Μέχρι πρόσφατα, αν ήθελε κανείς να αποκτήσει ένα λογαριασμό στο GMail, έπρεπε να βρει ένα γνωστό του που να τύχαινε να έχει ήδη λογαριασμό στην υπηρεσία, αλλά και διαθέσιμες... προσκλήσεις, και να τον παρακαλέσει για μια από αυτές. Σε μια προσπάθεια ελέγχου του, αλλά και για να κρατήσει τον αριθμό χρηστών σε αποδεκτά, για τη δοκιμαστική, Beta φάση που διανύει, επίπεδα, το GMail είχε υιοθετήσει τη λογική των... προσκλήσεων για την υπηρεσία του. Συγκεκριμένα, χορηγούσε σε ορισμένους χρήστες συγκεκριμένο αριθμό προσκλήσεων (50 με 100), τις οποίες αυτοί μπορούσαν να μοιράσουν σε φίλους και γνωστούς τους. Έτσι, είχε τη δυνατότητα να ελέγχει τους χρήστες του και να μειώνει το φαινόμενο του spamming (αφού δεν μπορούσε να το χρησιμοποιήσει ο οποιοσδήποτε για να στέλνει μαζικά μηνύματα), αλλά και χαρακτηριζόταν από αρκετούς ως μια προνομιακή υπηρεσία για λίγους τυχερούς. Αυτά, όμως, είναι πια παρελθόν.
Χθές το Google ανακοίνωσε πως "άνοιξε" την υπηρεσία στο κοινό, και όντως, μια επίσκεψη στο site
αρκεί για να αποκτήσει κανείς ένα λογαριασμό σε αυτήν. Στο κατώτερο δεξί σημείο της αρχικής σελίδας υπάρχει ένα πλαίσιο από το οποίο μπορεί κανείς να εκκινήσει τη διαδικασία δημιουργίας ενός λογαριασμού του στην υπηρεσία, λογαριασμού που, όπως έχει καθιερώσει το GMail, συνοδεύεται από περίπου 2,8GBs αποθηκευτικού χώρου στα οποία μπορεί να φυλά τα μηνύματά του - χώρος ο οποίος ολοένα και αυξάνεται, δίχως να φαίνεται πως θα σταματήσει κάποια στιγμή στο κοντινό μέλλον.
Αξίζει πάντως να αναφέρουμε πως ήδη κάποιοι χρήστες απορούν αν αυτή η κίνηση θα έχει και αρνητικά αποτελέσματα, αφού παρά την... "προνομιακή" λογική της, η μέχρι τώρα πολιτική του GMail είχε όντως καταφέρει να εξοστρακίσει τους spammers από την υπηρεσία. Τώρα, μοναδικό μέτρο ασφαλείας μοιάζει η χρήση ενός γραφικού κατά τη διαδικασία του registration, γνωστού ως "captcha", που όμως έχει αποδειχθεί πως δεν αποτελεί εμπόδιο για τους πλέον αποφασισμένους spammers. Αν δεν έχετε ήδη λογαριασμό στο GMail, ή αν απλά δεν είχατε κάποιο γνωστό για να σας αποστείλει μια πρόσκληση, σπεύσατε:
Η επανάσταση του GMail
Όταν το Google ανακοίνωσε πως θα παρείχε μια δωρεάν, προσβάσιμη μέσω web υπηρεσία e-mail, οι περισσότεροι νόμισαν πως οι υπεύθυνοι του αστειεύονταν. Μάλιστα, όλοι γέλασαν με το... κλου του αστείου, το ότι η υπηρεσία θα παρείχε χώρο άνω του ενός Gigabyte. Και εν μέσω του... γέλωτα και των γενικών αστεϊσμών, το Google πραγματοποίησε την υπόσχεση του αποδεικνύοντας πως, τελικά, σοβαρολογούσε. Το GMail ήταν η πρώτη υπηρεσία web e-mail που συνοδευόταν από 1GB αποθηκευτικού χώρου, όταν όλες οι ανταγωνιστικές προτάσεις παρείχαν στην καλύτερη των περιπτώσεων το 1/100 αυτού του χώρου. Για αυτό και το GMail υποστήριζε πως δεν χρειάζεται πια κανείς να διαγράφει τα μηνύματα που λάμβανε - και μάλιστα δεν παρείχε εξαρχής έναν εύκολο τρόπο διαγραφής τους! Πέραν αυτών, η υπηρεσία αποτελεί υπόδειγμα αξιοποίησης της τεχνολογίας AJAX, λειτουργώντας, παρά το ότι είναι site, ταχύτατα και με τρόπο παραπλήσιο των εφαρμογών διαχείρισης e-mail.