Greek infotainment community

Το Lateam είναι Ε Ν Α Ν Τ Ι Α σε οποιαδήποτε μορφή Π Ε Ι Ρ Α Τ Ε Ι Α Σ
Facebooktwitter
Επιστροφή   Greek infotainment community > ΕΡΕΥΝΑ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ > ΥΓΕΙΑ

Μύθοι & Αλήθειες για την Άθληση

This is a discussion on Μύθοι & Αλήθειες για την Άθληση within the ΥΓΕΙΑ forums, part of the ΕΡΕΥΝΑ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ category; Η εκγύμναση διαφημίζεται περίπου σαν πανάκεια για καθετί που μας ταλαιπωρεί. Για καλύτερη υγεία βαδίστε 20 - 30 λεπτά την ...

Νέο Θέμα  Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
Παλιά 10-02-2008, 17:53:   #1
kouklitsa
LaTeamer
 
Το avatar του χρήστη kouklitsa
 
Εγγραφή: Feb 2008
Περιοχή: somewhere in the Universe...
Μηνύματα: 138
Thanks: 20
Thanked 41 Times in 23 Posts
My Mood:
kouklitsa is on a distinguished roadkouklitsa is on a distinguished roadkouklitsa is on a distinguished roadkouklitsa is on a distinguished road
Προεπιλογή Μύθοι & Αλήθειες για την Άθληση

Η εκγύμναση διαφημίζεται περίπου σαν πανάκεια για καθετί που μας ταλαιπωρεί. Για καλύτερη υγεία βαδίστε 20 - 30 λεπτά την ημέρα λένε οι υπέρμαχοί της κι αυτό δεν χρειάζεται να το κάνετε «όλο μεμιάς». Μετρήστε λίγα λεπτά εδώ, λίγα εκεί και... προσθέστε τα. Ή φορέστε ένα βηματόμετρο και λογαριάστε τα βήματά σας. Ανεξαρτήτως πώς θα γυμναστείτε, θα χάσετε βάρος, θα ελέγξετε την πίεση του αίματός σας και θα μειώσετε τον κίνδυνο οστεοπόρωσης.

Ωστόσο, ενώ η εκγύμναση έχει αναμφισβήτητα πλεονεκτήματα, πολλά από αυτά έχουν υπερεκτιμηθεί. Η γυμναστική είναι βέβαια διασκέδαση, σας κάνει να νιώθετε δραστήριοι και σε καλή διάθεση. Αλλά πριν στραφείτε σε πρόγραμμα βελτίωσης της φυσικής κατάστασης ως λύση στο πρόβλημα υγείας και βάρους, «ζυγίστε» τα επιστημονικά συμπεράσματα:

Μέτριας έντασης άσκηση, όπως βάδισμα: μπορεί να περιορίσει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη σε παχύσαρκους και σε άτομα που κάνουν καθιστική ζωή.

Αυτό έχει αποδειχθεί σε μεγάλης κλίμακας μελέτη στις ΗΠΑ, στην οποία οι συμμετέχοντες ορίστηκαν κατά τυχαίο τρόπο, είτε σε πρόγραμμα εκγύμνασης ή δίαιτας ή αντιδιαβητικού φαρμάκου ή έλαβαν μέρος απλώς για έλεγχο. Παρά τις σκληρές προσπάθειές τους αυτοί που έκαναν δίαιτα και εργάζονταν, έχασαν πολύ λίγο βάρος, ωστόσο κατάφεραν να διατηρήσουν ένα κανονικό πρόγραμμα βαδίσματος και λίγοι από αυτούς ανέπτυξαν διαβήτη.

- Η εκγύμναση μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακής νόσου: Η καλύτερη προστασία της καρδιάς φαίνεται να επιτυγχάνεται από άτομα, τα οποία από την καθιστική ζωή γίνονται μετρίως δραστήρια, δηλαδή αρχίζουν να βαδίζουν συστηματικά. Παράλληλα, η πιο εντατική άσκηση έδειξε να προσφέρει ελαφρώς μόνο καλύτερα οφέλη.

- Η εμφάνιση καρκίνου: Από τις ίδιες μελέτες που πραγματοποιήθηκαν για καρδιακή νόσο, διαπιστώθηκε ότι τα άτομα που ασκούνταν είχαν χαμηλότερα ποσοστά εμφάνισης καρκίνων του ορθού και του μαστού.

