραύματα είναι αόρατα, αλλά έχουν ήδη επιδράσει πνευματικά σε όλους. Οι σκηνές της Μαύρης Αγοράς, της ετοιμασίας του γλυκού με τα δαμάσκηνα, το παιχνίδι με τις μιμήσεις των αντρών κ.α, ανήκουν στα highlights. Είπαμε οι άντρες, είναι οι "χαμένες ψυχές" οι γυναίκες παίρνουν τη ζωή στα χέρια τους, προσπαθώντας να βρουν ένα φυσιολογικό ρυθμό. Το μέλλον έρχεται από ένα μικρό αγοράκι, του οποίου συμβολικά τα μαλλιά μεγαλώνουν γρήγορα, όταν φοβάται, όταν βλέπει εφιάλτες τα βράδια... Οι μόνοι άντρες που παρεμβαίνουν στην εξέλιξη είναι δύο, εκτός του ανίσχυρου παππού και του μικρού αγοριού: ο ένας είναι ο μεσολαβητής μεσίτης - αγγελιοφόρος, κι ο άλλος ο οδηγός της νταλίκας που συγκρούεται με το φορτωμένο από δαμάσκηνα, κάρο στο δρόμο του χωριού. Το ζουμί, βρίσκεται στην επιθυμία των ξένων επενδυτών να αγοράσουν τη γη του χωρού, αποζημιώνοντάς τους, φυσικά. Η αντίδραση των γυναικών, σε αυτού του είδους την "εισβολή", είναι ακαριαία. Στα σύμβολα που συχνά επαναλαμβάνει η δημιουργός βρίσκουμε μπουνιουελικά φετίχ: ψαλίδι, , ξυράφι, τρίχες μαλλιών. Βλέπουμε πως τα αντικείμενα των αντρών, χαρακτηρίζονται "ιερά κι όσια" και πως αντιδρούν στην σκηνή που βεβηλώνεται ένα από αυτά από τη μικρή Ζέχρα...

Έτσι, ενώ στο δικαίωμα του ονείρου δεν μπορεί να μπει φραγμός, οι ανεξήγητες μεταφυσικές καταστάσεις, που περνάνε οι κύριοι χαρακτήρες, παραλληλίζονται με εφιάλτες στο σκοτάδι... Το χειρότερο πράγμα σε μια οικογένεια, σε μιά ομάδα, σε μια ένωση, σ' ένα έθνος, σ' ένα λαό μιας χώρας, είναι η διαίρεση κι ο εμφύλιος, παρά η εισβολή ή κατοχή (όχι ότι η τελευταία είναι αθώα κι αναίμακτη, τα παραδείγματα ένθεν και κείθεν του ορόσημου του 20ου αι. , τον Β' ΠΠ - είναι πάμπολλα). Η ταινία διαθέτει σαφήνεια και καθαρότητα στις θέσεις της, ουμανιστικό χαρακτήρα, και σε δεύτερο επίπεδο δρα αντιπολεμικά, αποφεύγοντας συνειδητά, κώδικες και στερεότυπα τα οποία έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε παρόμοιες ταινίες. Γιατί οι πληγές του πολέμου, επουλώνονται με τον χρόνο αλλά δε σβήνουν, ποτέ, όσο υπάρχει ζωή. Γιατί υπάρχει η μνήμη, κι όσο υπάρχει μνήμη θα υπάρχει ζωή κι ειρήνη. Η ιμπεριαλιστική παράνοια υποτάσσεται κινηματογραφικά στον πολιτικό ορθολογισμό και η τρυφερότητα της δημιουργού αναδύεται μεγαλόπρεπα. Απέναντι στη σύγχυση επικρατεί ηρεμία η οποία μπορεί και να πάρει επικίνδυνα μονοπάτια, οδηγώντας το λαό σε αυταπάτες. Συνειδητοποιημένη, δεν επαναπαύεται στις ευκολίες και μας θυμίζει ότι πιο δύσκολο είναι να κρατάς την πόρτα της ελευθερίας συνεχώς "ανοιχτή", από το να την ανοίξεις μία φορά...

