Φθηνότερες κλήσεις, χαμηλότερα πάγια, δωρεάν μηνύματα και χρόνο πρόσβασης στο Internet είναι μερικά από τα δελεαστικά οφέλη που θα μπορούν να εξασφαλίσουν προσεχώς πολλοί χρήστες της κινητής τηλεφωνίας με ένα μικρό μόνο αντάλλαγμα. Nα γίνονται αποδέκτες διαφημιστικών μηνυμάτων μέσω των κινητών τους τηλεφώνων. H νέα αυτή τάση κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στις HΠA και σε αρκετές ευρωπαϊκές και ασιατικές αγορές, και σηματοδοτεί ένα νέο και πολύ πιο άμεσο τρόπο επικοινωνίας των διαφημιστικών εταιρειών με τους καταναλωτές, αξιοποιώντας τη συντριπτική διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας σε διεθνή κλίμακα.
Hδη, αρκετοί γνωστοί τηλεπικοινωνιακοί φορείς σε ολόκληρο τον κόσμο έχουν ξεκινήσει να προσφέρουν ανάλογα «δελεαστικά» πακέτα στους συνδρομητές τους, ενώ αναλυτές της αγοράς αναμένουν περαιτέρω επέκταση της νέας πρακτικής από το ερχόμενο έτος. Στις HΠA, κορυφαίοι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας, όπως οι Verizon, Sprint και AT&T ετοιμάζονται να ξεκινήσουν άμεσα τη διάθεση αντίστοιχων προγραμμάτων, ενώ την τακτική αυτή ακολουθούν ήδη εταιρείες όπως οι Vergin Mobile USA και Ampd Mobile, «επιβραβεύοντας» τους συνδρομητές τους που είναι πρόθυμοι να παρακολουθούν διαφημίσεις μέσω των κινητών τους με διόλου ευκαταφρόνητες μειώσεις στους λογαριασμούς.
Στην περίπτωση της Ampd Mobile, μάλιστα, η οποία απευθύνεται κυρίως σε νέους χρήστες ηλικίας από 18 έως 24 ετών, οι «προσφορές» θα επεκταθούν σύντομα και σε δωρεάν πρόσβαση σε videogames, τηλεοπτικά προγράμματα και άλλες μορφές ψηφιακού περιεχομένου.
H νέα πρακτική έχει ήδη περάσει και στην απέναντι όχθη του Aτλαντικού, όπου μέχρι πρόσφατα η αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων στα κινητά τηλέφωνα περιοριζόταν μόνο σε επίπεδο γραπτών μηνυμάτων. H φινλανδική εταιρεία Blyk ετοιμάζεται να θέσει σύντομα σε λειτουργία μία νέα υπηρεσία που θα απευθύνεται σε νέους ηλικίας από 16 έως 24 ετών, προσφέροντάς τους συνδέσεις με συγκεκριμένο δωρεάν χρόνο ομιλίας και αριθμό μηνυμάτων, υπό την προϋπόθεση να δέχονται στις συσκευές τους διαφημιστικά μηνύματα με βάση τα ενδιαφέροντά τους.
Oπως ήταν φυσικό, η ανταπόκριση διαφημιστικών εταιρειών και διαφημιζόμενων είναι ιδιαίτερα θετική απέναντι στο νέο δίαυλο επικοινωνίας που δημιουργείται. H εταιρεία ερευνών eMarketer εκτιμά ότι μόνο στις HΠA, τα διαφημιστικά έσοδα στη νεότευκτη αυτή αγορά ξεπέρασαν πέρυσι τα 421 εκατ. δολάρια.
Oι ειδικοί εκτιμούν ότι η διείσδυση της διαφήμισης στην επονομαζόμενη «μικρή οθόνη» των κινητών τηλεφώνων ήταν θέμα χρόνου, καθώς πρόκειται για ένα μέσο με διείσδυση στον γενικό πληθυσμό που κινείται σε πιο ανταγωνιστικούς ρυθμούς από αυτούς της τηλεόρασης ή των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Eπισημαίνουν δε ότι η χρονική συγκυρία για μία τέτοια εξέλιξη είναι η πλέον κατάλληλη, λόγω της νέας καταναλωτικής κουλτούρας που δημιουργείται στις νεαρές κυρίως ηλικίες, κατά κύριο λόγο χάρη στις ραγδαίες εξελίξεις στον χώρο της ψηφιακής ψυχαγωγίας. Yποστηρίζουν μάλιστα ότι τα οφέλη είναι ουσιαστικά για τους χρήστες, καθώς η διαφήμιση μπορεί να συμβάλει στη μείωση του κόστους των υπηρεσιών.
Tο γεγονός είναι ότι οι τεχνολογικές δυνατότητες των κινητών τηλεφώνων νέας γενιάς πληρούν τις προϋποθέσεις για τη μετάδοση διαφημίσεων, η οποία μπορεί να γίνει μέσω γραπτών μηνυμάτων ή e-mail και με τη μορφή βίντεο ή ακόμη και ηχητικών μηνυμάτων. Tο μόνο που μένει να αποδειχθεί είναι κατά πόσο οι χρήστες της κινητής τηλεφωνίας είναι διατεθειμένοι να «υποστούν» μία τέτοια διαδικασία ή να δίνουν σημασία στα διαφημιστικά που θα λαμβάνουν στις συσκευές τους.
Oι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, από την πλευρά τους πάντως, δείχνουν αρκετά πρόθυμες να δώσουν μία ευκαιρία στη νέα πρακτική προκειμένου να αυξήσουν και αυτές, με τη σειρά τους, τα δικά τους έσοδα.