- Η οστεοπόρωση: Δραστηριότητες όπως το βάδισμα, το τρέξιμο ή οι ασκήσεις με βάρη δεν έχει αποδειχθεί ότι δρούν προληπτικά. Ωστόσο, σε μεγάλες μελέτες στις οποίες μεγάλης ηλικίας άτομα επιλέχθηκαν είτε επειδή ασκούνταν είτε επειδή ακολουθούσαν την κανονική τους ρουτίνα, καταδείχθηκε ότι εκείνοι που ασκούνταν είχαν μικρότερη πιθανότητα πτώσης, επειδή έγιναν πιο δυνατοί ή ανέπτυξαν καλύτερη ισορροπία. Ετσι, αφού οι πτώσεις προκαλούν εύκολα κατάγματα σε άτομα με οστεοπόρωση, η άσκηση μπορεί να προλάβει τα κατάγματα έστω και εμμέσως.

- Απώλεια βάρους: Η άρση βαρών «κτίζει» τους μυώνες αλλά δεν εξασφαλίζει και καύση περισσότερων θερμίδων. Οι μυώνες που «κερδίζετε» είναι πολύ μικροί σε σύγκριση με τη συνολική ποσότητα σκελετικών μυώνων στο σώμα. Ο Jack Wilmore, φυσιολόγος εκγύμνασης στο Πανεπιστήμιο του Texas A&M, υπολόγισε ότι ο μέσος όρος ποσότητας μυώνων που οι άνδρες ανέπτυξαν ύστερα από σοβαρό πρόγραμμα άρσης βαρών 12 εβδομάδων ήταν 2 κιλά. Οι μυώνες που προστέθηκαν θα αύξαναν τη μεταβολική ταχύτητα μόνον κατά 24 θερμίδες την ημέρα.

Η άσκηση, ωστόσο, χωρίς απώλεια βάρους, δεν αποδείχθηκε ότι ελαττώνει την πίεση του αίματος ούτε κάνει τη διαφορά στα επίπεδα χοληστερόλης.

Η απώλεια βάρους μπορεί να ελαττώσει την πίεση και τα επίπεδα χοληστερόλης, αλλά αν θέλετε να χάσετε βάρος, πρέπει να ακολουθήσετε δίαιτα και ταυτόχρονα να γυμνάζεστε - η άσκηση από μόνη της δεν φαίνεται να επιτυγχάνει σοβαρή απώλεια βάρους. Ρωτήστε τον Steven Blair, ερευνητή εκγύμνασης του Πανεπιστημίου της Νότιας Καρολίνας. Τρέχει καθημερινά, ακόμα και μαραθώνιο, αλλά προσθέτει:
«Ημουν κοντός, παχύς και φαλακρός όταν άρχισα να τρέχω, και εξακολουθώ να είμαι κοντός, παχύς και... φαλακρός. Ο έλεγχος βάρους είναι δύσκολη υπόθεση για μένα, παλεύω μια χαμένη μάχη». Η δυσκολία, όπως λέει ο δρ Blair, έγκειται στο γεγονός ότι είναι πολύ πιο εύκολο να λαμβάνει κάποιος με το φαγητό 1.000 θερμίδες από το να καίει 1.000 θερμίδες με άσκηση...

πηγή: New York Times 10/02/08 kathimerini.gr
Ο χρήστης kouklitsa δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Sponsored Links
Απάντηση στο θέμα

Bookmarks

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας


Παρόμοια Θέματα
Θέμα Δημιουργός Forum Απαντήσεις Τελευταίο Μήνυμα
Δωρεάν άθληση στο Αττικό Άλσος LATEAM RSS NEWS 0 28-05-2010 10:23:
Μύθοι & αλήθειες για πρόσωπα και σειρές ilias ΕΠΙΓΕΙΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ - ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ 0 11-12-2009 15:29:
Μύθοι και αλήθειες για τα αφροδισιακά φαγητά ironitsa ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ 0 22-07-2009 10:21:
Μύθοι και αλήθειες για την ασπαρτάμη ironitsa ΥΓΕΙΑ 0 10-07-2009 18:34:
Αλήθειες και μύθοι για τη σχέση ελιάς καρκίνου aggelos_a ΑΝΘΡΩΠΟΣ-ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ 0 01-03-2007 22:37:


Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 11:27:.


Powered and Developed by Lateam.gr
Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.5.1
Lateam