Το χιόνι, έρχεται και φεύγει την τελευταία μέρα... Δεν κρατά πολύ. Μόνο όσο χρειάζεται για να απαλύνει τον πόνο, χωρίς μυστικοπαθείς, διανοουμενίστικους, κρυπτογραφημένους κώδικες. Αλλά, και το ενδιαφέρον στο φινάλε, είναι μάλλον απρόβλεπτο, με την απόφαση για πώληση της γης να βαραίνει περισσότερο στα πόδια τους, παράλληλα με τις αντιθέσεις των χαρακτήρων, τις προσδοκίες και τις επιθυμίες της καθεμιάς προσωπικότητας ξεχωριστά. Επιχειρείται η αναζήτηση των νεκρών αγνοουμένων, η αποκάλυψη της αλήθειας φοβίζει μα ο εξαγνισμός και την κάθαρση των ψυχών είναι η πιο σημαντική επιλογή που τους απομένει. Αυτό που μοιάζει αναπόφευκτο, μπορεί να ανατραπεί από τις προτεραιότητες που βάζουν στη ζωή, από τις τελικές τους επιλογές. Αυτό που μετράει - και παίρνει θέση η δημιουργός - αφορά την αξία του χωριού, της μικρής τοπικής κοινωνίας που μεγάλωσε και την διατήρηση των παραδοσιακών ηθικών αξιών, μακριά από την αστική αντίληψη της σημερινής, καταναλωτικής κοινωνίας. Δεν είναι απαραίτητο να συνεχιστεί αυτό το "ξεπούλημα", η αφαίμαξη της υπαίθρου κι η απορρόφηση των - "ξεκληρισμένων" από άντρες, λόγω πολέμου - χωριών από τις πόλεις. Άλλωστε, τελικά, μπορείς να συμπεράνεις, ότι θύματα είναι όλοι, η ζωή δεν χαρίζεται σε κανέναν, τζάμπα. Το ενδιαφέρον κορυφώνεται όταν διασταυρώνονται οι απόψεις, σχετικά με την πώληση: η μία πλευρά αναφέρει, δικαιολογημένα, πως μια ζωή οι γυναίκες έκαναν ότι τους έλεγαν οι άλλοι, και τώρα η ευκαιρία που τους δίνεται για ανεξαρτησία, με τα χρήματα της αποζημίωσης και της φυγής τους από το χωριό, είναι η πιο μεγάλη της ζωής τους. Θα αποκτήσουν περισσότερα χρήματα, ανέσεις και γενικά θα περάσουν τη ζωή σύμφωνα με τα πρότυπά τους, χωρίς μιζέρια. Η άλλη άποψη υπερασπίζεται τον τόπο γέννησης και θεωρεί ότι καλή ζωή, είναι αυτά που έχουν μπροστά τους, το χωριό, τους ανθρώπους τους, την οικογένειά τους, τα παιδιά τους, μια ζωή που δεν υπερεκτιμά τα υλικά αγαθά. Οι αλλαγές είναι ραγδαίες κι η μεταβατική, μετατραυματική περίοδος έχει ξεκινήσει.

Συνοπτικά, πέρα για πέρα αξιόλογη και σεβαστή, καλλιτεχνικά, η προσέγγιση της ταλαντούχας δημιουργού. Καλογραμμένη, καλοπαιγμένη και καλογυρισμένη ταινία, που αν "αφεθείς", είναι ικανή να σε καθηλώσει και να σε τυλίξει στο "όνειρό" της ! Όλα με χρονική σειρά ημερολογίου, καλύπτουν τη ζωή επτά ημερών στο Σλάβνο, που θα μείνουν χαραγμένες στη μνήμη και μετά την έξοδό σας από τον κινηματογράφο... Δεν αναμασά ηθογραφικά, λαογραφικά, μελοδραματικά κλισέ και προτείνει ένα αντισυμβατικό / "ερωτηματικό" τέλος, που διαμορφώνεται από το θεατή.

****************************************




Ο ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΗΣ ΛΙΜΝΗΣ
LA RAGAZZA DEL LAGO / THE GIRL BY THE LAKE

του Αντρέα Μολαϊόλι
με τους Βαλέρια Γκολίνο, Ομέρο Αντονούτι

Υπόθεση: Ενώ η 6χρονη Μάρτα επιστρέφει στο σπίτι της αμέριμνη, συναντά τον ψυχικά διαταραγμένο Mario… Ολόκληρο το χωριό βρίσκεται σε συναγερμό για την εξαφάνιση της. Χτενίζοντας την περιοχή, ανακαλύπτουν στην όχθη της λίμνης το πτώμα μιας νέας γυναίκας. Ο επιθεωρητής Σάντζιο, ένας πεπειραμένος αστυνομικός, που πρόσφατα μετακόμισε στην απομονωμένη περιοχή, έρχεται στην πόλη. Ο νεαρός συνάδελφος του, ο Σιμπόλντι, γεννημένος σε αυτές τις κοιλάδες, γίνεται ο οδηγός του στην προσπάθεια να αποκρυπτογραφήσει τους οικογενειακούς δεσμούς, τις σχέσεις και τα καλά κρυμμένα μυστικά της μικρής κοινωνίας. Οι δύο τους, μαζί με τον Αλφρέντο, τον πιστό συνάδελφο του Σάντζιο από την εποχή που ήταν στην Ανθρωποκτονία, θα αναγκαστούν να μείνουν στην πόλη λίγο παραπάνω απ’ ότι σχεδιάζανε… ένα καινούργιο έγκλημα πρόκειται να διαπραχτεί… ένα έγκλημα πιθανότατα συνδεδεμένο με μια από τις οικογένειες του χωριού… Ο καθένας από τους κατοίκους της μικρής κοινωνίας θα μπορούσε να είναι ο πιθανός δολοφόνος…

Πρωταγωνιστούν:

Valeria Golino... Chiara Canali
Omero Antonutti... Padre di Mario
Fabrizio Gifuni... Corrado Canali
Toni Servillo... Commissario Sanzio
Anna Bonaiuto... Moglie di Sanzio
Fausto Maria Sciarappa... Ispettore Lorenzo Siboldi
Nello Mascia... Alfredo
Augusto Balliana... Fotografo scientifica
Giulia Michelini... Francesca
Sara D'Amario... Dottoressa Giani
Heidi Caldart... Silvia Nadal
Alessia Piovan... Anna Nadal
Nicole Perrone... Marta
Franco Ravera... Mario
Enrico Cavallero... Allenatore
Marco Baliani... Davide Nadal
Sandra Cosatto... Madre di Roberto
Denis Fasolo... Roberto
Daniele Griggio... Medico legale
Maria Sole Mansutti... Madre di marta
Marzia Postagna... Zia di Marta
Giuliano Zannier... Carlo

ΚΡΙΤΙΚΕΣ



Ενδιαφέρον όσο ένα μυθιστόρημα της Αγκάθα Κρίστι. Ο Τόνι Σερβίλο όπως πάντα αποτελεί το ειδικό βάρος και γίνεται το επίκεντρο της ιστορίας χωρίς να μένει καθόλου αμέτοχος, σ' όσα συμβαίνουν. Ακόμα φροϋδικά, η σχέση πατέρα - κόρης, παίζει το ρόλο του αντιπερισπασμού αλλά και τη μύηση σε βαθύτερα ένστικτα, που δυσκολεύουν την εύρεση του δολοφόνου. Με την αστυνομική μέθοδο ενός Ηρακλή Πουαρό και τις εμπειρίες της ζωής του μέσα από μία κλειστή , ψυχρή τοπική κοινωνία, προσπαθεί να διελευκάνει μία υπόθεση που έχει πολλούς ενόχους χωρίς άλλοθι.

Ο Αντρέα Μολαϊόλι, στο σκηνοθετικό και σεναριακό αυτό ντεμπούτο του, τα καταφέρνει πολύ καλά στο να κρατήσει τέμπο αλλά σε καμία στιγμή δεν κορυφώνει το δράμα της ιστορίας με περισσότερο μυστήριο και σασπένς. Θα λέγαμε ότι όλα έρχονται φυσιολογικά, χωρίς να επιδιώκει την απόλυτη ανατροπή. Οι ισορροπίες και οι αποστάσεις από τους βασικούς ύποπτους είναι το πρόσχημα μια και η ταινία λειτουργεί πολυεπίπεδα και συμβολικά.

Το γενικό στήσιμο είναι εύκαμπτο και επικεντρώνεται στο ψυχολογικό προφίλ και τις αιτίες που προκαλούν αποκλίνουσες συμπεριφορές, εγκληματικού χαρακτήρα. Ενός εγκλήματος που χαρακτηρίζεται από πάθος και την αιώνια αντίθεση, αγάπης - μίσους. Παρουσιάζονται όλες οι εκδοχές του συμβάντος, διεξοδικά, και αναλύονται πλήρως, οι κύριοι χαρακτήρες. Η αυτοκτονία ακόμη και η ευθανασία, παίζουν επίσης ως λύση στο θρίλερ που παρακολοθούμε. Το δε "βόρειο" κλίμα είναι απολύτως πειστικό και σε απόλυτη αρμονία με την ηρεμία που αναδύεται. Μοιάζει με εύθραυστο πίνακα ζωγραφικής, που στην αρχή ραγίζει τις καρδιές και στη συνέχεια σπάει σε διάφορες αποχρώσεις την επιφανειακή ευτυχία.

Στο τέλος, όλα αποκαλύπτονται ενώ συνειδητοποιούμε πως γίναμε μάρτυρες ενός παιχνιδιού μνήμης και εκδίκησης. Η λύτρωση απο τις ερινύες, παίζει τον καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της πλοκής ως μία παράμετρος, που θα πρέπει σοβαρά να εκτιμηθεί στη δομή και στον ρόλο της, από την αρχή, στη λύση του μυστηρίου. Έτσι μπορεί να συγχωρεθεί και η εμμονή στη σφαίρα της ψυχολογικής προσέγγισης, μακριά από κοινωνικές προεκτάσεις... μια μονοδιάστατη αντίληψη που στερείται ως συνήγθως, βάθους και εγκυρότητας.

********************************************



BABY LOVE
COMME LES AUTRES

του Βενσάν Γκαρένκ
με τους Λάμπερτ Γουίλσον, Πιλάρ Λοπέζ ντε λα Αγιάλα

Υπόθεση: Ο Μανού είναι παιδίατρος και ο σύντροφός του Φιλίπ δικηγόρος. Για τους περισσότερους φίλους τους ήταν "το τέλειο ζευγάρι". Μέχρι την ημέρα που ο Μανού αποφασίζει πως θέλει να γίνει πατέρας αλλά όχι και ο Φιλίπ. Παρόλα αυτά ο Μανού αποφασίζει να πάρει το ρίσκο, με κίνδυνο να χάσει τον Φιλίπ και να υλοποιήσει την επιθυμία του. Αλλά πώς κάνεις παιδί όταν οι μόνοι υποψήφιοι γονείς είναι άντρες; Παραμονή Χριστουγέννων στο Παρίσι. Στους δρόμους επικρατεί χάος. Ο Μανού και ο Φιλίπ βιάζονται προκειμένου να μην αργήσουν στο γιορτινό τραπέζι στης μητέρας του Μανού. Όταν ο Μανού απαντά στο τηλέφωνό του, δεν προσέχει και πέφτει επάνω στο αυτοκίνητο της Φίνα, μια όμορφης νεαρής φοιτήτριας από την Αργεντινή. Μπορεί αυτή η απροσδόκητη γνωριμία να οδηγήσει στη λύση του προβλήματος του Μανού, ή μήπως όχι και αντιθέτως κάνει τη ζωή του πιο περίπλοκη με τρόπο που ποτέ δεν είχε φανταστεί;

Πρωταγωνιστούν:

Lambert Wilson... Le docteur Emmanuel François Xavier Bernier dit aka Manu
Pilar López de Ayala... Josefina Maria Paredes dite : Fina
Pascal Elbé... Philippe
Anne Brochet... Cathy
Andrée Damant... Suzanne
Florence Darel... Isa
Marc Duret... Marc
Liliane Cebrian... La mère de Fina
Luis Jaime Cortez... Le père de Fina
Catherine Erhardy... Mme Charpentier - l'assistante sociale
Eriq Ebouaney... L'assistant social
Agathe Chouchan... Lesbienne
Esther Sironneau... Lesbienne
Juliette Degenne... Lesbienne
Sophie-Charlotte Husson... Lesbienne
Elodie Frenck... Lesbienne
Alexandra Ansidei... Lesbienne
Catherine Alcover... Maire
Maroussia Dubreuil... Baby-sitter


ΚΡΙΤΙΚΕΣ


Μπορεί να είναι μια ταινία με γκέι, αλλά πιο στρέιτ ταινία δεν έχετε ξαναδεί. Δεν μιλάω για συντηρητισμό (δεν χρειάζεται να τον αναζητούμε παντού), αλλά ο Vincent Garenq έχει γράψει ένα τόσο στρωτό σενάριο, που είναι ικανό να σε κάνει να βαρεθείς απίστευτα…

Η ιδιότητα του Garenq ως σεναριογράφου είναι τελείως ελέγξιμη. Όμως σαν σκηνοθέτης, ενώ είναι απλά ακαδημαϊκός γαλλικού τύπου, ελέγχει τους χαρακτήρες των ηρώων του και μέσα στα κλισέ τους έχουν κάτι να σου δώσουν. Παρότι εμφανίζεται ως κωμωδία, μάλλον για κομεντί πρόκειται. Δεν θα γελάσετε με τα νάζια των ομοφυλόφιλων και πάλι καλά. Ο σεβασμός του Garenq προς αυτήν την ιδιότητα κάποιων ηρώων του επιβάλλεται να είναι το σινεμά του σήμερα. Μην ξαναγυρίσουμε σε φάρσες τύπου ‘Το Κλουβί με τις Τρελές’, που όσο χαριτωμένες ήταν, τόσο ρατσισμό ενίσχυαν στην κοινωνία. Υπάρχει το πρότυπο του σοβαρού γκέι, αυτού που δεν προσβάλει πουθενά το κοινωνικό γίγνεσθαι και καλό είναι να προβάλλεται, μήπως και βάλουμε, κάποιοι από εμάς, μυαλό.

Η ταινία, μάλιστα προβάλει τον γκέι που θέλει να χαρεί τα δικαιώματα ενός στρέιτ άντρα, δηλαδή το να γίνει πατέρας. Χαίρομαι για αυτήν τη θεματολογία και την επισημαίνω, αλλά δεν θα αναπτυχθώ γιατί προέχει να πούμε ακόμα δύο λόγια για την ταινία ως ταινία. Λίγα όμως, γιατί, δυστυχώς, τα πολλά περιττεύουν με αυτήν την μικρής σημαντικότητας παραγωγή. Οι ηθοποιοί είναι καλοί, μάλιστα θα χαρείτε να δείτε τον Lambert Wilson να μην παίζει ακόμα έναν χολιγουντιανό «κακό». Η διεύθυνση τους είναι λιγάκι καρικατούρα, αλλά αυτό εμπίπτει από το υπερβολικά σχηματικό και ανιαρό και προβλέψιμο σενάριο. Φοβάμαι, ότι θα κάνει καλό σε πολλούς γκέι να δουν μια ταινία που τους δέχεται ως ίσους σε όλα, αλλά οι υπόλοιποι μάλλον θα κοιτάνε το ρολόι και όχι το βιολογικό…


******************************************



ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ!
YES MAN

του Πέιτον Ριντ
με τον Τζιμ Κάρεϊ

Υπόθεση: Ο Καρλ Άλεν (Τζιμ Κάρεϊ) είναι ένας τύπος που η ζωή του έχει πει το μεγάλο "όχι" μέχρι που παίρνει την απόφαση να παρακολουθήσει ένα πρόγραμμα αυτοβοήθειας που βασίζεται σε μια απλή αρχή: να λες "Ναι Σε Όλα". Η δύναμη του "ΝΑΙ" αρχίζει να μεταμορφώνει τη ζωή του Καρλ με εντυπωσιακό και απρόσμενο τρόπο: όχι μόνο παίρνει προαγωγή, αλλά δημιουργούνται και οι προϋποθέσεις για ένα νέο μεγάλο έρωτα. Η προθυμία του όμως, να αντιμετωπίζει θετικά κάθε δεδομένη ευκαιρία, ίσως να μην αποβεί και τόσο θετική γι αυτόν.


Arts & Culture
ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ!
YES MAN
του Πέιτον Ριντ
με τον Τζιμ Κάρεϊ

Υπόθεση: Ο Καρλ Άλεν (Τζιμ Κάρεϊ) είναι ένας τύπος που η ζωή του έχει πει το μεγάλο "όχι" μέχρι που παίρνει την απόφαση να παρακολουθήσει ένα πρόγραμμα αυτοβοήθειας που βασίζεται σε μια απλή αρχή: να λες "Ναι Σε Όλα". Η δύναμη του "ΝΑΙ" αρχίζει να μεταμορφώνει τη ζωή του Καρλ με εντυπωσιακό και απρόσμενο τρόπο: όχι μόνο παίρνει προαγωγή, αλλά δημιουργούνται και οι προϋποθέσεις για ένα νέο μεγάλο έρωτα. Η προθυμία του όμως, να αντιμετωπίζει θετικά κάθε δεδομένη ευκαιρία, ίσως να μην αποβεί και τόσο θετική γι αυτόν.
Κριτικές της ταινίας
Στοιχεία ταινίας
Φωτογραφίες
Βίντεο
Άλλες Πηγές
Περισότερες πληροφορίες



ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η Βαθμολογία μου:

Ευχάριστη και αρκετά διασκεδαστική, έως συμπαθητική κωμωδία με πρωταγωνιστή τον δημοφιλή, κωμικό Τζιμ Κάρεϊ. Ανώδυνη και εύπεπτη; Όχι και τόσο πολύ, θα έλεγα. Μέσα από την αληθινή ιστορία του Βρετανού κωμικού Ντάνι Γουάλας, ξεπηδάνε τα σύγχρονα προβλήματα από τις εργασιακές σχέσεις, την κοινωνική ανισότητα και την ταξική πάλη. Καλά μην περιμένετε ότι προχωράει τόσο βαθιά.... Πάντως, όπως και να έχει το πράγμα, παρωδείται ο σημερινός τρόπος ζωής των γιάπιδων, που η ανασφάλεια για το αύριο, ο φόβος της ανεργίας, το διευρυμένο ωράριο, το αξιακό σύστημα προαγωγής και καριέρας, τους κάνουν να λένε "Ναι, σε όλα!" Για να μη χάσουν τα κεκτημένα, σκύβουν το κεφάλι. Και μάλιστα μία τέτοια συμπεριφορά, κινεί και υποψίες, για το πολύ τραβηγμένο, "αντίθετο", αλλά όχι "απίθανο" (όλα να τα περιμένει κανείς από τις Μυστικές Υπηρεσίες) δηλαδή μία φιλο-μαρξιστική ιδεολογία, ενάντια στον αμερικάνικο πατριωτισμό! Κομμουνιστικό δάκτυλο, βλέπουν κάποιοι, ακόμα και με το "Ναι"...

Είτε έτσι, είτε αλλιώς μέσα στην παγκόσμια οικονομική κρίση που ζούμε με τις απολύσεις στο χέρι και το χαμηλό βιοτικό επίπεδο της άλλοτε κραταιάς οικονομίας της Δύσης, έρχεται το διδακτικό μήνυμα, πολύ προβλέψιμα και παιδαγωγικά! Μην λέτε ποτέ "Ναι, σε όλα" ! Γιατί όσο κερδίζετε εσείς, τόσο χάνει κάποιος άλλος. Και θα έρθει σύντομα ο καιρός που ο "τροχός θα γυρίσει, αλλιώς".

Η ταινία συνολικά προσφέρει αρκετό γέλιο, από τις γκριμάτσες και τις μούτες του Καρλ (Τζιμ Κάρεϊ), σωματικό χιούμορ, και καλογραμμένους, έξυπνους θα τους χαρακτήριζα, διαλόγους. Δεν υποτιμά τη νοημοσύνη μας, δεν περιέχει κουφά και χοντροκομμένα αστεία και γι΄αυτό περνάς καλά, τα 90'. Pure entertainment, for fun. Θέλετε περισσότερα; Ε, μην βλέπετε ταινίες !

Ίσως μόνο να περιμέναμε περισσότερα αστεία, από τον Κάρεϊ, που ακολουθά πιστά τον μεγάλο διδάξαντα του σλάπστικ, Τζέρι Λιούις. Γιατί η κωμωδία πρέπε να είναι ανατρεπτική, αναρχική. Να αποδομεί τους κανόνες, με την διαλεκτική του γέλιου ! Από τη φύση του είναι επαναστατικό! Όταν λύνεσαι στα γέλια, το σύμπαν καταλύεται, πέφτουν κυβερνήσεις ! Η μεταμόρφωση του Κάρεϊ σε Yes Man, δε διαφέρει από τη μεταμόρφωση των Κρατών/Χωρών που λένε το ίδιο, γονυπετείς στα "τσακάλια". Τα σωματικά γκαγκ εμπεριέχουν την αντίδραση στο σαθρό σύστημα αξιών. Ο Δυτικός πολτισμός έχει φτάσει στα όριά του. Έχετε ακούσει ότι ο "τρελλός λέει, πάντα ναι". Γιατι το συμφέρον των λίγων είναι οι μάζες να υπακούν και να μη διαφωνούν. Φυσικά, στην ταινία ποτέ δεν περιμένεις να φτάσει σε τέτοιου είδους προβληματική. Το πολύ πολύ να δείτε, το " Ναι" να πέφτει σωρηδόν στο εργασιακό χώρο, και κει με τα γνωστά καλά οικονομικά αποτελέσματα, για τον επιχειρηματία. Στον αισθηματικό τομέα, έχουμε επίσης, τα γνωστά κλισέ, από τη μεταμόρφωση σε Yes Man, αλλά και μερικά πολύ σπαρταριστά επεισόδια...

Όλα γύρω μας γκρεμίζονται σε κωμικούς τόνους, όταν βλέπεις τα άκρα μεταξύ τους να συμμαχούν, να ερωτοτροπούν και να τη βρίσκουν τελικά μεταξύ τους ! Επίσης, όπως σε κάθε συμβατική κωμωδία που σέβεται τον εαυτό της βλέπεις έναν αποτυχημένο από τη ζωή του, να ερωτεύεται μία έξυπνη επιτυχημένη κοπέλα και το ερωτικό μελαδραματικό στοιχείο, να παίρνει τον δρόμο που όλοι ξέρουμε, στο τέλος. Χωρίς δάκρυα λύπης αλλά μπόλικα, χαράς...

Συνοπτικά η διαφορά των φύλων, της ηλικίας και της ταξικής κοινωνικής θέσης είναι θέματα που όχι μόνο διακωμωδούνται διαχρονικά, αλλά έχουν πολύ ψωμί ακόμα να δώσουν στο μέλλον από επίδοξους κωμικούς, ηθοποιούς, σκηνοθέτες, σεναριογράφους και παραγωγούς. Αρκεί η βιομηχανία της διασκέδασης, να μην σχεδιάζει τα πάντα, με γνώμονα το οικονομικό κέρδος μόνο. Γιατί η πρωτοπορία έχει κόστος και τιμή, ή ...άτιμη, μακροπρόθεσμα!

Σ.Σ. Το κλού της ταινίας είναι το πραγματικό bunjee jumping του Τζιμ Κάρεϊ σε μία σκηνή, χωρίς χρήση κασκαντέρ, από γέφυρα !

Jim Papamichos
του Δημήτρη Παπαμίχου me@myfilm.gr

top of the page


Πρωταγωνιστούν:

Jim Carrey ... Carl Allen
Zooey Deschanel ... Renee Allison
Danny Masterson
Bradley Cooper
Terence Stamp ... Terrence Bundley
Sasha Alexander ... Lucy
Molly Sims
Patrick Labyorteaux ... Marv Winchell
John Michael Higgins
Fionnula Flanagan ... Tillie
Rhys Darby ... Norman
Rocky Carroll
Sean O'Bryan ... Ted
Maile Flanagan ... Janet
Jarrad Paul ... Reggie
Roni Meron ... Bigfoot Waitress
Spencer Garrett ... Multack
Kai Lennox ... Annoying Guy
John Cothran Jr. ... Tweed (as John Cothran)
Shelby Zemanek ... Sophie Winchell
Graham Shiels ... Scary Boyfriend
Anna Khaja ... Faranoosh
Lauri Johnson ... Lisa
Vivian Bang ... Soo-Mi
Lance Wesley ... Tow Truck Driver
Aaron Takahashi ... Lee
Dax Garner ... Bigfoot Bartender
Alfred De Contreras ... Orange seller
Whit Anderson ... Yes Patron (uncredited)
Landon Ashworth ... Football Captain (uncredited)
David Winston Barge ... Delivery Man (uncredited)
Michael Bennett ... Bank Teller (uncredited)
Robert Benny ... Football Fan (uncredited)
Michael Patrick Breen ... Spectator (uncredited)
Brent Briscoe ... Homeless Guy (uncredited)
Dan Brown ... Wrong Guy (uncredited)
Catherine Campion ... Hermione (uncredited)
Katsy Chappell ... Nurse (uncredited)
Jason Collett ... Football Fan (uncredited)
Sandi Craig ... Bank Customer (uncredited)
Rico Devereaux ... Bouncer (uncredited)
Nikki Giavasis ... Motivational merchandise vendor (uncredited)
Mary-Pat Green ... Tour Guide (uncredited)
Pride Grinn ... Patron (uncredited)
Kei Hirayama ... Norman's friend (uncredited)
Britt Hysen ... Bigfoot Lodge Waitress (uncredited)
Glen Adkins Jr. ... Airport Traveler (uncredited)
Jensen Liu ... Football fan (uncredited)
Matt Miller ... Corporate Executive (uncredited)
Albert Miranda ... Cab Driver / Airport Traveller (uncredited)
J.R. Nutt ... Caddy (uncredited)
Michael Papajohn ... Security Guard (uncredited)
Phillip Sanchez ... Silverlake Jogging Class (uncredited)
John H. Song ... Korean Language Instructor (uncredited)

ΚΡΙΤΙΚΕΣ



Ευχάριστη και αρκετά διασκεδαστική, έως συμπαθητική κωμωδία με πρωταγωνιστή τον δημοφιλή, κωμικό Τζιμ Κάρεϊ. Ανώδυνη και εύπεπτη; Όχι και τόσο πολύ, θα έλεγα. Μέσα από την αληθινή ιστορία του Βρετανού κωμικού Ντάνι Γουάλας, ξεπηδάνε τα σύγχρονα προβλήματα από τις εργασιακές σχέσεις, την κοινωνική ανισότητα και την ταξική πάλη. Καλά μην περιμένετε ότι προχωράει τόσο βαθιά.... Πάντως, όπως και να έχει το πράγμα, παρωδείται ο σημερινός τρόπος ζωής των γιάπιδων, που η ανασφάλεια για το αύριο, ο φόβος της ανεργίας, το διευρυμένο ωράριο, το αξιακό σύστημα προαγωγής και καριέρας, τους κάνουν να λένε "Ναι, σε όλα!" Για να μη χάσουν τα κεκτημένα, σκύβουν το κεφάλι. Και μάλιστα μία τέτοια συμπεριφορά, κινεί και υποψίες, για το πολύ τραβηγμένο, "αντίθετο", αλλά όχι "απίθανο" (όλα να τα περιμένει κανείς από τις Μυστικές Υπηρεσίες) δηλαδή μία φιλο-μαρξιστική ιδεολογία, ενάντια στον αμερικάνικο πατριωτισμό! Κομμουνιστικό δάκτυλο, βλέπουν κάποιοι, ακόμα και με το "Ναι"...

Είτε έτσι, είτε αλλιώς μέσα στην παγκόσμια οικονομική κρίση που ζούμε με τις απολύσεις στο χέρι και το χαμηλό βιοτικό επίπεδο της άλλοτε κραταιάς οικονομίας της Δύσης, έρχεται το διδακτικό μήνυμα, πολύ προβλέψιμα και παιδαγωγικά! Μην λέτε ποτέ "Ναι, σε όλα" ! Γιατί όσο κερδίζετε εσείς, τόσο χάνει κάποιος άλλος. Και θα έρθει σύντομα ο καιρός που ο "τροχός θα γυρίσει, αλλιώς".

Η ταινία συνολικά προσφέρει αρκετό γέλιο, από τις γκριμάτσες και τις μούτες του Καρλ (Τζιμ Κάρεϊ), σωματικό χιούμορ, και καλογραμμένους, έξυπνους θα τους χαρακτήριζα, διαλόγους. Δεν υποτιμά τη νοημοσύνη μας, δεν περιέχει κουφά και χοντροκομμένα αστεία και γι΄αυτό περνάς καλά, τα 90'. Pure entertainment, for fun. Θέλετε περισσότερα; Ε, μην βλέπετε ταινίες !

Ίσως μόνο να περιμέναμε περισσότερα αστεία, από τον Κάρεϊ, που ακολουθά πιστά τον μεγάλο διδάξαντα του σλάπστικ, Τζέρι Λιούις. Γιατί η κωμωδία πρέπε να είναι ανατρεπτική, αναρχική. Να αποδομεί τους κανόνες, με την διαλεκτική του γέλιου ! Από τη φύση του είναι επαναστατικό! Όταν λύνεσαι στα γέλια, το σύμπαν καταλύεται, πέφτουν κυβερνήσεις ! Η μεταμόρφωση του Κάρεϊ σε Yes Man, δε διαφέρει από τη μεταμόρφωση των Κρατών/Χωρών που λένε το ίδιο, γονυπετείς στα "τσακάλια". Τα σωματικά γκαγκ εμπεριέχουν την αντίδραση στο σαθρό σύστημα αξιών. Ο Δυτικός πολτισμός έχει φτάσει στα όριά του. Έχετε ακούσει ότι ο "τρελλός λέει, πάντα ναι". Γιατι το συμφέρον των λίγων είναι οι μάζες να υπακούν και να μη διαφωνούν. Φυσικά, στην ταινία ποτέ δεν περιμένεις να φτάσει σε τέτοιου είδους προβληματική. Το πολύ πολύ να δείτε, το " Ναι" να πέφτει σωρηδόν στο εργασιακό χώρο, και κει με τα γνωστά καλά οικονομικά αποτελέσματα, για τον επιχειρηματία. Στον αισθηματικό τομέα, έχουμε επίσης, τα γνωστά κλισέ, από τη μεταμόρφωση σε Yes Man, αλλά και μερικά πολύ σπαρταριστά επεισόδια...

Όλα γύρω μας γκρεμίζονται σε κωμικούς τόνους, όταν βλέπεις τα άκρα μεταξύ τους να συμμαχούν, να ερωτοτροπούν και να τη βρίσκουν τελικά μεταξύ τους ! Επίσης, όπως σε κάθε συμβατική κωμωδία που σέβεται τον εαυτό της βλέπεις έναν αποτυχημένο από τη ζωή του, να ερωτεύεται μία έξυπνη επιτυχημένη κοπέλα και το ερωτικό μελαδραματικό στοιχείο, να παίρνει τον δρόμο που όλοι ξέρουμε, στο τέλος. Χωρίς δάκρυα λύπης αλλά μπόλικα, χαράς...

Συνοπτικά η διαφορά των φύλων, της ηλικίας και της ταξικής κοινωνικής θέσης είναι θέματα που όχι μόνο διακωμωδούνται διαχρονικά, αλλά έχουν πολύ ψωμί ακόμα να δώσουν στο μέλλον από επίδοξους κωμικούς, ηθοποιούς, σκηνοθέτες, σεναριογράφους και παραγωγούς. Αρκεί η βιομηχανία της διασκέδασης, να μην σχεδιάζει τα πάντα, με γνώμονα το οικονομικό κέρδος μόνο. Γιατί η πρωτοπορία έχει κόστος και τιμή, ή ...άτιμη, μακροπρόθεσμα!

Σ.Σ. Το κλού της ταινίας είναι το πραγματικό bunjee jumping του Τζιμ Κάρεϊ σε μία σκηνή, χωρίς χρήση κασκαντέρ, από γέφυρα !


******************************************

VITUS
του Φρέντι Μούρερ
με τους Τέο Γκεοργκίου, Τζούλικα Τζένκινς, Μπρούνο Γκαντζ

Υπόθεση: Ο Vitus είναι ένα μικρό αγόρι που κυριολεκτικά μοιάζει σα να έπεσε από άλλο πλανήτη. Ένα παιδί θαύμα, που έχει οξύτατη ακοή λες και είναι νυχτερίδα, παίζει πιάνο σαν βιρτουόζος και μελετά εγκυκλοπαίδειες από τα πέντε του χρόνια. Χωρίς καμία αμφιβολία, οι γονείς του βλέπουν σε εκείνον τα όνειρα τους να πραγματοποιούνται και περιμένουν από εκείνον να τον δουν κάποια μέρα να γίνεται διάσημος πιανίστας. Πιστεύουν ότι ένα λαμπρό μέλλον ανοίγεται μπροστά του. Παρόλα αυτά, ο ιδιοφυής πιτσιρίκος, έχοντας κουραστεί από τις αυξημένες απαιτήσεις των γύρω του, προτιμά να παίζει στο εργαστήριο του εκκεντρικού παππού του, με τον οποίο αναπτύσσει μια σχέση τρυφερή και ποιητική. Ονειρεύεται να πετάξει και να έχει μια φυσιολογική παιδική ηλικία. Τελικά, με μια δραματική τροπή, ο Vitus αποφασίζει να πάρει την ζωή κυριολεκτικά στα χέρια του. Μια κρυφή, δεύτερη ζωή ανοίγεται μπροστά του...

Πρωταγωνιστούν:

Fabrizio Borsani ... Vitus - age 6
Teo Gheorghiu ... Vitus von Holzen - age 12
Julika Jenkins ... Helen von Holzen, mother
Urs Jucker ... Leo von Holzen, father
Bruno Ganz ... Grandfather
Eleni Haupt ... Luisa
Kristina Lykowa ... Isabel - age 12
Tamara Scarpellini ... Isabel - age 19
Daniel Rohr ... Hoffmann jun.
Norbert Schwientek ... Hoffmann sen.
Heidy Forster ... Gina Fois
Daniel Fueter ... Direktor Konservatorium
Livia S. Reinhard ... Kindergartnerin
Susanne Kunz ... Primarlehrerin
Thomas Mathys ... Arzt
Ursula Reiter ... Neurologin
Annelore Sarbach ... Rektorin
Adrian Fuhrer ... Mathematiklehrer
Frank Demenga ... Dr. Knaak
Stefan Witschi ... Vermieter
Stefan Schertenleib ... Jens
Andreas Kramer ... Flugzeugmechaniker
Flavio Delli Colli ... Classmate

ΚΡΙΤΙΚΕΣ


Σαν ελβετική... σοκολάτα, μια στιγμιαία γλυκιά απόλαυση

Το μεγαλύτερο προσόν της άνευρης, επίπεδης και ακαδημαϊκής προσέγγισης, ταινίας, αποτελεί σαφώς, η ερμηνευτική επίδοση των ηθοποιών, με κορυφαία του Μπρούνο Γκαντς, η οποία είναι συν τοις άλλοις, κι "απρόβλεπτη". Έτσι το ενδιαφέρον περιορίζεται από νωρίς, από την ιστορία του παιδιού στα όνειρά του που πραγματοποιεί χωρίς καμία απολύτως δυσκολία. Η ρηχή προσέγγιση των χαρακτήρων και των εξιδανικευμένων καταστάσεων που παρουσιάζονται θα έλεγε κανείς ότι παρουσιάζονται με μικροαστική ηθική ... Ίσως "πονέσουν" αυτοί που έχασαν στο ελληνικό χρηματιστήριο, σλλά στο ελβετικό, έχεις "εγγυήσεις" , έτσι και η ταινία δε'ιχνει άτολμη, χωρίς κριτική στο οικονομικό μοντέλο, αντιθέτως υπερασπίζεται έναν φιλελεύθερο συντηρητικό προσανατολισμό. Μη ψάχνετε για δίδαγμα αφού και τα παιδιά, μάλλον θα κουράζοντν βλέποντας μια αβασάνιστα μονοδιάστατη εξέλιξη χωρία καμία ανατροπή και χωρίς ούτε ένα αρνητικό αποτέλεσμα. Ακόμα και ένα μυστικό, θα μπορούσε να προκαλέσει κάποια αναταραχή, όμως εδώ επικρατεί η άποψη της διατήρησης της ισορροπίας, πάση θυσία, της τάξης κι αρμονίας του σύμπαντος υπό τον φόβο επικράτησης του χάους από μια εξέγερση. Βέβαια, δεν πρόκειται για οποιοδήποτε παιδί, αλλα για "παιδί - θαύμα". Ο παππούς έχοντας τυφλή εμπιστοσύνη στον μικρό, τελικώς δεν βγαίνει χαμένος... Όσο ασταθής στη συμπεριφορά του μας παρουσιάζεται, αρχικά τόσο περισσότερο πρότυπο νεοσυντηρητισμού αποδεικνύεται. Πραγματικά, αν δεν υπήρχε ο Γκαντζ, δε θα υπήρχε λόγος ύπαρξης της ταινίας.

Το ρίσκο της επένδυσης, δε θα το χαρακτηρίζαμε, ιδιαίτερα τολμηρό, αφού είχαν υπολογιστεί και οι πιθανές απώλειες, σίγουρα όμως δεν πείθει, ρεαλιστικά.
Για να είμαι δίκαιος, όμως επικρατεί συμπαθητική ατμόσφαιρα (σκηνικά, κοστούμια, φωτισμός), πράγμα που αναπληρώνει σημαντικά τις σεναριακές ελλείψεις, από την τελική ενδιαφέρουσα αισθητική επιλογή του δημιουργού και την πολιτικώς ορθόδοξη διαχείριση των εκφραστικών του μέσων. Αφιερωμένη εξαιρετικά στα παιδιά - θαύματα, κι όχι αποκλειστικά για αυτά.
__________________
Ο χρήστης zoumzoum δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Sponsored Links
Απάντηση στο θέμα

Bookmarks

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας


Παρόμοια Θέματα
Θέμα Δημιουργός Forum Απαντήσεις Τελευταίο Μήνυμα
ΤΙ ΠΑΙΖΕΙ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΑΠΟ 24/9/2009-30/9/2009 zoumzoum Αρχείο 0 29-09-2009 08:25:
ΤΙ ΠΑΙΖΕΙ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΑΠΟ 24/9/2009-30/9/2009 zoumzoum Αρχείο 0 20-09-2009 07:46:
ΤΙ ΠΑΙΖΕΙ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΑΠΟ 3/9/2009-10/9/2009 zoumzoum Αρχείο 0 02-09-2009 09:58:
ΤΙ ΠΑΙΖΕΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜ 2/7-8/7/2009 zoumzoum Αρχείο 0 03-07-2009 07:26:
ΤΙ ΠΑΙΖΕΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 01/1/-7/1/2009 zoumzoum Αρχείο 0 01-01-2009 18:21:


Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 17:12:.


Powered and Developed by Lateam.gr
Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.5.1
Lateam